מי שמעוניין להעמיק בתחום של קידום אתרים, בדרך כלל שמע כך או כך על המונח SERP. בגדול – משמעות המושג היא: תוצאות החיפוש בגוגל. למעשה, כשאנחנו אומרים "תוצאות חיפוש" או את ראשי התיבות Search Engine Results Page אנחנו מתכוונים לכל תוצאת חיפוש שמופיעה בגוגל, ומיד אנחנו ניגע במגוון הסוגים של תוצאות החיפוש שיש.
במאמר הבא, נצלול לשלושת הסוגים העיקריים של תוצאות החיפוש ונראה איך תוכלו להשתמש בכל אחת מהן כדי לייצר תנועה טובה לעסק שלכם שתוביל לעלייה בהכנסות.
מהן תוצאות חיפוש בגוגל ואיך הן מחולקות?
לפני הכל, חשוב לי להגיד שלא כל שלושת הסוגים של תוצאות החיפוש יופיעו תמיד, אך אנחנו כרגע נדון בסוגים הנפוצים שיש להן איזושהי תועלת עבור העסק שלכם. בראש ובראשונה, אם נשים רגע את ההקשר השיווקי בצד – המטרה של תוצאות חיפוש היא לעזור לגולש למצוא את המידע שהוא חיפש בצורה קלה ומהירה. גוגל יכולה לעשות את זה דרך הצגה של אתרים, דרך הצגה של מודעות ממומנות או דרך הצגה של "תוצאות חיפוש עשירות" (מיד נבהיר את הנושא).
באופן כללי, התוצאות האורגניות נוטות להיתפס כאמינות יותר מכיוון שגוגל בחר להציג אותן בלי לקבל על כך תשלום. משום מה, אנשים נוטים לראות אתרים שמופיעים במיקומים גבוהים באורגני כמותגים גדולים הרבה יותר ממה שהם – למרות שבפועל, גם עסקים קטנים יכולים להופיע בתוצאות הראשונות.
דף תוצאות החיפוש כולל שלושה סוגים עיקריים:
- תוצאות אורגניות – תוצאות טבעיות שמבוססות על האלגוריתם של גוגל.
- תוצאות ממומנות – תוצאות בתשלום, שמופיעות בדרך כלל בחלקו העליון של דף החיפוש.
- סכמות ותוצאות עשירות (Rich Results) – תוצאות עם מידע נוסף, כמו דירוגים, תמונות ופרטים נוספים על התוכן.
שלושת הסוגים האלו יכולים לספק לכל עסק את היכולת להתבלט בדרך שמתאימה לו ולמשוך אליו את הלקוחות שהוא מחפש.
תוצאות אורגניות: כך תגיעו ללקוחות באופן טבעי
תוצאות אורגניות הן התוצאות שגוגל מציגה ללא כל תשלום, על סמך ההתאמה שלהן למה שהמשתמש הזין בשורת החיפוש. עבור רוב בעלי העסקים, ובמיוחד אלו שמציעים שירותים מקצועיים כמו עורכי דין ורואי חשבון, להופיע בעמוד הראשון זו מטרה שכדאי מאוד לשאוף אליה בטווח הארוך וההשפעה שזה מייצר למותג היא השפעה שלא ניתן להסביר במילים.
העניין הוא שכדי להופיע בתוצאות אלו, האתר שלכם חייב לעמוד בסטנדרטים של קידום אתרים אורגני (SEO) – שם קוד שבקצרה הוא אומר: לעשות את כל הפעולות הנדרשות כדי שהמאמר שלכם יגיע למיקומים גבוהים בגוגל. לדוגמה, עורך דין שעוסק בתחום דיני העבודה יכול להפיק תועלת עצומה ממאמר איכותי על "זכויות עובדים", אשר משלב מילות מפתח ומידע עדכני – כזה שבדיוק מעניין את קהל הלקוחות שעשוי להגיע אליו.
איך מתקדמים בתוצאות החיפוש האורגניות?
- מחקר מילות מפתח – השקיעו זמן בלגלות מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים, והתאימו את התוכן באתר למונחים אלו.
- תוכן בעל ערך – תוכן איכותי ומעמיק הוא מפתח לא רק עבור מנועי החיפוש, אלא גם לבניית אמון מול הקוראים.
- קישורים – קישורים איכותיים לאתר שלכם מאתרים אחרים בתחום מחזקים את הסמכות שלכם ויכולים להעלות אתכם בתוצאות החיפוש.
חשוב לדעת: על פי מחקרים, למעלה מ-80% מהגולשים מסתכלים רק על העמוד הראשון בגוגל מבלי לעבור לעמוד השני. לכן, הופעה במקום בולט בתוצאות האורגניות היא דרך מצוינת להגיע ללקוחות באופן טבעי וללא עלויות נוספות.
תוצאות ממומנות: למי שרוצה לראות תוצאות עכשיו
תוצאות ממומנות הן מודעות שמופיעות בראש דף תוצאות החיפוש ומסומנות בכיתוב "מודעה" קטן (Ad). היתרון כאן הוא שאתם יכולים להופיע בעמוד הראשון במהירות רבה וליהנות מחשיפה מקסימלית, גם אם האתר שלכם חדש או שהדירוג האורגני שלו עדיין נמוך.
החיסרון בתוצאות הממומנות, הוא שקשה להגיע להחזר השקעה טוב לאורך זמן. המודעות הללו נחשבות ליקרות מאוד, ומצריכות מכם זמן רב והתעסקות כדי לבנות תהליך שיווקי נכון שמספק לכם לידים חמים.
מודל הקידום כאן הוא תשלום פר קליק (PPC), שבו אתם משלמים על כל לחיצה של גולש על המודעה שלכם. אם לדוגמה אתם עורכי דין למקרקעין, תוכלו להקים קמפיין ממומן על מילות מפתח כמו "עורך דין מקרקעין בתל אביב" ולהגיע בדיוק לקהל הרלוונטי שמחפש את השירות שלכם.
איך להוציא את המקסימום מקמפיין תוצאות ממומנות?
- בחירת מילות מפתח מדויקת – חשוב לבחור במילות מפתח אסטרטגיות, ולא לבחור מילה מסוימת רק כי יש לה נפח חיפוש גבוה או תחרות נמוכה.
- תוכן שיווקי במודעה – כתבו כותרות ותיאורים שמדגישים את היתרונות של העסק שלכם ודברים שיגרמו לגולש לעצור ולהקליק על המודעה שלכם.
- מעקב וניתוח ביצועים – קמפיין מוצלח מבוסס על מעקב אחר הביצועים כדי לדעת מה עובד ומה פחות.
תוצאות ממומנות יכולות להיות השקעה חכמה אם אתם מחפשים להגיע ללקוחות פוטנציאליים בצורה מהירה ולייצר עסקאות לעסק כבר מחר, ולא בעוד כמה חודשים.
ההמלצה עבור בעלי עסקים היא לשלב את שתי הגישות: להתחיל לפרסם באופן ממומן (יחד עם הכוונה מקצועית כמובן) ובמקביל לקדם את האתר בצורה אורגנית.
אכפת לנו שתצליחו.
עוד בנושא: קידום אורגני או ממומן: מה עדיף לעסק שלי?
סכמות ותוצאות עשירות (Rich Results) – תוצאות שיעזרו לכם לבלוט
במקור, סכמה (Schema) היא שפה מובנית שנועדה לעשות סדר בכאוס של המידע באינטרנט. מדובר בתגיות קוד שמתווספות לאתרי אינטרנט ומסייעות למנועי חיפוש, כמו גוגל, להבין בצורה מדויקת יותר מה מופיע בדף. הסכמה למעשה עוזרת להבליט מידע חשוב בתוצאות החיפוש, כמו דירוגים, מחירים, שעות פתיחה ועוד – מה שמוכר גם בשם Rich Results (תוצאות עשירות).
הרעיון נולד לראשונה ב-2011, כשגוגל, בינג, יאהו ו-Yandex איחדו כוחות במטרה ליצור שפה משותפת שתפשט את הדרך שבה מנועי חיפוש קוראים אתרים. המצב שהיה לפני כן, הוא שמנועי החיפוש הסתמכו על ניחושים או פירוש עצמאי של תוכן באתרים, מה שלעיתים גרם למידע להיות לא מדויק או לא רלוונטי. המטרה הייתה לייצר תקן אחיד, שבו בעלי אתרים יוכלו "לדבר" בשפה שמנועי החיפוש מבינים, ובכך להציג מידע בצורה ברורה יותר – גם למנועי החיפוש וגם למשתמשים.
התוצאה? עסקים יכולים להבליט את המידע שלהם בעמודי התוצאות ולמשוך יותר תשומת לב, בזמן שמנועי החיפוש מספקים חוויה טובה ומדויקת יותר למשתמשים. זה מה שהופך את הסכמה לכלי חשוב בשיווק דיגיטלי.
איך סכמות עוזרות לעסקים לבלוט?
סכמות או תוצאות עשירות הן דרך מעולה למשוך את העין בתוצאות החיפוש על ידי הוספת פרטים ויזואליים או טקסטואליים שמעוררים עניין ומגבירים את האמון במידע המוצג. תוצאות עשירות כוללות דירוגים, תיאורים מורחבים, תמונות, ועוד, והן יכולות לעשות את ההבדל עבור העסק שלכם, כיוון שהן מספקות יותר מידע ישירות בגוגל – בלי שהגולש יצטרך להיכנס לאתר כדי לדעת מה מצפה לו.
כדי שגם האתר שלכם יככב ב"תוצאות העשירות", תצטרכו לשלב את נתוני הסכמה (Schema Markup) בקוד האתר. כך, למשל, אם אתם משרד עורכי דין, תוכלו להוסיף דירוגי לקוחות, סוגי שירותים ומידע נוסף שיעניקו לגולש תמונה מיידית על מהות העסק שלכם.
איך תיישמו את עקרון הסכמות כדי לבלוט בתוצאות?
- הוסיפו נתוני סכמה רלוונטיים – למשל דירוגים, פרטי שירותים או שעות פעילות.
- שילוב נכון בקוד האתר – כדי שגוגל יזהה את הנתונים בצורה אופטימלית. באתרי וורדפרס, כבר לא צריך להטמיע קוד אלא שניתן לבצע זאת באמצעות פלאגינים שונים.
- עדכנו את המידע באופן שוטף – כך תוכלו להבטיח שהמידע המוצג מדויק ורלוונטי.
תוצאות עשירות הן דרך מצוינת להעלות את אחוזי הלחיצה על האתר (CTR) ולתפוס את העין של הגולשים בעזרת תוכן מושך ומדויק.
החשיבות של הופעה בתוצאות החיפוש של גוגל
הנוכחות של העסק שלכם בדף התוצאות של גוגל היא לא סתם "יתרון" – זו הזדמנות אמיתית ליצור חשיפה ממוקדת ועמוקה אצל קהל שמחפש בדיוק את מה שאתם מציעים. אם ניקח בחשבון את העובדה שכ-90% מהגולשים יסתפקו בתוצאות שבעמוד הראשון בלבד, המשמעות ברורה: כדי לשדר אמינות ולבנות שם, אתם צריכים להופיע שם, ובעיקר להופיע נכון.
בעלי עסקים מקצועיים – ובעיקר כאלו שמציעים שירותים בתחומים כמו עריכת דין, פיננסים או ייעוץ עסקי – חייבים לוודא שהם בונים את הנוכחות הדיגיטלית שלהם בצורה שמותאמת גם לקידום אורגני וגם לקמפיינים ממומנים. בדיוק ככה, כשלקוחות מחפשים שירות או פתרון, הם יגיעו אליכם בקלות וירגישו את המקצוענות שלכם כבר בתוצאות החיפוש.
אכפת לנו שתצליחו.