רופאים? קבלו 5 דגשים שכדאי שתקפידו עליהם באתרים שלכם

5 דגשים לקידום אתרי רופאים
בכל הקשור לקידום אתרי רופאים, תהליך הקידום אולי נראה דומה לקידום של אתרים אחרים - אך יש כמה דברים שאנחנו עושים אחרת.

במה שונים אתרים של רופאים מכל אתר אחר? למה כשרופאים רוצים לקדם את האתר שלהם בגוגל, הם צריכים לנקוט במשנה זהירות? על שאלות אלו ועוד, נענה במאמר הבא.

השוני העיקרי

קידום אתרים של רופאים, הוא שונה במקצת מקידום של כל אתר אחר – אמנם זה נכון שהאסטרטגיות עצמן הן דומות, אך עם זאת באתרי רופאים יש מספר דברים שמצריכים מומחיות ייחודית. אם הייתי צריך לשים את האצבע, אז הייתי אומר שהשוני העיקרי בין אתרים אלו לאתרים אחרים, הוא רגישות הנושא – אבל לא בגלל האנשים (עם כמה שחשוב להשתדל לא לפגוע בבריאות של אף אחד, כמובן) אלא בגלל גוגל.

דגשים לקידום אתרי רופאי שיניים תמונת נושא

איך להגדיל תנועה לאתרי רופאים? נקודות עיקריות ועקרונות בסיסיים

צריך להבין שכשמדובר בנושאים הרפואיים, גוגל מיד מפעילה נורה אדומה, מעין מנגנון שמתייחס בחשדנות יתר כלפי האתרים שהוא מציג במנועי החיפוש – וכמובן, מי שצריך להתאים את עצמו לנורה האדומה הזו הוא קהל הרופאים שמקדמים את האתר באופן אורגני. אז בואו נבחן את העקרונות לקידום אתרים אלו, שמבדילים אתרים של רופאים מכל אתר אחר:

שוני מספר #1: תוכן מדויק ומתאים לתחום

טוב אז בואו נתחיל ממה שנראה לי מובן מאליו – הבסיס לכל אתר של רופא, הוא דיוק התוכן. כל פיסת מידע שאתם מפרסמים באתר שלכם, חייבת להיחקר ביסודיות, להיות מבוססת ראיות ולעמוד בהנחיות רפואיות. בניגוד לתעשיות אחרות, שבהן מרחב התמרון היצירתי עשוי להיות רחב יותר – אצלכם, ברמת העיקרון רופא חייב לעבור על התוכן לפני שהוא עולה לאתר. בכל אופן, רצוי להוסיף בתחתית העמוד או בתחילתו את הדיסקליימר "אין האמור מהווה תחליף לייעוץ רפואי" כדי להימנע מתביעות לא נעימות ומיותרות.

הרבה רופאים, לעתים מאמינים שהם צריכים לכתוב את התוכן באתר בעצמם, אבל מניסיוני זה לא נכון – וגם לא באמת קורה ברוב המקרים. זאת, מסיבה מאוד פשוטה: זה לא תפקידכם. תפקידכם הוא לעסוק במקצוע שלכם, ולכן הפתרון הטוב ביותר, כדי שתכנים לא יידחו ויעלו בזמן לאתר, פשוט להוציא אותם לכותב/ת תוכן חיצוני/ת ולעבור עליהם לאחר מכן כשהם מגיעים לאישורכם, כדי לתקן אי-דיוקים מקצועיים או טעויות. זו פעולה שלוקחת כמה דקות בחודש, ומאוד קלה, פשוטה ולא גוזלת זמן לעומת כתיבת כל המאמרים שעולים לאתרכם.

שוני מספר #2: מאמרים מעמיקים וארוכים

תוכן ארוך מאפשר לגולשים להעמיק בנושאים, ולהציג את המומחיות והידע שלהם. מאמרים נרחבים אלה משמשים לא רק כדי לחנך את המטופלים, אלא גם לאותת לגוגל כי האתר הוא מקור אמין של מידע. כמו שכבר הזכרנו במדריך לכתיבת תוכן לקידום אתרים, תוכן ארוך מקבל יתרון משמעותי בגוגל:

תוכן ארוך יותר מדרג גבוה יותר בגוגל
תוכן ארוך יותר מדרג גבוה יותר בגוגל

 

תוכן כזה מכסה לעתים קרובות נושאי נישה באופן מקיף, והוא יכול למשוך שאילתות ספציפיות יותר ולשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש.

אכפת לנו שתצליחו.

בואו נשוחח 10-15 דקות, ותקבלו דוח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם:

אז למה צריך תוכן ארוך ומעמיק במיוחד באתרי רופאים?

👈הצגת מומחיות וידע רפואי: בתחום הרפואה, הצגת ידע מעמיק היא קריטית לבניית אמון עם הקהל. מאמרים ארוכים מאפשרים לרופאים לפרט ולהרחיב על תהליכים רפואיים, מחלות, טיפולים ומחקרים חדשים. זה מסייע למטופלים להבין יותר לעומק את הבחירות הרפואיות הקיימות לפניהם.
👈איכות ודיוק המידע: כדי להצליח לשמור על דיוק ולמנוע אי-הבנות, קיים הצורך להסביר נקודות מורכבות באופן מפורט. תוכן ארוך יאפשר לכם לכלול הסברים מעמיקים, מידע מדעי מעודכן ולהתייחס לסטנדרטים רפואיים עכשוויים.
👈שיפור חוויית המשתמש וההגעה לקהל רחב יותר: תוכן ארוך ייצור חוויית קריאה עשירה ומעניינת, שבה מטופלים פוטנציאליים יכולים לקבל תובנות ולהתוודע לתחומים שלא היו מודעים אליהם קודם. זה בדרך כלל יוביל גם להעמקת הקשר בין הרופא למטופל, ולבניית קהל מחויב יותר.
👈אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO): תוכן ארוך ומעמיק נתפס טוב יותר על ידי מנועי החיפוש כמו גוגל, שמעדיפים תוכן המספק ערך רב למשתמשים. זה משפר את הסיכויים שהאתר ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, מה שמוביל לחשיפה גבוהה יותר ומשיכת מטופלים חדשים.
👈התמודדות עם נושאים רגישים ומורכבים: בתחום הרפואה יש לעיתים קרובות צורך לדון בנושאים שיכולים להיות רגישים או מורכבים מבחינה רגשית וכן משפטית. תוכן ארוך מאפשר לטפל באופן זהיר ומושכל בנושאים אלו, להבהיר אותם ולהפחית את הסיכונים של אי-הבנות או את השגיאות הפוטנציאליות.

שוני מספר #3: נתונים מובנים / סכמות (Structured Data)

אמנם יש על זה הרבה חילוקי דעות, אבל אני אגיד לכם את האמת? אין מה להפסיד בשימוש בתכונה הזו. כי סימון נתונים מובנה יכול להועיל במיוחד עבור אתרי רופאים בכך שתוצגו ביותר משאילתת חיפוש אחת.

למי שלא מכיר – מהם נתונים מובנים?
נתונים מובנים הם בעצם יכולת מסוימת שגוגל מעניקה לנו, מעין אסטרטגיית SEO נוספת שפותחת בפנינו עוד אפשרויות, כאשר הרעיון המרכזי שלה הוא שאתם מתייגים מידע באתר בצורה מסוימת (בקוד המקור שלו) וכך מנועי החיפוש יכולים להבין אותו טוב יותר. בדרך הזו, תוצגו בצורה משופרת בתוצאות החיפוש בלי לעשות כמעט כלום!

הנה דוגמה לסוג אחד של נתונים מובנים:

דוגמה לסכמה
סכמה, דוגמה מהאתר שלנו

עבור אתרי אינטרנט רפואיים, משמעות הדבר עשויה לכלול סימון עבור שאלות נפוצות, ביוגרפיות של צוות, שירותים רפואיים וביקורות משתמשים. קטעי טקסט עשירים יכולים לשפר באופן משמעותי את שיעורי ההקלקות על ידי מתן מידע נוסף למטופלים פוטנציאליים ישירות בתוצאות החיפוש.

אז למה נתונים מובנים חשובים במיוחד בקידום אתרי רופאים?

👈דיוק מוגבר בתוצאות החיפוש – נתונים מובנים מאפשרים למנועי החיפוש להבין בצורה טובה יותר את התוכן שבאתר ולארגן אותו באופן שיהיה קל יותר למשתמשים למצוא מידע רלוונטי. לדוגמא, אם מישהו מחפש רופא מומחה בתחום מסוים, נתונים מובנים יכולים להציג את המידע הרלוונטי כמו שירותים, תחומי התמחות, וביקורות בצורה בולטת וממוקדת.
👈שיפור הנגישות למטופלים פוטנציאליים – באמצעות סימון של נתונים מובנים, תוכלו כרופאים להקל על המטופלים הפוטנציאליים שלכם למצוא מידע על העסק שלכם כגון שעות הפעילות, מיקום המרפאה, ואפשרויות טיפול. זה מקל על המטופלים להתאים את הצרכים האישיים שלהם לשירותים שלכם.
👈הגברת תחרותיות בתוצאות חיפוש – נתונים מובנים יכולים לתרום לשיפור הדירוג של אתר בתוצאות החיפוש על ידי כך שהם מאפשרים הצגה עשירה של המידע. כשמידע כמו ביקורות ודירוגים מוצגים בצורה בולטת, זה יכול לשפר את שיעורי הכניסות (CTR) לאתר שלכם באופן משמעותי ביותר.
👈שאלות נפוצות – רופאים יכולים להשתמש בנתונים מובנים כדי לענות על שאלות הגולשים, שאותן ממילא הם מחפשים בגוגל. לדוגמא, פרסום של מאמרים מקצועיים עם סימון של שאלות נפוצות (FAQs) יכול לשפר את נראות התוכן ולהביא להגדלת המעורבות של משתמשים באתר.
👈חווית משתמש טובה יותר – כאשר מידע מוצג בצורה מסודרת וברורה, זה מקל על המשתמשים למצוא את מה שהם צריכים ומשפר את חוויית השימוש באתר. זה חשוב במיוחד בתחום הרפואה, שבו מטופלים רבים זקוקים למידע מהיר ונגיש.
👈לסיכום – בשילוב עם תוכן איכותי ומדויק, נתונים מובנים יכולים לשפר משמעותית את יעילות הפרסום והשיווק של אתרי רופאים ולסייע לכם להגיע לקהל היעד שלכם בצורה יעילה וממוקדת הרבה יותר.

שוני מספר #4: קידום אתרים מקומי (לוקאלי) לרופאים – האופציה המושלמת לקבלת תנועה לאתר

נוכל להסכים שבדרך כלל מי שמגיע לרופא יגיע לאחד שקרוב לביתו, ולא ייסע עשרות קילומטרים ברחבי הארץ. אנחנו לא נעבור רדיוס מסוים, אלא אם באמת יש צורך ממשי בכך. זה בדיוק מה שהופך את קידום האתרים המקומי למרכיב חשוב ובלתי נפרד מקידום האתר שלהם. זה כולל אופטימיזציה של האתר עבור מילות מפתח מבוססות מיקום, שמירה על רישום עדכני של גוגל "העסק שלי" (Google My Business) ופעילות תקינה בנושא הזה. קידום אתרים מקומי יעיל יעזור לאתר שלכם להופיע בחיפושים, במיוחד כאשר מטופלים פוטנציאליים מחפשים שירותים רפואיים באזור שלהם, ובכך יביא לכם תנועה רלוונטית יותר לאתר שהיא גם מהאזור שלכם – וגם, היי! אין לכם כל כך הרבה תחרות, כי אתם מתחרים רק בעיר שלכם ולא בכל הארץ 🙂

שוני מספר #5: חוות דעת והמלצות של מטופלים

עבור אנשי מקצוע בתחומי הרפואה, ביקורות והמלצות הן לא רק משוב אלא גם מרכיב בלתי נפרד מאסטרטגיית התוכן של האתר. יש לביקורות חיוביות תפקיד מסוים מבחינת האלגוריתם של גוגל, בעיקר בתחום הרפואה – שמסמנות את האתר ואת העסק שלכם כמקום אמין שגוגל יכולה "להמליץ" עליו בראש שקט.

לסיכום

קידום אתר של רופא דורש גישה מותאמת אישית המדגישה דיוק, עומק תוכן ומעורבות מקומית. על ידי התמקדות בתחומים ספציפיים אלה, תוכלו לייצר יותר "זוגות עיניים" שיעצרו על האתר שלכם, יראו אתכם כמקצוענים בתחומם – ובשורה התחתונה, תוכלו לייצר יותר לקוחות דרך האתר שלכם!

אכפת לנו שתצליחו.

בואו נשוחח 10-15 דקות, ותקבלו דוח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם:

עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מחירון קידום אתרים אורגני

השאירו פרטים
ואנחנו כבר נדאג לשאר:

מאמרים שכתבנו בנושא

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: