קידום אתרים לעסקים קטנים בגוגל – איך לקדם גם בתקציב נמוך?

קידום אתרים לעסקים קטנים
בתעשייה, המונח קידום אתרים בדרך כלל נזרק לאוויר כשמדובר על עסקים גדולים שעבורם זה ה"אקסטרה" להשלמת תהליכים שיווקיים גדולים. אבל מה שהרבה לא יודעים, הוא שגם לעסקים קטנים יש המון מה לעשות עם קידום אתרים - וכן, זה אפשרי גם בתקציב נמוך!
תוכן עניינים

אם אתם בעלי עסקים קטנים, בעלי חנויות, גלריות, מסעדות או אפילו נותני שירותים בתחום מסוים (מאמנים, יועצים, מטפלים וכו') ואתם רוצים להופיע בגוגל – הגעתם למקום הנכון. לפני שאנחנו מתחילים את המאמר, הרשו לי לנפץ עבורכם את המיתוס שאני כבר יודע שרץ אצלכם בראש:

  • כל מי שמחפש אתכם, כן יכול פוטנציאלית למצוא אתכם בגוגל (ובלי ממומן…)
  • האתר שלכם כן יכול להגיע לראש תוצאות החיפוש.
  • הטלפון שלכם כן יכול לצלצל בלי הפסקה.
  • היומן שלכם כן יכול להתמלא עד אפס מקום רק כתוצאה מתהליך נכון של SEO.
  • או בקיצור – קידום אורגני כן יכול לתת לכם שקט נפשי ושלווה שתישאר איתכם לשנים…

 

עכשיו, כשאנחנו מבינים שזה לא חלום רחוק – בואו נבין ת'כלס ובלי סיסמאות איך אנחנו עושים את זה.

קידום של עסק קטן בגוגל

למה קידום אתרים קטנים בגוגל הוא דבר כה עוצמתי?

הסיבה, בעיני היא מאוד פשוטה: כשאתם מחפשים מוצר או שירות, לאן אתם פונים? לגוגל, כמובן. כואבת לכם הרגל, איפה תחפשו? אתם יודעים את התשובה. הלקוחות שלכם לא שונים. 

קידום אתרים אורגני (SEO) הוא רק ה"גשר" – בין הלקוחות לביניכם. הלקוחות שלכם יחפשו מוצרים/שירותים כמוכם, בין אם תרצו בכך או לא. השאלה היא רק האם אתם תהיו שם.

 

קידום אתרים לעסקים קטנים – דגשים יחודיים

זה נכון שקידום אתרים הוא תהליך שמתאים לעסקים קטנים וגדולים כאחד, ועם זאת שמתי לב שיש מספר דגשים שמאפיינים ברוב המקרים את העסקים הקטנים יותר מאשר את הגדולים:

  • תקציב מוגבל: כשהתקציבים נמוכים, יותר קשה להצליח בקידום – נקודה. אני לא מערער על העובדה הזו, אך מה שאני טוען זה שתהליך הקידום פשוט יתפרס על פני יותר זמן. עדיין, ההמלצה שלי היא לחשוב על זה כמו על השקעה בנכס – אם אתם רואים את העסק שלכם נשאר כאן לשנים קדימה, אין סיבה לא להשקיע גם בתהליכים ארוכי טווח שיימשכו שנה-שנתיים ויותר, כל עוד אתם יוצאים מורווחים לאורך זמן. עניין התקציב קשור גם לתחום ולתחרותיות שלו, וזה בדיוק מה שמביא אותי לנקודה השנייה.
  • תחרות גבוהה: עסקים קטנים יתקשו הרבה פעמים לבסס את המותג שלהם ולהתבלט בשוק מלא במתחרים, ויזדקקו לתוצאות מהירות כדי להצדיק את ההשקעה. לפי זה, אחד מהפתרונות האפשריים הוא להתמקד בנישה מסוימת ולמשוך קהל מאוד ספציפי (ממש כמו בספר "אסטרטגיית האוקיינוס הכחול" שאין בעל עסק שלא מכיר). במקרים רבים, מציאת הנישה הנכונה והבידול מהמתחרים הם המפתח להצלחה.
  • אופטימיזציה מקומית: עסקים קטנים רבים פונים לקהל מקומי, ולכן חשוב להתמקד באופטימיזציה מקומית (Local SEO). זה כולל לרשום העסק ב-Google My Business, אופטימיזציה של התוכן באתר למילות מפתח מקומיות, ולהשיג קישורים מאתרים מקומיים. לדוגמה, אם אתם בית קפה בתל אביב, חשוב שתהיו בתוצאות החיפוש כשמישהו מחפש "בית קפה בתל אביב".

 

קידום אתרים לעסק קטן: איך עושים את זה נכון?

למרות האתגרים, ישנן דרכים רבות שבהן עסקים קטנים יכולים לקדם את האתר שלהם בגוגל ביעילות ובתקציב מצומצם.

הנה כמה צעדים שתוכלו לנקוט כדי להתחיל:

  • מחקר מילות מפתח מעמיק: התחילו במחקר מעמיק של מילות המפתח הרלוונטיות לתחום העיסוק שלכם. התמקדו בביטויים ספציפיים וארוכי זנב, שבהם התחרות פחותה. לדוגמה, במקום "עורך דין", חפשו "עורך דין צוואות בירושלים".
  • אופטימיזציה טכנית לאתר: אופטימיזציה טכנית לאתר נשמעת מסובכת, אבל חשוב לדאוג שהאתר שלכם יהיה מהיר, מאובטח וקל לניווט, כדי לספק חווית משתמש מעולה לגולשים שלכם. כדאי גם לבצע אופטימיזציה למובייל, שכן רוב הגולשים כיום משתמשים בסמארטפונים.
  • תוכן איכותי ומקורי: צרו תוכן מקורי, מעניין ובעל ערך לגולשים. התוכן צריך להיות מותאם למילות המפתח שבחרתם, אך חשוב לא להגזים בצפיפות מילות המפתח. כתבו בצורה טבעית וזורמת, והוסיפו תמונות וסרטונים כדי להפוך את התוכן למושך יותר. לדוגמה, אם אתם מאמני כושר, כתבו מאמר על "5 תרגילים פשוטים לחיזוק שרירי הליבה בבית".
  • בניית קישורים איכותיים: קישורים חיצוניים הם אחד הפרמטרים החשובים להתקדמות בגוגל – קשה לחשוב על אתר שלא צריך אותם. לדוגמה, אם אתם עובדים כרואה חשבון, אחד הדברים הראשונים שתרצו לעשות כדי לקדם את האתר הוא למשל, לכתוב מאמר אורח בבלוג של אתר העוסק בפיננסים.
  • מדידה ושיפור מתמיד: כמו שאני תמיד אומר (ומישהו אמר לפניי…): "מה שלא מדוד לא מנוהל". השתמשו בכלים כמו Google Analytics ו-Search Console כדי לעקוב אחר הביצועים של האתר. בדקו אילו עמודים מקבלים הכי הרבה תנועה, אילו מילות מפתח מביאות הכי הרבה גולשים, ומה שיעור ההמרה של האתר.

 

לקריאה נוספת: קידום אתרי וורדפרס: 10 הצעדים למתחילים

 

לסיכום

כבר הבנתם שפתרונות קסם לא קיימים. אנחנו מאמינים בעבודה קשה, יצירתיות והתמדה. ובעיקר, אנחנו מאמינים בכם ובפוטנציאל העסקי שלכם. לגישתי, כל עסק הוא עולם ומלואו, ולכן אני דואג להתאים את האסטרטגיה לכל לקוח באופן אישי. עבודה שיטתית, מקצועיות ודגש על מדידה ושיפור מתמיד הם המפתח להגעה לראש תוצאות החיפוש – זה ייקח זמן, אך אל תתייאשו! ובעיקר, אל תתביישו להיעזר בעזרה מקצועית. יש מגוון פתרונות המתאימים לכל סוגי התקציבים, אך לעשות את הדברים לבד ולטעות בעיני, זה יותר יקר מהכל.

עסקים קטנים? אכפת לנו שתצליחו.

נשמח להעניק דוח פרקטי שיעזור לכם לשפר מיקומים ב-30 יום הקרובים:

עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מאמרים שכתבנו בנושא

קידום אתרים און פייג

מה זה On-Page SEO?

זה לא סתם באזוורד, זו כל תורת ה-SEO על רגל אחת. אופטימיזציה און-פייג' היא אחד המרכיבים החשובים ביותר מתוך סך אסטרטגיה שתורמת להעלאת אתר במיקומים – בואו נראה מה זה אומר!

קרא עוד »
קידום אתרי אופנה

קידום אתרי אופנה – המדריך המלא

קידום של אתר אופנה יכול להיות דבר מאתגר במיוחד. כל כך הרבה מתחרים דורשים מכם ליצור לא רק אתר עם מוצרים, אלא אתר שמותאם לגוגל בצורה מושלמת. אז איך קידום אורגני מושלם לאתר כזה? במדריך הבא!

קרא עוד »

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: