כתיבת תוכן איכותי לקידום אתרים: כללי אצבע שחשוב להכיר

כל עסק, החל ממשרד עורכי דין בינוני או חברת טכנולוגיה, ועד לעסקים קטנים - זקוק לאתר. אם הגעתם למאמר הזה, אז אני מניח שאתם כנראה מבינים, שתוכן הוא שלב הכרחי לקידום האתר. השאלה היא: איך עושים את זה נכון?

מצד אחד, נכון – איכות התוכן שלכם, תקבע באיזה מקום תדורגו במנוע החיפוש, כמה זמן אנשים ישהו באתר שלכם וכמה יקנו מכם בסופו של דבר – ולא מהמתחרים. תוכן טוב, הוא הרי הבסיס לאמון באתר שלכם, למשיכת קהלי יעד רלוונטיים (כאלה שמחפשים את המוצר שלכם) ולהגדלת החשיפה לאתר. מצד שני, זה קצת מוזר שאנחנו מדברים על איכות כשמדובר על תוכן לקידום, כי בדרך כלל כשמדברים על כתיבת תוכן לקידום אתרים, הקונוטציה הראשונה שעולה, לפחות אצלי – היא תוכן זול, כזה שלא משקיעים בו יותר מדי, העיקר ש"יביא את האתר למיקום טוב בגוגל". 

האמת, שתהליך כתיבה של מאמרים לקידום אתרים דורש הבנה מעמיקה של נושאי האתר ויעדיו, יצירתיות, שימוש במילות מפתח, אופטימיזציה מתאימה ועוד. בסוף המאמר, תבינו למה תוכן טוב הוא הרבה אבל הרבה יותר רק מסתם "תוכן שמכיל מילת מפתח".

אז איך כותבים תוכן לקידום אתרים?

תהליך סטנדרטי של כתיבת תוכן לקידום אתרים מתחלק לשלושה שלבים עיקריים:

  • מחקר ביטויים מעמיק – בשלב הראשון נבצע מחקר מעמיק ויסודי של מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לתחום האתר – המונח המקצועי לכך הוא מחקר מילות מפתח. את החלק הזה, בדרך כלל מקדם האתר (אם תרצו: איש ה-SEO) יבצע. את המחקר ניתן לבצע באמצעות שימוש בכלים מתקדמים לבדיקת נתונים על מילות מפתח. אל תדאגו, זה לא כזה מסובך. יש כמה כלים כאלה שהם חינמיים לגמרי או כאלה שלא עוברים את ה-20$ בחודש כמו Ubersuggest, Ahrefs ועוד. Ubersuggest עולה נכון לכתיבת שורות אלה 12$ בחודש לחבילה הכי בסיסית, אבל אם אתם שואלים אותי זה לגמרי שווה את זה, כי אתם מקבלים עוד המון נתונים שימושיים במיוחד.
    למה בכלל מבצעים את זה? הסיבה היא שזה מה שיעזור לנו לזהות במדויק מהן המילים והביטויים הספציפיים, אותם אנשים מחפשים באופן תדיר בהקשר לתחום האתר. חשוב לא להישאב רק לביטויים בעלי נפח חיפוש גבוה, אלא גם להתמקד בביטויי "זנב ארוך" שמייצגים חיפושים ממוקדים יותר.
  • תכנון של התוכן – במסגרת שלב התכנון נקבע מה יהיו הנושאים, הכותרות, תתי הנושאים והתכנים הספציפיים שיופיעו בכל דף או מאמר. מומלץ לתכנן גם, היכן יוטמעו מילות המפתח השונות וכיצד יתבצע הקישור בין תכנים שונים באתר. תכנון נכון, מבעוד מועד הוא חשוב במיוחד, על מנת ליצור תוכן איכותי ומקיף שיספק ערך מקסימלי לגולשים ויגרום לעליית הביטוי בתוצאות החיפוש.
  • כתיבה, עריכה ואופטימיזציה – בשלב האחרון מתרחש שלב כתיבת התוכן עצמו, תוך הטמעה של מילות המפתח שזוהו. בסיום הכתיבה מומלץ מאוד לעבור על התוכן ולבצע עריכה לשונית בהתאם, כמו כן חשוב לבצע אופטימיזציה מקיפה לתוכן כך שיתאים לכל סוגי המכשירים. 

 

זקוקים לתוכן איכותי ובעל ערך לקידום האתר שלכם?

בואו נשוחח כמה דקות על הצרכים שלכם:

 

תוכן איכותי והחשיבות שלו במאמרים לקידום אתרים

כל מקדם אתרים שמכבד את עצמו מאמין שתוכן, הוא לא רק דבר חשוב – אלא הבסיס לקידום מוצלח של אתר. מן הסתם, גם אני מאוד מאמין בזה. לכן, זה ממש חשוב שתבחרו כותב תוכן לקידום שלא רק כותב כדי "למלא את מכסת המילים" שנדרש, אלא כזה שחוקר ולומד את הנושא לעומק.

כשאנו מדברים על תוכן איכותי אנחנו מתכוונים לתוכן שימושי, עדכני וייחודי, הכתוב היטב מבחינה לשונית, ומספק ערך מוסף אמיתי לגולשים. תוכן איכותי הוא המפתח למשיכת קהל יעד רצוי לאתר, ליצירת חוויית משתמש מעולה, לבניית סמכות ומומחיות של המותג בתחום הרלוונטי, ולשיפור משמעותי בדירוג האתר בתוצאות החיפוש האורגניות.
תוכן איכותי, הוא כזה שמתמקד בצרכים השונים של המשתמשים ומספק להם פתרון שהם יכולים להגיד אחריו: "וואלה, למדתי משהו חדש היום". באופן הזה התוכן הופך ויראלי – אנשים ישתפו את מה שהם למדו הלאה וכך החשיפה שלו תהפוך נרחבת יותר. המשמעות של השקעה בתוכן מקצועי ואיכותי, היא מה שייקח את האתר לרמה הבאה, זו למעשה השקעה בעתידו והצלחתו של האתר (ושל העסק) שלכם לאורך זמן.

 

על אחת כמה וכמה, כשמדובר על קידום אתרים שמיועדים למקצועות רשמיים כמו קידום אתרים לעורכי דין, נדל"ן, אתרי פיננסים ועוד – הצגת המומחיות היא דבר חשוב לאין ערוך. תוכן שכתוב בשפה נמוכה, עלול ליצור לבעל המקצוע תדמית זולה שלא משקפת את הידע המקצועי שצבר במרוצת השנים.

אם אתם שייכים לאחד מהמקצועות האלה, דעו שככל שתשלטו ביצירת תוכן איכותי – כך האתר שלכם יקבל יותר לידים, ולא סתם לידים אלא כאלו שמגיעים הרבה יותר "בשלים" וכבר רואים אתכם כמקצוענים בתחום שלכם. שווה מאוד להשקיע בזה כי זה בסוף מה שייצור את הבידול ביניכם – לבין שאר המתחרים שגם מופיעים בגוגל.

 

חשוב שתתמקדו במילות המפתח

הקפידו על שילוב של מילות מפתח (keywords) רלוונטיות וממוקדות בתוכן, כך שיגעו במדויק בתחומי העניין והמוצרים של האתר. מילות המפתח צריכות להופיע בכותרת, בטקסט עצמו, בתגיות וגם בקישורים פנימיים. ככל שתשלבו בצורה נכונה יותר את מילות המפתח, כך זה יסייע למנועי החיפוש להבין את נושא הדף, ולהציג אותו בתוצאות חיפוש רלוונטיות. על מנת למצוא את מילות המפתח האיכותיות ביותר יש לבצע מחקר מילות מפתח, ולשלב אותן במאמר בצורה מפוזרת לכל אורכו ולא ממוקדת לפסקה אחת.

 

כמה פעמים מומלץ לכתוב את מילת מפתח במאמר לקידום אתר?

התשובה הכי מדויקת, היא שאין לכך תשובה חד משמעית. בחלק מהמאמרים מומלץ לכתוב את הביטוי 15 פעמים ובחלק מהמאמרים לא יותר מ-3 פעמים. ככלל אצבע, כדאי ללכת לפי הנתון שנקרא "צפיפות מילת מפתח באחוזים". אם תחפשו את התשובה הנכונה באתרים מארה"ב, תגלו שההמלצה הנפוצה כנראה תהיה משהו בין 0.5% ל-2.5% במאמר.

בארץ הקודש, המצב הוא אחר לגמרי. מניסיוני אפשר ללכת במקרים מסוימים אפילו על 7% והאתר לא ייפגע. כך שההמלצה הכי טובה בשבילכם, היא להתחיל מ-3% ולאט לאט להגביר כל עוד רואים שזה באמת תורם לעלייה במיקומים.

אפשר לבדוק בקלות כמה פעמים מילת המפתח נמצאת אצלכם במאמר על ידי שימוש בכלי WordCounter. תוכלו לראות בצד ימין למטה, את כל ביטויי המפתח שלכם לפי הצפיפות שלהם באחוזים:

 

באיזה אורך צריך להיות מאמר לקידום אתרים?

כמו הרבה דברים, גם לזה אין תשובה חד משמעית. הייתי אומר שאורך טוב הוא לא קצר מדי ולא ארוך מדי – כי מצד אחד מאמרים ארוכים מדי עלולים להיות לא ממוקדים מספיק ולעייף את הקוראים, בעוד שמאמרים קצרים מדי, לא מספיקים על מנת למסור את המידע באופן מקיף ומעמיק. אורך טוב למאמר, הוא כזה שמאפשר לפרט בהרחבה את הנושא תוך שמירה על רלוונטיות ומיקוד בנושא, מספק ערך מוסף משמעותי לקוראים, ותורם לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

ככלל אצבע, האורך האידיאלי של מאמר נע בין 1,500-4,000 מילים בנושאים תחרותיים ובין 500-1000 מילים בנושאים ה"סטנדרטיים".

למרות זאת, ראוי לציין כי בממוצע עולמי אפשר לראות קשר ברור בין אורך התוכן לדירוג שלו במנועי החיפוש, על פי כמעט כל הסטטיסטיקות. אז אם יש לכם מאמר שלא מתקדם בגוגל, בדקו מה אורך מאמרי המתחרים שלכם באותו ביטוי. אתם בהחלט יכולים לשקול להאריך את התוכן, אבל זכרו את הכלל: תנו ערך מוסף ואל תוסיפו סתם תוכן.

אפשר לראות את הקשר הברור בין אורך התוכן למיקומים בגרף הבא:

מקור: SWEOR

 

החשיבות של עדכניות המידע

יש חשיבות רבה לכך שתכתבו שהווא תוכן עדכני ורלוונטי, כזה שמשקף את המציאות הנוכחית בתחום בו עוסק האתר. מידע מיושן ולא מעודכן עלול להטעות את הגולשים ואף לפגוע באמינות האתר שלכם. ההמלצה שלי היא לכתוב בתחילת המאמר "מדריך מעודכן לשנת X", זה מעולה גם לגוגל וגם לאנשים שמעוניינים לדעת ממתי המידע קיים.

בלי קשר, לפני כתיבת התוכן מומלץ לבדוק האם יש איזשהן מגמות, חידושים או שינויים אחרונים בתחום, ולשלב אותם בתוכן. זה מה שיבדל את התוכן שלכם, יהפוך אותו לאקטואלי ושונה מכל השאר – מה שיגרום לעליית ערך למותג. כך, אתם גם יוצרים ערך מוסף איכותי עבור הקוראים, וגם מציגים את האתר כסמכות מקצועית שיודעת להתעדכן עם שאר השחקנים בשוק.

 

מבנה תוכן נכון – לקריאה נוחה של המאמר

עוד נקודה שכדאי לתת עליה את הדגש, היא שהתוכן באתר צריך להיות מאורגן בצורה ברורה. יש להקפיד על שימוש בכותרות ותת כותרות, חלוקה לפסקאות קצרות, ריווח בין הפסקאות, שימוש ברשימות נקודות וכלים נוספים על מנת להפוך את התוכן למסודר ונוח לקריאה ככל הניתן עבור הקוראים. ככל שתקפידו על מבנה ברור, כך זה יסייע לקוראים שלכם לקלוט את המידע, וזה מה שיתרום בסופו של דבר לחוויית משתמש טובה יותר. 

 

זקוקים לתוכן איכותי ובעל ערך לקידום האתר שלכם?

בואו נשוחח כמה דקות על הצרכים שלכם:

 

תוכן רגיל ומשעמם – מול תוכן עם ערך מוסף

כל עסק הוא יחיד ומיוחד, ואם לא תתייחסו אל העסק שלכם ככזה – זה יעבור החוצה (כן, למי שחשב שלא – רואים את זה). חשוב שתקפידו על כתיבה של תוכן מקורי בעל ערך מוסף ולא תעתיקו תוכן קיים. תוכן ייחודי ומקורי, ימשוך קוראים מתעניינים ויתרום לערך הנתפס של אתרכם. כתיבה יצירתית המביאה זוויות חדשות, נקודות מבט מקוריות, טיפים שימושיים ומידע שאינו מוכר למרבית הקוראים, תקנה לאתר יתרון מובהק על פני כל המתחרים.

נקודה אחרונה: חשוב לזכור שכל ההשקעה שלכם בתוכן מסתכמת לכדי מרתון, לא ספרינט. לכן, חשוב ליישם בעקביות את השיטות האלה, ולהיות סבלניים. לאורך זמן תיראו איך השורשים גדלים לעצים, והעצים מצמיחים פירות. בהצלחה!

עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מחירון קידום אתרים אורגני

השאירו פרטים
ואנחנו כבר נדאג לשאר:

מאמרים שכתבנו בנושא

קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים לעסקים קטנים – איך לקדם גם בתקציב נמוך?

בתעשייה, המונח קידום אתרים בדרך כלל נזרק לאוויר כשמדובר על עסקים גדולים שעבורם זה ה"אקסטרה" להשלמת תהליכים שיווקיים גדולים. אבל מה שהרבה לא יודעים, הוא שגם לעסקים קטנים יש המון מה לעשות עם קידום אתרים – וכן, זה אפשרי גם בתקציב נמוך!

קרא עוד »

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: