קידום אתרי וורדפרס

האינטרנט רווי בשפע עצום של אתרים, כך שלא משנה באיזה תחום אתם עוסקים, סביר להניח שהמתחרים שלכם כבר מופיעים בתוצאות החיפוש בגוגל, וכדי לגבור עליהם, אתם צריכים לדעת איך להתנהל נכון.

זאת בדיוק הנקודה שבה נכנס לתמונה השירות החשוב של קידום אתרי וורדפרס או קידום אתרים אורגני (אופטימיזציה למנועי חיפוש). זהו תהליך מקיף שהמטרה הסופית שלו היא משיכת תנועה מסיבית לאתר שלכם, עם לידים שיהפכו ללקוחות (בעגה המקצועית אנחנו קוראים לזה 'המרה').
כלומר, קידום אתרים אורגני מתמקד בשיפור הנראות של אתר באופן טבעי בתוצאות החיפוש, והתהליך הזה חשוב מכיוון שכך תיצרו בסיס יציב לנוכחות האתר שלכם, כך שגם הסורקים של גוגל וגם הגולשים שמוצאים אתכם, יתרשמו שהאתר שלכם אמין, מקצועי ובעל סמכות בתחום שלכם. אז איך לקדם אתר וורדפרס? בואו ניגש לעניין.

SEO - אילוסטרציה
קרדיט תמונה: Pixabay

למה קידום אתרים בגוגל כל כך חשוב?

כי גם אם אתם מציעים את השירותים או המוצרים הכי טובים, ויש לכם באתר את התכנים הכי מעולים, בלי אסטרטגיה נכונה של קידום אורגני בוורדפרס, אנשים לא יידעו על קיומכם, ובטח שלא יבקרו באתר שלכם.
אנחנו רואים את זה בא לידי ביטוי הרבה בעיקר בקידום אתרים לעורכי דין – הרבה עורכי דין חושבים, שמספיק שהם יעלו תוכן טוב, שמציג אותם בצורה מקצועית והלקוחות כבר יגיעו. אז זהו, שזה לא בדיוק עובד ככה. באסטרטגיה הזו חסר חלק אחד והוא עבודת הקידום – SEO.
לכן החלטתי לפשט את התהליך ולכתוב אוסף של עשרה צעדים שאתם יכולים לנקוט בהם כבר היום, כדי לקדם את האתר שלכם בגוגל:

  • מחקר מילות מפתח
  • בניית מערך איכותי של קישורים נכנסים
  • תוכן איכותי
  • לייצר תנועה ולינקים דרך רשתות חברתיות
  • יצירת מערך דיוור במייל כדי לחמם את הלידים הקיימים
  • שימוש בתמונות באיכות גבוהה
  • אופטימיזציה של מבנה האתר
  • קידום אתרים טכני ושיפור מהירות
  • מעקב ומדידה של ביצועי האתר
  • אחסון האתר על שרתים מהירים

אז בואו נראה איך עושים את זה נכון, או ליתר דיוק – איך להתנהל בגוגל יותר טוב מהמתחרים שלכם, אבל לפני כן, הקדמה.

 

האסטרטגיות: איך לבצע קידום אתרי וורדפרס?

כשזה מגיע לאופטימיזציה של אתרי וורדפרס בגוגל, עקרונות הליבה של SEO נשארים כמעט זהים לאלו של פלטפורמות אחרות. עם זאת, וורדפרס היא לרוב הבחירה המועדפת בשל אופייה הידידותי והסתגלתן למשתמש. ברוב המקרים, גמישות זו גורמת לכך שאתרי וורדפרס מתקבלים בחיוב על ידי גוגל.
אז אם אתם תוהים איך לקדם ביעילות את אתר הוורדפרס שלכם בגוגל, חשוב שתבינו שאין כאן 100% – זה משתנה בין נישה אחת לאחרת. לדוגמה, הדרך האידיאלית לקדם חברת נדל"ן היא באמצעות קידום מקומי, בעוד שהדרך לקדם משרד עורכי דין היא דווקא דרך התמקדות ספציפית במילות מפתח הקשורות לשירותים שמניבים תיקים משפטיים רווחיים למשרד.
זכרו: ככל שתעבדו בצורה יותר מסודרת, ותבינו מהי האסטרטגיה האידיאלית לקידום אתרים בנישה שלכם – כך יהיו גם התוצאות שלכם. חשוב לעבוד עם מקדם מקצועי או לכל הפחות להתייעץ באופן פרטני לפני תחילת העבודה.

 

היתרונות בבחירת פלטפורמת וורדפרס לקידום אתר וורדפרס בגוגל

הפלטפורמה המשמשת לבניית האתר שלכם אינה משפיעה באופן משמעותי על ההערכה של גוגל, מכיוון שהאלגוריתמים מנתחים ומדרגים אתרים בהתבסס על שילוב של קוד ותוכן, תוך התחשבות במערך שלם של שיקולים אחרים, שבהם עוסק מאמר זה, ושאותם נפרט בהרחבה בהמשך.
בתיאוריה, ניתן לבצע אופטימיזציה של כל אתר אינטרנט, ללא קשר למערכת ניהול התוכן שבה נעשה שימוש, ולהשיג חשיפה טובה יותר בתוצאות החיפוש. עם זאת, מערכות כמו וורדפרס מציעות סביבה ידידותית ורב-תכליתית יותר לקידום האתר.
קלות השימוש הזו משפיעה באופן חיובי על תהליך האופטימיזציה הכולל, ומובילה לתוצאות טובות יותר, כך שההמלצה שלי היא לעבוד עם אתרי וורדפרס ולא עם פלטפורמות אחרות. ועכשיו, שהבהרנו את הנקודה הזאת, בואו נבחן את עשרת השלבים החשובים של קידום אתרים בוורדפרס.

אכפת לנו שתצליחו.

בואו נשוחח 10-15 דקות, ותקבלו דוח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם:

#1 מחקר ואופטימיזציה של מילות מפתח בקידום אתר בוורדפרס

כשתבינו את היתרונות של SEO, ותשתמשו נכון בשלבים המומלצים, האתר שלכם יגיע לרמה חדשה לחלוטין של נוכחות, לכן חשוב להשתמש בכלים מקצועיים כדי לאתר את מילות המפתח שהכי מתאימות לתחום שלכם. למטרה זו, אני ממליץ בתור התחלה על כלי חינמי של גוגל שנקרא Google Keyword Tool Planner. עם כמה שהוא פשוט ודי בסיסי, הוא יכול לתת לכם כיוון כללי.

חשוב לבחור את מילות המפתח שיש להן תחרות נמוכה ותדירות חיפוש גבוהה, כך שניתן יהיה למצוא בקלות את התכנים שלכם, וחשוב עוד יותר להשתמש במילות מפתח עם זנב ארוך, כך שהאתר שלכם יהיה מדורג במיקומים גבוהים וימשוך תנועה מסיבית.

 

לא "דוחפים" מילות מפתח כדי "למלא" תכנים

הבסיס של קידום אתרים בפלטפורמת וורדפרס טמון בהבנת הצרכים של קהל היעד שלכם, ומה שהם מחפשים, עם זיהוי ביטויי מפתח ומונחים שבהם מבקרים פוטנציאליים משתמשים כדי למצוא את השירותים או המוצרים שאתם משווקים.
לאחר זיהוי מילות המפתח הנכונות לתחום שלכם, פשוט מתחילים ליצור תכנים ולשלב בהם את המילים והביטויים. התכנים ייכתבו לפי אסטרטגיית תוכן שתיכף נדבר עליה, עם יצירת כותרות, תיאורי מטא ומאמרים איכותיים ומושקעים, בלי "לדחוף" את מילות המפתח באופן מסיבי, אלא לשלב אותן בטבעיות בתכנים.
אה, העצה האחרונה שלי בעניין זה: מילות מפתח פופולריות בתכנים שלכם זה נחמד, אבל אל תשתמשו בהן יותר מדי, כי אתם כותבים בשביל אנשים, ולא בשביל רובוטים.

 

#2 בניית מערך איכותי של קישורים נכנסים (קישורים חיצוניים)

למרות שיש דעות לכאן ולכאן – יש דבר אחד שנחשב גם ב-2023 קונצנזוס בקידום אתרים והוא שקישורים נכנסים, שהם קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם, הם גורם דירוג קריטי מבחינת הסורקים של גוגל. אבל, שימו לב: איכות הקישורים שיגיעו לאתר שלכם חשובה יותר מהכמות שלהם. אחרת, אם תייצרו יותר מדי קישורים מאתרים שנחשבים ל"ספאם", גוגל עלול לסמן גם את האתר שלכם:

קישורים מאתרי ספאם
נפילה בדירוגים בגוגל לאתר שסומן כ"ספאם". ע"פ מקרה שפורסם באתר OnTheMap

אסטרטגיה חזקה של קישורים פנימיים משנה את התנהגות הגולשים שמגיעים לאתר שלכם, ומניעה אותם ללחוץ על כפתורים כמו "קרא, לחץ על קישור, שתף, צור קשר ". שלא לדבר על כך שמערך איכותי של קישורים פנימיים מסייע לסורקים של גוגל למצוא את תכני האתר שלכם, להוסיף אותו לאינדקס, ובכך לשפר את הסיכויים של דירוג האתר שלכם במיקומים טובים.
לכן חשוב להשיג קישורים נכנסים מאתרים מוכרים ורלוונטיים בענף שלכם (וגם האתר שלכם יכול להפוך לכזה שאתרים אחרים ירצו שתוציאו אליהם קישורים), כדי להגביר באופן משמעותי את הסמכות והדירוג של האתר שלכם.

 

#3 שימו לב לתוכן

בשלב זה, ובהתאם לאסטרטגיית תוכן מקיפה שנחשוב עליה ביחד, נתחיל לפתח מערך תכנים איכותיים, מרתקים ורלוונטיים שיעניינו את הקהל וימצבו את האתר שלכם כמקור סמכותי. פרסום קבוע של תכנים באתר שלכם, כמו מאמרים וסרטונים, מוביל לנוכחות דינמית ברשת, ומעודד את הגולשים לחזור אל האתר שלכם כדי לצרוך את המידע שהם מחפשים.
כשזה מגיע לפרסום תכנים באתר שלכם, תכנים איכותיים ארוכים מהווים יתרון על פני תכנים קצרים. מחקרים לימדו אותנו שתוכן ארוך יותר מועדף יותר על ידי גוגל, והוא מוביל לקבלת יותר שיתופים וקישורים:

תוכן ארוך יותר מדרג גבוה יותר בגוגל – מקור תמונה: SWEOR

לכן, מומלץ לכתוב תכנים ארוכים ומעמיקים, ולהציג מידע מקיף ושימושי, כדי שהסורקים של גוגל יתרשמו מאיכות האתר שלכם וידרגו אותו היטב.

 

#4 יצירת נוכחות ברשתות החברתיות

ההמלצה שלי בשלב הזה היא לא להגביל את עצמכם לקבוצת העוקבים שיש לכם בעמודים העסקיים ברשתות החברתיות, אלא ליצור נוכחות גם בקבוצות רלוונטיות לתחום שלכם, לשתף שם את התכנים שלכם וליצור דיונים.
אבל אל תתנהלו כמו רובוטים כי זה רק מעצבן. המטרה היא להעלות את התכנים שלכם כנושאים לדיון ולגרום לאנשים להגיב, לשתף ולדון בהם. אנשים רבים הצליחו למשוך מאות אנשים לאתרים שלהם בשיטה הזו, וגם אתם יכולים. כל מה שאתם צריכים זה זמן, הקפדה על גישה טבעית, וסבלנות.

 

#5 יצירת מערך דיוור במייל

רשימת מנויים של אנשים שהסכימו לקבל מכם דיוורים במייל, תסייע לכם בהפחתת שיערי היציאה מדף הבית והגדלת שיעורי החזרות לאתר שלכם.
יש תחושה של אינטימיות כשאתה מתקשר עם אנשים באופן אישי באמצעות מיילים, מספרים להם על התכנים והחדשות בתחום שלכם, או אפילו מבקשים מהם תגובות ומשובים על פעילויות, מוצרים או שירותים.
הדיוורים שתשלחו למנויים שלכם יכולים להיות יצירתיים, ולכלול תכנים כמו:

  • הצעות לרכישת ספרים אלקטרוניים.
  • פרסום מדריכים.
  • פרסום מוצרים.
  • הודעות על מבצעים.
  • אירועים חדשים.
  • וכל סוג של תוכן אחר שיוצר לידים לאתר שלכם, שעם הזמן הופכים למבקרים חוזרים וללקוחות משלמים.

 

#6 שימוש בתמונות באיכות גבוהה

שימוש בתמונות באיכות גבוהה למאמרים באתר שלכם תגרום לו להיראות טוב ולהתבלט בין אתרים אחרים בתחום, מה שיוביל להשגת קישורים נכנסים איכותיים.
עם תמונות יפות וייחודיות באתר שלכם, יש לכם יותר סיכויים גם להופיע בשיתופים של גולשים ברשתות החברתיות, ובפלטפורמות ענקיות כמו אינסטגרם ופינטרסט. ומה יכול להיות יותר טוב מזה?

 

#7 אופטימיזציה של מבנה האתר

אתר מובנה היטב עם ניווט ברור עוזר לסורקים של גוגל לאנדקס את האתר שלכם ביעילות, וכדי להשיג את המטרה הזו, יש להקפיד על יצירת היררכיה הגיונית בעיצוב האתר, שימוש בתפריטי פירורי לחם והקפדה על יצירת מבנה ידידותי של האתר למכשירים ניידים. אופטימיזציה היא נושא מורכב מאוד שדורש ידע מקצועי מעמיק ואפשר לכתוב עליו גם 50 מאמרים, אז לא ארחיב עליו כאן יותר מדי.

 

#8 קידום אתרים טכני בוורדפרס

שלב זה מבוסס על אופטימיזציה של ההיבטים הטכניים באתר שלכם במטרה לשפר את הדירוג שלו בגוגל, וההיבטים העיקריים בשלב זה כוללים:

  • שיפור מהירויות טעינת הדפים וה-Core Web Vitals (מדדי המהירות של גוגל, שהקשר ביניהם למהירות הוא… טוב, לא תמיד קשור)

מדדי CoreWebVitals מגוגל

  • הקפדה על אבטחת האתר (באמצעות HTTPS)
  • תיקון קישורים שבורים
  • אופטימיזציה של תמונות וסרטונים
  • ועוד…

שימו לב במיוחד למהירות טעינת העמודים באתר, מכיוון שגולשים שנאלצים לחכות שהעמודים שהם הקליקו עליהם יופיעו, פשוט נוטשים את האתר, עוברים למתחרים, והתוצאה היא שגוגל מחשיבה את האתר שלכם ככזה שאינו מספק חוויית גלישה הולמת.
חשוב להקפיד על ביצוע קבוע של בדיקות טכניות כדי לזהות את הבעיות בזמן ולתקן אותן, כך שהאתר יתפקד באופן תקין ולמבקרים תהיה חווית גלישה מהנה ונטולת תקלות.

 

#9 מעקב ומדידת ביצועי האתר

כדי לשפר את התנועה באתר שלכם ולשפר את התוצאות, חשוב למדוד את הביצועים שתשיגו מתהליך קידום אתרי וורדפרס על מנת להבין מה אתם עושים נכון ומה צריך לתקן. במעקב אחר התנועה באתר, דירוג מילות המפתח ומעורבות המשתמשים, תזהו את האזורים שיש להתמקד בהם לשיפור.
כך, למשל, יתכן שתבינו שסוג מסוים של תכנים נתפס טוב יותר בעיני הקהל בהשוואה לסוגי תכנים אחרים, כך שתוכלו לשנות את אסטרטגיית התוכן שלכם בהתאם. הנקודה היא שעם ניתוח המדדים, תוכלו לשפר באופן קבוע את האתר שלכם ולספק חוויית גלישה מהנה ומשודרגת למבקרים.

כשעובדים עם מקדם אתרים חיצוני, המעקב יגיע אליכם לרוב בצורה של דו"ח חודשי או דו-שבועי – וככה זה נראה אצלנו:

כניסות מגוגל - ככה זה נראה בדוח לייבזון דיגיטל
גרף מעקב אחר כניסות לאתר – מתוך דו"ח חודשי של לקוח שלנו
לידים מקידום אורגני - ככה זה נראה בדוח לייבזון דיגיטל
גרף מעקב אחר לידים כתוצאה מקידום אורגני – מתוך דו"ח חודשי של לקוח שלנו

 

המעקב הוא דבר חשוב במיוחד, משום שהוא מוודא שאם ירדנו מהמסלול – נדע זאת ישר ולא אחרי כמה חודשים, ורק כשהלקוח יתקשר להתלונן. זה קריטי במיוחד, כי אתם צריכים לדעת על מה אתם משלמים כל חודש.

אכפת לנו שתצליחו.

בואו נשוחח 10-15 דקות, ותקבלו דוח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם:

#10 בחירת חברת אחסון לקידום אורגני בוורדפרס

כדי להשיג את התוצאות המבוקשות מתהליך קידום אתר וורדפרס בגוגל חשוב לבחור שירות אמין של אחסון אתרים. וורדפרס, הידועה באופי הקוד הפתוח שלה, תואמת לרוב פלטפורמות אירוח האתרים, ורוב השירותים האלו מציעים התקנות וורדפרס פשוטות ומהירות בכמה קליקים בלבד.
אבל חשוב להבין את המשמעות של אחסון איכותי, מכיוון שקידום יעיל תלוי במידה רבה באמינות ובאבטחה של שירות האירוח שלכם. אתר שמתמודד לעיתים קרובות עם השבתה, פרצות אבטחה או תקריות פריצה יתקשה להשיג אחיזה ודירוג יעיל בגוגל.

 

כמה מילים לסיום

תהליך קידום אתרי וורדפרס מבוסס על אסטרטגיה ומחויבות מתמשכת לשמירה ושיפור הרלוונטיות והנראות של האתר שלכם בין המתחרים, ועם התמקדות בקידום אתרים אורגני, אתם משקיעים בשיטת קידום שבונה נוכחות מקוונת אמינה וסמכותית שיכולה לעמוד בשינויי האלגוריתמים של גוגל, ובהתנהגות המשתמשים.
כי בסופו של דבר, החשיבות של קידום אתרים אורגני טמונה ביכולת לחבר את האתר שלכם לקהל המתאים, ולא רק להניע תנועה, אלא ליצור גם מעורבות משמעותית של לידים ומתעניינים שהופכים ללקוחות משלמים.

עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מחירון קידום אתרים אורגני

השאירו פרטים
ואנחנו כבר נדאג לשאר:

מאמרים שכתבנו בנושא

כתיבת תוכן בראשון לציון

כתיבת תוכן בראשון לציון

רוצים לקדם את העסק שלכם בגוגל? לקדם את עמוד הפייסבוק או האינסטגרם שלכם? כתיבת תוכן באזור ראשל"צ והסביבה עשויה להיות הפיתרון שיתאים לכם כמו כפפה ליד.

קרא עוד »

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: