איך להגדיל תנועה / טראפיק לאתר בצורה חכמה

תנועה לאתרים המדריך המלא
"האתר שלי לא מקבל תנועה, למה?" - במאמר הבא נסביר מדוע האתר שלכם מקבל מעט מדי טראפיק, והאם זו בכלל בעיה? נבין כיצד ניגשים לנושא.
תוכן עניינים

כל בעל אתר שמבצע קידום אורגני רוצה בראש ובראשונה לייצר יותר תנועה לאתר שלו – שבהמשך תבוא איתה לידים וכמובן כסף 💰

אולי אתם אם אתם משקיעים בקידום אורגני כסף כבר תקופה, או משקיעים זמן לא פעוט בכתיבת תכנים, ואפילו מוסיפים קישורים – אך עדיין לא רואים תנועה – זה יכול להיות מתסכל.

מהניסיון שלי, בעלי עסקים רבים נתקלים בקושי בהגדלת התנועה האורגנית לאתר, בעיקר בגלל טעויות נפוצות או הבנה לא-בדיוק-מלאה של מה שבאמת משפיע על הדירוג במנועי החיפוש.

במאמר זה אסביר את השלבים העיקריים להגדלת התנועה לאתר, אפרק את הטעויות הנפוצות שראיתי (ומקדמים מנוסים רואים כל הזמן), ואיך כל צעד יכול להביא לכם יותר גולשים ולקוחות פוטנציאליים.

הגדלת תנועה לאתר
קרדיט: Pixabay

מוכנים לזה? הטעויות הנפוצות שמונעות מהאתר שלכם לקבל יותר תנועה

לאורך הדרך, שמתי לב לכמה טעויות בסיסיות שגורמות לבעלי אתרים רבים "לטחון מים" ועדיין לא לקבל תנועה לאתר:

1. העלאת תוכן בכמות על חשבון האיכות

אז הטעות הראשונה היא שהרבה בעלי אתרים חושבים שככל שהם יעלו יותר תוכן, כך הם יראו יותר תנועה לאתר. בואו נבין מה הבעיה…

בפועל, זה לא מדויק בכלל: בסוף היום, מנועי החיפוש מדרגים תוכן לפי שני דברים – איכות ורלוונטיות. כלומר, אם התוכן לא עונה לשאלות שמעסיקות את הגולשים או לא מציע ערך אמיתי שאפשר ללכת וליישם אחר כך – הוא לא שווה הרבה. לכן הוא גם לא יקבל דירוג גבוה ולא יחשף לאנשים. זאת האמת.

לעומת זאת, אם תוסיפו לתוכן קיים עוד 1000 מילים, פסקאות חדשות עם זוויות מעניינות, תמונות, סרטונים או כל דבר שיכול להגדיל את הערך הנתפס של העמוד – העמוד יוכל לעלות, לפחות בחלק ממילות המפתח למקומות הראשונים, משם יקבל את הטראפיק. 

השקעה בתוכן איכותי וממוקד לפי תחומי העניין של הלקוחות הפוטנציאליים מובילה לתוצאות טובות בהרבה מאשר כמות התכנים​.

2. הם חושבים שטייטל זה חרטא (או לא יודעים מה זה טייטל)

יש מדד בSEO שנקרא CTR.

CTR זה בעצם אחוז ההקלקות על האתר מתוך כלל התוצאות, אם יש לי לדוגמה 1000 חשיפות ומתוכן 10 אנשים הקליקו בתוצאות החיפוש – אז ה-CTR שלי הוא 1%.

זה אחד המדדים החשובים שמשפיעים על הדירוג שלכם בגוגל. אם תצליחו להעלות אותו אפילו מ-0.5 אחוז ל-1 אחוז, הכפלתם את כמות הכניסות והלידים.

ככל שה-CTR שלכם גבוה יותר, גוגל מבינה שהקישור שלכם רלוונטי יותר לשאילתות ומעלה אותו בדירוגים. 

לפעמים, יכול להיות שאיכות התוכן טובה ואתם לא צריכים לבצע שיפורים משמעותיים בתוכן שלכם, אבל כן תצטרכו לשנות את הטייטל (Meta Title = הכותרת שרואים בגוגל בתוצאות החיפוש):

איך נראה מטא טייטל
איך נראה מטא טייטל?

 

יצירת טייטל מושך תגרום ליותר אנשים להיכנס לאתר שלכם. המלצתי היא להקפיד על כתיבת כותרות שמושכות תשומת לב ולכלול במטא תיאורים מידע שמראה לגולש מה התוכן ייתן לו, איזה ערך הוא עומד לקבל. לדוגמה: במקום כותרת כללית כמו "יתרונות השימוש בקידום אתרים", נסו "איך להגדיל את התנועה לאתר ב-50% עם אסטרטגיות פשוטות".

3. התמקדות במילות מפתח כלליות ולא ממוקדות

מילות מפתח כלליות יכולות להביא תנועה, אך התחרות עליהן גבוהה ולא תמיד יביאו קהל ממוקד. מילות מפתח ארוכות זנב, כמו "עורך דין לדיני משפחה בתל אביב", ממקדות את התוכן לצרכים הממשיים של הגולשים וקל יותר להגיע איתן לדירוגים גבוהים. השתמשו בכלים כמו Google Keyword Planner כדי לאתר מילות מפתח שמעניקות הזדמנות להגיע לקהל היעד שלכם בדיוק ברגע בו הם מחפשים תשובות​.

זכרו: זה לא רק כמות, זה גם איכות

תנועה לאתר אינה רק שאלה של כמות אלא גם של איכות. מה עדיף, 1000 כניסות לאתר של גולשים שמעוניינים לקרוא בלוג מעניין, או 100 גולשים שמעוניינים לרכוש את השירות שלכם כאן ועכשיו?

בדיוק כאן נכנס לתמונה מחקר מילות מפתח, איתו תוכלו להבין באילו מילים בדיוק שווה לכם להשקיע, וזה לא משנה כמה טראפיק האתר שלכם קיבל אם בסופו של יום הגולשים לא מעוניינים לקנות. מחקר מילות מפתח יסודי יכול לעזור לכם לחדד את המסר, להביא את הקהל הנכון לאתר שלכם ואז בכלל לא יעניין אתכם כמה נכנסו לאתר שלכם. וזה בדיוק מה שמוביל אותי לפסקה הבאה…

הבנת כוונת הגולשים: איך לזהות את כוונת החיפוש

הצלחת התוכן תלויה בהבנת "כוונת הגולש" – כלומר, מה הגולשים מחפשים כשהם מקלידים ביטוי מסוים. יש הבדל משמעותי בין גולשים שמחפשים מידע כללי (כגון "איך להתנהל משפטית בגירושין") לבין גולשים עם כוונת רכישה מובהקת (כמו "להשיג ייעוץ עורך דין משפחה תל אביב"). כשתכתבו בכתיבה שמבוססת על כוונת חיפוש,אתם תעזרו למנועי החיפוש להבין שהאתר שלכם מדויק ומתאים למה שהגולש מחפש, וכך לשפר את הדירוג שלכם ולמשוך תנועה עם פוטנציאל גבוה יותר להמרה.

שימוש במילות מפתח ארוכות זנב – הכוח שבביטויים ממוקדים

מילות מפתח "ארוכות זנב" הן ביטויים ספציפיים עם תחרות נמוכה יחסית, שמושכים גולשים שמעוניינים בדיוק במידע שאתם מציעים. לדוגמה, במקום להתחרות על המילה "עורך דין", שימוש במילת מפתח כמו "עורך דין גירושין מומלץ בתל אביב" יסייע למקד את קהל היעד ולהגדיל את הסיכוי שהגולש אכן ימצא את מה שהוא מחפש. היתרון בביטויים כאלה, הוא שיהיה לכם הרבה יותר קל להגיע בהם לראש תוצאות החיפוש, שהרי משם מגיעה רוב התנועה. כך, תוכלו לקבל יותר תנועה ומהר.

למה חשוב לכתוב תוכן שממוקד במילות מפתח, ולא סתם תוכן מעניין?

כשזה מגיע למילות מפתח, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהן ממש ה"בסיס" של איך מנועי חיפוש עובדים.

אפשר לחשוב על גוגל כעל "ספרנית" – היא צריכה לדעת על מה כל עמוד מדבר כדי להחליט איפה למיין אותו כשהגולש מחפש משהו. עכשיו תחשבו על זה: אם כתבתם תוכן מדהים, מעניין, מרגש – אבל לא שילבתם בתוכו את המילים שאנשים מחפשים בפועל, איך גוגל ידע להציע אתכם?

פה בדיוק מילות המפתח נכנסות לתמונה. הן הדרך שלכם להגיד לגוגל: "היי, זה בדיוק מה שהמשתמשים שלך מחפשים!". זה לא אומר שצריך לדחוף אותן בכוח – להפך. זה צריך להיות טבעי, זורם, ושיהיה ברור שהן באמת חלק מהנושא שאתם מדברים עליו.

בסופו של דבר, מילות מפתח נועדו כדי לאתר בחיפושים את הקהל הנכון לכם – האנשים שבאמת מחפשים את מה שיש לכם להציע. ברגע שאתם עושים את זה כמו שצריך, אתם לא רק מעלים את כמות המבקרים באתר שלכם, אלא גם את האיכות שלהם – כאלה שבאמת יישארו, יקראו, ואפילו יהפכו ללקוחות. זאת הסיבה שזה כל כך חשוב.

 

בהצלחה!

נ.ב צריכים עזרה בזה? אל תתביישו להשאיר פנייה, מקסימום נתאים לכם פיתרון מתאים 🙂

רוצים להגדיל את התנועה לאתר שלכם?

נשמח להעניק דוח פרקטי שיעזור לכם לשפר מיקומים ב-30 יום הקרובים:
על הכותב:
עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: