קידום אתרים לעסקים בינוניים שרוצים להפוך להיות גדולים

קידום אתרים לעסקים בינוניים
חיפשתם קידום אתרים לעסק בינוני? הגעתם למקום הנכון! כאן נפרט את כל מה שצריך לדעת בנושא קידום אתרים גדולים ומה שביניהם.
תוכן עניינים

אין ספק שבימינו, קידום אתרים בגוגל נחשבת לאחת השיטות היעילות ביותר להשגת לקוחות. כשעסק מעוניין להתרחב ולהשיג יותר לקוחות, לאן הוא פונה? אז יש לנו את הערוצים הנפוצים והמוכרים כמו: אינסטגרם, שיווק בפייסבוק, שיווק בטיקטוק ועוד.

אך משום מה, דווקא הקידום בגוגל – נראה שעבר מעט "מתחת לרדאר", בעיקר בקרב העסקים הבינוניים ולא הרבה אנשים מבינים את היתרונות האדירים שלו. אולי תופתעו לדעת, אך ניתן לבצע קידום אתרים לעסקים בינוניים וגדולים בתקציבים נמוכים וגם גבוהים כאחד. ההבדל היחיד, הוא רק כמה זמן זה ייקח לכם לראות תוצאות. רוצים להתקדם מהר? תצטרכו יותר תקציב, ועם זאת התקציב הוא עדיין לא הפרמטר היחיד.

לקדם עסק בינוני בגוגל איך עושים זאת

עסקים בינוניים

בדרך כלל, אצל עסקים בתחילת הדרך, וגם אצל רוב משרדי עורכי הדין/רואי החשבון הבינוניים שאנחנו עובדים איתם, יש נטייה להוציא כסף יותר בערוצים המהירים. אלה שמניבים החזר השקעה מהיר, כמו פרסום ממומן בפייסבוק או בגוגל.

הטענה המרכזית של המפרסמים בממומן כנגד האורגני, היא: "להוציא כמה אלפי שקלים בחודש, מבלי לראות תוצאות בחודשים הראשונים זה מצב קצת מלחיץ, לא?". והאמת? אני ממש יכול להבין אותם.

 

מצד שני, פרמטר אחר שקצת נוטים להזניח במשוואה הזו הוא צורת ההתנהגות של ההשקעה שלכם. אני כמובן מדבר על העובדה שבקידום אתר, אתם הלכה למעשה בונים נכס – נדל"ן עסקי שמניב "תשואה" כל חודש וישמש את העסק שלכם שנים קדימה מבלי שתצטרכו להשקיע עוד כסף בצורה קבועה – אלא רק לצורך תחזוקה קבועה ו"השבחת" הנכס.

אצל עסקים גדולים לעומת זאת, יש הרבה יותר כסף שזורם בעסק, וקורית תופעה הפוכה – עסקים רק מחפשים אפיקים חדשים לניצול תקציב השיווק בצורה שתניב ROI (החזר השקעה) בטווח הארוך. לרוב יש נטייה להשקיע כן בערוצים ארוכי הטווח, משום שהעסקים הגדולים כבר מבינים:

החזרי ההשקעה בערוץ האורגני יכולים להגיע ללמעלה מ-20X, גם בתקציב של 20,000 ש"ח בחודש!

האם שמענו על החזרי השקעה כאלה בפרסום ממומן? אם מישהו שמע, שלחו לי הודעה עם הוכחה מצולמת ואולי אחזור בי 🙂

קידום אתרים לעסק חדש

אז הייתי אומר שההבדל העיקרי בין החדשים לגדולים, הוא שהראשונים בדרך כלל יתאפיינו בתקציב שיווק נמוך יותר משמעותית. זה דבר שמחייב הקצאת תקציבים זהירה, כדי להבטיח את יעילות תהליך הקידום במסגרת הכסף.

