מעצבי פנים יקרים, האם פעם תהיתם מדוע האתר שלכם לא מופיע בעמוד הראשון בחיפושים בגוגל שגולשים מחפשים שירותי עיצוב פנים? האם ניסיתם כל מיני שיטות שיווק באינטרנט כמו פרסום בפייסבוק או מודעות ממומנות אך לא הצלחתם להניב הצלחה משמעותית? במאמר זה נציג בפניכם את האתגרים העיקריים במסגרת קידום אתרי עיצוב פנים ונסביר לכם כיצד תוכלו לקדם את האתר שלכם באופן אפקטיבי כדי שהקליינטים הפוטנציאלים שלכם יוכלו למצוא אתכם בקלות. נרחיב על נושאים כמו אופטימיזציה למנועי חיפוש, בניית קישורים ומוניטין, יצירת תוכן שיווקי ועוד כלים שיעזרו לכם להביא תנועה איכותית לאתר שתהפוך ללקוחות ממשיים. אם אתם רוצים שהשירותים שאתם מציעים בתחום עיצוב הפנים יגיעו לקהל יעד רחב ככל האפשר, כדאי שתקראו עד הסוף!
מעצבי פנים? אכפת לנו שתצליחו.
הקונפליקט שבין הצגת תמונות באיכות גבוה לבין מהירות האתר
אחד האתגרים המרכזיים בתכנון וקידום אורגני לוורדפרס עבור מעצב פנים הוא הצורך לאזן בין הצגת תיק עבודות ויזואלי איכותי לבין שמירה על מהירות טעינת האתר. מצד אחד, חיוני להציג באתר את עבודות עיצוב הפנים שביצע המעצב באמצעות תמונות ברזולוציה גבוהה ובאיכות מקסימלית. רק כך ניתן יהיה להמחיש כיצד נראה עיצוב פנים של בית מגורים, משרד, מסעדה או חנות – תוך הצגת פרטים, טקסטורות, צבעים ועוד. מצד שני, ככל שאיכות התמונות עולה כך גדל המשקל שלהן ולוקח להן זמן רב יותר להיטען. הדבר עלול לגרום לפגיעה במהירות האתר, תסכול אצל המבקרים ואף נטישה של האתר לפני צפייה בכל התוכן.
כיצד ניתן לפתור את בעיה זו? הפתרון הטוב ביותר הוא אופטימיזציה וייעול של תמונות לפני העלאתן לאתר. כלים אוטומטיים יכולים לדחוס ולשפר תמונות מבלי לפגוע באיכות הגרפית שלהן. כמו כן, אפשר לאזן בין תמונות גדולות לקטנות יותר בגלריות, ולהגדיר מנגנון טעינה איטי יותר לחלק מהתמונות שאינן במסך הראשון. שילוב נכון של טכניקות אלה יאפשר ליהנות מאתר מהיר עם תיק עבודות ויזואלי מרשים שמייצג כראוי את כישורי המעצב.
האם נכון להציג הרבה תוכן באתר של מעצב פנים?
בבואנו לתכנן ולקדם אתר אינטרנט עבור מעצב או מעצבת פנים, אחת השאלות הראשונות שמתעוררות היא מהו היחס הנכון בין תוכן טקסטואלי לבין הצד החזותי והוויזואלי. מצד אחד, ידוע שתוכן איכותי עשיר במילות מפתח רלוונטיות תורם לא מעט לקידום אתרים במנועי החיפוש. מצד שני, מדובר באתר של מעצב פנים שהמוצר העיקרי שהוא "מוכר" הוא כישרון עיצובי, כלומר הדגש "אמור" להיות על גלריות תמונות מרשימות של פרויקטים שונים.
למעשה, ניתן לגשר בין הפערים הללו על ידי תוכן איכותי שתפקידו המרכזי הוא ללוות ולהסביר את תהליך העבודה, הרעיונות העיצוביים מאחורי כל פרויקט, בחירת חומרים וגוונים, השראה ממקורות שונים וכדומה. כלומר מדובר בתוכן איכותי שמהווה ערך מוסף מעבר לתמונות ומסייע למבקר באתר להבין את התהליך היצירתי. זה שונה מתוכן שנועד רק לצרכי SEO.
אם כן, על מנת לאזן נכון בין הפן העיצובי-חזותי לבין הצורך בתוכן איכותי מבחינת קידום האתר, מומלץ להשקיע בתוכן המספק תובנות ופרטים מעניינים על תהליך עבודת המעצב, אך עדיין לשמור על התמונות והגלריות כאלמנט המרכזי והמוביל. התוכן אמנם חשוב, אך תפקידו משני ותומך.
נקודות חשובות בקידום אתרי עיצוב פנים
קיימות נקודות רבות אליהן יש להתייחס במסגרת קידום אתרי עיצוב פנים, אולם ישנן מספר נקודות שחשיבותן עולה על זאת של האחרות. כעת נציג בפניכם מידע בנוגע לנקודות החשובות ביותר:
- שימוש בתגיות ALT לקידום במנוע התמונות של גוגל – גוגל תמונות היא הזדמנות עצומה עבור מעצבי פנים להשיג חשיפה גדולה בהרבה לעבודות שלהם. אנשים רבים מחפשים תמונות ישירות בגוגל על ידי שימוש במילות מפתח רלוונטיות. על מנת שגוגל "יבין" מה מופיע בכל תמונה, יש להוסיף תגיות ALT – תיאור טקסטואלי תמציתי שמוסתר מהמשתמשים. לדוגמא, עבור תמונת סלון מעוצב תגית ALT יכולה להיות "סלון בעיצוב מינימליסטי עם ריהוט אפור וצמחייה ירוקה". שילוב תגיות ALT איכותיות וייחודיות הוא מרכיב מפתח בקידום אתר מעצב פנים בגוגל תמונות.
- הוספת תיאור תמונה וטקסט שיווקי – אמנם תמונות הן המוקד המרכזי באתר מעצב פנים, אך רק על ידי שילוב תוכן כתוב נוסף המתאר את התהליך היצירתי מאחורי כל פרויקט ניתן לספק לגוגל ולמנועי החיפוש את כמות מילות המפתח הנדרשת כדי להופיע בתוצאות המובילות. תיאור השראה, רעיונות מרכזיים, בחירת חומרים, גוונים ופריטי ריהוט ועוד – כל אלו יאפשרו לאתר "לדבר בשפה" שגוגל מבין.
- מחקר מילות מפתח – על מנת לדייק כמה שיותר את קידום האתר לקהל יעד פוטנציאלי מתאים, הצעד הראשון הוא מחקר מעמיק של מילות וביטויי מפתח שאותם לקוחות פוטנציאלים עשויים לחפש בגוגל כאשר הם זקוקים לשירותי עיצוב פנים. הבנת אופן החשיבה של הלקוחות הפוטנציאלים והמינוח שהם משתמשים בו תאפשר לייצר תוכן מדויק עבור מילים אלו, מה שיוביל בסופו של דבר לדירוג גבוה ואיכותי במנועי החיפוש.
- אופטימיזציה לתמונות – תמונות מהוות את ליבת התוכן באתר של מעצב פנים. הן מציגות בפני הגולשים את כשרונותיו ומיומנויותיו באמצעות פורטפוליו של פרויקטים שונים כמו למשל: עיצוב בתים, משרדים, בתי עסק וכדומה. עם זאת, קבצי תמונות גדולים וכבדים נוטים להאט מאוד את מהירות האתר ואף לגרום לתסכול ונטישה של המבקרים אם העמוד נטען לאט מדי. לכן, לפני העלאת התמונות חיוני לבצע אופטימיזציה מקצועית שלהן – דחיסה וכיווץ מחושבים שיאפשרו טעינה מהירה יותר מבלי לפגוע באיכות החזותית הגבוהה שכל כך חשובה להצגת יכולות המעצב.
- קישורים איכותיים – קישורים לאתר של מעצב פנים שמגיעים מאתרים סמכותיים ובעלי מוניטין בתחום עיצוב הפנים והאדריכלות יכולים להקנות לו יוקרה ואמינות בעיני גוגל. גם קישור בודד ממקור איכותי יכול לתת דחיפה אדירה לתהליך הקידום האורגני של האתר ולסייע לטפס בדירוג התוצאות. לכן כדאי להשקיע מאמצים ביצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם אתרים מובילים בתחום.
מעצבי פנים? אכפת לנו שתצליחו.