כשאנחנו בלייבזון דיגיטל מקדמים עסקים בעלי תקציב מוגבל, אנו נוקטים קודם כל בגישה כזו: שמים דגש ספציפי על ביטויים בעלי החזר השקעה גבוה.

בואו ניתן דוגמה, כדי להבין: ביטוי כמו "עורך דין לגביית חובות" יהיה עדיף על ביטוי כמו "כמה עולה לגבות חוב". חשבו על זה, מי שמחפש "עורך דין גביית חובות" בוודאות מחפש כבר עורך דין – ולכן הסבירות שישאיר פרטים אחרי שחיפש את הביטוי הזה, היא גבוהה יותר.

לכן, מיקוד מוקדם דווקא בביטויים אלה עתיד ליצור תוצאות מהירות יותר. עם זאת, ביטוי כמו בדוגמה הוא גם הרבה יותר מבוקש, דהיינו תחרותי הרבה יותר. לכן צריך למצוא את האיזון ולהבין: איפה נמצאים ביטויים שמצד אחד הם לא תחרותיים יותר מדי, ומצד שני כן בעלי כוונת רכישה/השארת פרטים. זהו האתגר של מקדמי האתרים.

כוונת חיפוש מילות מפתח
מקור: Semrush / איור שממחיש את קיצור הדרך שתוכלו לבצע בקידום של עסק צעיר, על ידי התחלת הפניה מהאמצע במקום מלמעלה

אסטרטגיית קידום אתר של עסק מהסוג הזה נראית בערך כך:

תקציב: התקציב ינותב בתחילת הדרך יותר לכיוון יצירת תכנים חדשים, במיוחד אם האתר דל בתוכן, ולאחר מכן לאופטימיזציה וקישורים באופן קבוע. זה כדי להשיג עלייה משמעותית בדירוג באותם הביטויים ולייצר תנועה לאתר.

זמן: הזמן שלוקח לקדם עסק בצעירותו, בעקבות אילוצי התקציב יהיה יותר ארוך. עם זאת, ב-90% מהמקרים בתקציב של 2000 ש"ח לפחות בחודש – ניתן להשיג תוצאות משמעותיות תוך שנה (אלא אם מדובר על תחומים תחרותיים כמו עורכי דין).

קידום לוקאלי: קידום מקומי, או קידום לוקאלי (Local SEO) הוא דרך מעולה לקדם עסקים שרק התחילו לבצע קידום. הקידום מהסוג הזה, למעשה מצמצם את טווח האפשרויות לכדי אזור גאוגרפי אחד, ובכך מצמצם משמעותית את התחרות – מה שמאפשר להתקדם יותר מהר.

אם נסכם, בלייבזון דיגיטל האסטרטגיות שלנו לקידום של עסק בתחילת דרכו סובבות בעיקר סביב ניהול מושכל של התקציב המוגבל. עם זאת, זה אפשרי לגמרי להשיג תוצאות משמעותיות – אך זה פשוט ייקח יותר זמן ותצטרכו להיאזר בסבלנות. בסופו של דבר, זכרו שמדובר בערוץ השיווק המשתלם והמניב ביותר בטווח הארוך, אז אם אתם רואים את העסק שלכם קיים גם בעוד שנתיים ועוד שלוש – המלצתי היא להשקיע בערוץ הזה גם אם מדובר בסכומים לא גדולים.

צריכים ייעוץ פרטני לגבי האתר שלכם? השאירו פרטים בטופס ונשמח לסייע 🙂

מעניין אתכם לשמוע עוד?

נשמח להעניק דוח פרקטי שיעזור לכם לשפר מיקומים ב-30 יום הקרובים:

קידום אתרים לחברות ועסקים גדולים

עסק גדול צריך אתר גדול, ואתר גדול – כדי להיחשב לכזה, צריך הרבה תוכן. אז קידום אתרים גדולים כרוך בהשקעה משמעותית בכל הפרמטרים: תוכן, אופטימיזציה וקישורים. זה אומר, שכשמקדמים אתר לעסק גדול אנחנו נצטרך לבצע מחקר מילות מפתח על יותר ביטויים ובאופן יותר תדיר, נצטרך להיכנס לעמודי האתר הקיימים ולעדכן אותם באופן קבוע בהתאם לשינויי האלגוריתם של גוגל. אפילו הפקת דו"חות ללקוח, במקרים מסוימים תתבצע אחת לשבועיים ולא אחת לחודש כדי לספק תמונת מצב מעודכנת יותר, בהתאם לשינויים המהירים.

קידום אתר לעסק גדול מתאפיין בכמה דרכים:

קודם כל, כאמור היקף עבודה הנרחב מצריך יותר זמן וכסף, ועקב כך לעתים גם כדאי לשתף פעולה בין כמה מקדמים. מה היתרון? כל אחד מהם מתמחה בהיבטים שונים כגון קישורים, אופטימיזציית מהירות או טיפול בשגיאות – וזאת כדי למקסם את התוצאות מהקידום. לאופטימיזציה של תוכן גם יש חשיבות עליונה, בנוסף לצורך לטפל בדפים שאין להם מספיק תוכן, תוכן משוכפל או שאין להם תוכן – דבר שמקבל נפח גבוה יותר כשעובדים באתר גדול. 

תהליך האישור מתוך ארגונים גדולים יותר יכול להגביל את הגמישות אך לעיתים הוא הכרחי. בניית פרופיל קישורים חזק היא חשובה לאין ערוך לצורך שיפור הסמכות והרלוונטיות של הדף בדירוג של גוגל, בוודאי בתחומים תחרותיים כמו קידום אתרי עורכי דין, למשל. יש כמובן עוד פרמטרים שמשתנים אך הרחבתי על כך במאמר קידום אתרים גדולים.

איך מקדמים עסקים בינוניים באורגני?

אז במקרים שבהם יש לכם עסק בינוני – אופן העבודה בקידום אתר לעסק בינוני פשוט תלוי בכמה כסף אתם רוצים להשקיע. לדוגמה, אם התקציב שלכם נמצא סביב ה-4-5 אלף ש"ח בחודש, אז ברוב הנישות תוכלו להתקדם לעמוד הראשון בביטויים מניבים תוך 3 עד 12 חודשים (כמובן, כל מקרה יש לבחון לגופו). 

בקידום של עסק בינוני, יש הזדמנות להשקיע בבניית אתרי תדמית, כלומר בנייה של נכס דיגיטלי על ידי שימוש בקסם של SEO. הנכס הזה, בניגוד לערוצים מהירים, מציע תשואה שרק הולכת וגדלה עם הזמן, הדורשת השקעה שמובילה לפיתוח הנכס באופן תמידי, ובכך להורדת ה-ROI ככל שעובר הזמן (ולא, כמו בפרסום הממומן – שבו ככל שמשקיעים יותר מקבלים פחות). 

איזון יעיל בין המשאבים שעומדים לרשותנו

האיזון עבור עסקים בינוניים טמון במציאת התמהיל הנכון בין התקציב, מהירות התוצאות והערך לטווח ארוך של החיפושים האורגניים. אפשר גם להשקיע 100,000 ש"ח בחודש בקידום אורגני, אבל יהיה הרבה יותר נכון בסכומים האלה לשלב גם את הממומן. מכך, אנחנו מבינים שכל עסק בינוני שהמתחרים שלו מופיעים בגוגל, ללא קשר לממומן – חייב להופיע בגוגל כבר אתמול!

הקידום בגוגל, מהווה הזדמנות משמעותית עבור כל עסק שרוצה לקוחות על בסיס קבוע, ולנתק את התלות בהשקעת תקציבי פרסום גדולים לאורך זמן כדי לקבל לקוחות. אז… אתם עסק בינוני? בואו נראה איך מייצרים יותר מהכסף שלכם.

לסיום: איך בוחרים מקדם אתרים תותח/מומלץ לעסק?

לא משנה אם אתם עסק בינוני או גדול, חשוב לי לשים משהו על השולחן. היום, כמו בהרבה שווקים אחרים, גם כאן לא תמיד הלקוח מבין על מה ולמה הוא משלם כסף – ויש את מי שמנצל את זה. זה גורם לכך שהרבה עסקים נופלים למלכודת של מקדמי אתרים שמציעים שירותים במחירים נמוכים מדי, כמו 1000 או 1500 שקל לחודש. למקצוענים בתחום, זה ברור שאי אפשר באמת להשיג תוצאות משמעותיות בתקציבים האלה בטח לא בפרק זמן קצר. במקרים רבים, יש גם מקדמי אתרים לעסקים משתמשים בטכניקות זולות ולא אתיות, כמו הצפת מילות מפתח, קישורים נכנסים מאתרים באיכות נמוכה, או תוכן מועתק (או בימינו: תוכן AI שלא עברו עליו לפני) והכל כדי לחסוך זמן. לחסוך זמן ולבצע את העבודה ביעילות זהו דבר לגיטימי ומבורך, רק חשוב שתוודאו שזה לא בא על חשבונכם.

המשמעות של שימוש בשיטות הוא לא רק שהן אינן מועילות לטווח הארוך, אלא אף עלולות להוביל לענישה בטווח הארוך על ידי מנועי החיפוש. כתוצאה מכך, העסק עלול לאבד את הנראות האורגנית שלו, לרדת בדירוגים ואף להימחק ממנועי החיפוש לחלוטין. הנזק הוא משמעותי: תנועת הגולשים שלכם עלולה לרדת, תאבדו לקוחות פוטנציאליים ואפילו לא דיברתי על המוניטין שייפגע. זאת בדיוק הסיבה שאני אומר את זה – אל תתפתו לזול, גם אם אתם עסק בתחילת הדרך. אם אין לכם את התקציב הדרוש, זה בסדר – תתחילו כשיהיה לכם ובינתיים תשווקו בדרכים אחרות. רק תוודאו שמי שמבצע עבורכם את העבודה עושה אותה על הצד הטוב ביותר ורואה את האינטרס שלכם לנגד עיניו.

מעניין אתכם לשמוע עוד?

נשמח להעניק דוח פרקטי שיעזור לכם לשפר מיקומים ב-30 יום הקרובים:

אין לכם עדיין אתר? אז כמובן, שכדי להתחיל לבצע תהליך SEO אתם צריכים אתר. נשמח להמליץ ב-❤️ על מי שבנו לנו את האתר ועשו עבודה מדהימה – חברת Webey, תבנה לכם אתר מעוצב עם אפיון, עיצוב והתאמה אישית. הכל "נתפר" בצורה מדויקת על העסק שלכם, כמו כפפה ליד. כדי ליצור איתם קשר, היכנסו לאתר והתרשמו מעבודותיהם הרבות: https://webey.co.il/

עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מאמרים שכתבנו בנושא

קידום אתרים און פייג

מה זה On-Page SEO?

זה לא סתם באזוורד, זו כל תורת ה-SEO על רגל אחת. אופטימיזציה און-פייג' היא אחד המרכיבים החשובים ביותר מתוך סך אסטרטגיה שתורמת להעלאת אתר במיקומים – בואו נראה מה זה אומר!

קרא עוד »
קידום אתרי אופנה

קידום אתרי אופנה – המדריך המלא

קידום של אתר אופנה יכול להיות דבר מאתגר במיוחד. כל כך הרבה מתחרים דורשים מכם ליצור לא רק אתר עם מוצרים, אלא אתר שמותאם לגוגל בצורה מושלמת. אז איך קידום אורגני מושלם לאתר כזה? במדריך הבא!

קרא עוד »

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: