אז בניתם אתר חדש, אולי אתם מקדמים אותו בעצמכם או בעזרת מקדם אתרים, או שאפילו לא התחלתם – אבל אתם רוצים לבצע בדיקת טראפיק לאתר, כלומר להבין בשורה התחתונה – כמה כניסות יש לאתר? כמובן, בדיקת כמות כניסות לאתר היא בין הבדיקות החשובות שתצטרכו לבצע. יש 2 שיטות מרכזיות לבדוק את זה, אני הכי אוהב לבדוק באמצעות 2 כלים של חברת גוגל (בעיני, כשזה נוגע למנוע החיפוש שלהם, הנתונים שלהם באופן טבעי הכי אמינים), ובמאמר הבא נסביר את החשיבות של כל כלי ומתי תשתמשו בכל אחד לצורך בדיקת מספר הכניסות.
מה נחשב לכניסה לאתר?
כשמדברים על "בדיקת כמות כניסות לאתר", חשוב להבין שזה מושג רחב שיכול לקבל פרשנויות שונות – וזה תלוי מאוד בכלי הניתוח שבו אתם משתמשים. בגוגל אנליטיקס, למשל, המונח "כניסה" מתחלק לכמה מדדים עיקריים שמספקים תמונה מלאה ומדויקת על פעילות הגולשים באתר שלכם:
- משתמשים (Users): זהו מספר האנשים שביקרו באתר שלכם במהלך פרק זמן מסוים. מדובר במספר הכולל, בלי להתחשב בשאלה האם אותו משתמש ביקר פעם נוספת.
- משתמשים ייחודיים (Unique Users): המדד הזה מתמקד במספר המבקרים השונים שגלשו באתר, תוך סינון כפילויות. לדוגמה, בביצוע בדיקת טראפיק לאתר, אם משתמש אחד נכנס לאתר שלכם שלוש פעמים – הוא ייחשב כמשתמש ייחודי אחד בלבד.
- צפיות בדף (Page Views): מספר הפעמים שדפים באתר שלכם נצפו, בדיקת הטראפיק באתר הזו כוללת ביקורים חוזרים באותו דף. זה נתון חשוב כי הוא מראה לא רק כמה אנשים נכנסו, אלא גם עד כמה הם היו מעורבים.
- סשנים (Sessions): כל כניסה לאתר נחשבת "סשן". סשן יכול לכלול פעולות רבות, כמו צפייה בדפים, לחיצה על כפתורים, ואפילו רכישות. ברגע שיש פרק זמן ממושך של חוסר פעילות, או שהמשתמש עוזב את האתר, הסשן מסתיים.
- שיעור נטישה (Bounce Rate): אחוז המבקרים שיצאו מהאתר אחרי שצפו רק בדף אחד. אם השיעור הזה גבוה, זה עשוי להצביע על בעיה בתוכן או בחוויית המשתמש.
- משך השהייה (Session Duration): אחד המדדים החשובים בבדיקת כמות הטראפיק של האתר, הוא לא רק כמה נכנסו אלא גם כמה נשארו בפנים – המדד הזה באנליטיקס יראה לכם כמה זמן בממוצע נשארים הגולשים באתר שלכם במהלך כל סשן.
למה יש כל כך הרבה מושגים מבלבלים? פשוט תגיד לי כמה נכנסו!
מי שמחפש את התשובה הקלה לשאלה – מהו מספר הכניסות לאתר? הסתכלו פשוט על מספר הסשנים (Sessions) החודשי בגוגל אנליטיקס (מיד נראה איך מבצעים את זה).
ולמעוניינים בהבנה קצת יותר גבוהה של הנושא, בואו נמחיש את בדיקת הכניסות לאתרכם עם דוגמה מהשטח, כדי להפוך את כל העניין לקל. אל תיבהלו, האמת שזה די פשוט 🙂
נניח ש-1,000 משתמשים ביקרו באתר שלכם במהלך חודש. מתוך זה, 800 היו ייחודיים, ו-300 סשנים הסתיימו אחרי דף אחד בלבד (שיעור נטישה של 30%). המשמעות היא שלמרות שיש תנועה לאתר שלכם, יש מקום לשפר את האופן שבו הגולשים חווים את האתר שלכם, למשל באמצעות תוכן ברור, ניווט נוח או דפי נחיתה חזקים יותר.
להבין באופן עמוק יותר מה הנתונים האלו אומרים, זה בסופו של יום מה שיאפשר לכם לשפר את ביצועי האתר שלכם ולהתמקד במה שחשוב באמת. זכרו: המדדים עצמם לא אומרים את כל הסיפור, אלא ההקשר שבו הם מופיעים ומה אתם עושים איתם. זה תלוי בנישה שלכם, בסוג האתר ובעוד כמה פרמטרים…
למה כדאי לעקוב אחר התנועה באתר?
אתם בטח תוהים לעצמכם כמה כניסות יש לאתר בטבעיות ובצדק. אני אגלה לכם משהו – אתם בעצם שואלים את השאלה הכי חשובה שיש, שאלה שמעידה באופן כללי על הצלחת האתר ועל כך שאתם מתקדמים בכיוון הנכון בזמן סביר, האינטואיציה שלכם – לא טועה!
מדד הכניסות ומדדים אחרים בגוגל אנליטיקס לא סתם מראים מספרים – הם מאפשרים לכם להפיק תובנות. למשל, אם אתם רואים שמספר המשתמשים ייחודיים גבוה אבל שיעור הנטישה גבוה גם הוא, זה עשוי להעיד על כך שהאתר שלכם מושך גולשים אבל לא מצליח לשמר אותם בתוך האתר. אם כמות הצפיות בדפים נמוכה יחסית לכמות הסשנים, ייתכן שהתוכן באתר לא מעודד המשך גלישה.
הרבה פעמים, כשאני מדבר עם בעלי עסקים, עולה חשש ברור: "האם אני מפספס משהו?" הם משקיעים לא מעט זמן ואולי גם כסף בקידום האתר, אבל אין להם מושג אמיתי מה קורה באתר שלהם. הם רוצים לוודא ובצדק שהתנועה גדלה, שהקמפיינים מצליחים, ושבפועל הם מקבלים יותר פניות ככל שעובר הזמן. הבעיה היא שהם לא יודעים איך למדוד את זה בצורה פשוטה וקלה. בואו נראה איך אתם יכולים לעקוב אחרי כמות הכניסות לאתר בצורה פשוטה ויעילה בעזרת כלים כמו Google Analytics, Google Search Console, ועוד.
הכלי הכי פשוט שיש לבדיקת כמות כניסות לאתר – Search Console
ת'כלס, אם אתם רוצים לדעת מה קורה באתר שלכם מבחינת הופעה בגוגל, הכלי הכי חשוב הוא סרץ' קונסול – ולמה אני כל כך אוהב את הכלי הזה? כי אם אמרתם תשובה פשוטה – אמרתם סרץ' קונסול.
הוא פשוט, לא מתחכם ומראה לכם רק את מה שמעניין אתכם. מטרת הכלי היא בעצם לתת לכם את התמונה המלאה על איך גוגל רואה את האתר שלכם – וכן, הוא מראה בין היתר גם את מספר הכניסות לאתר.
למשל, אם אתם עורכי דין שרוצים לוודא שהאתר שלהם מופיע בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח רלוונטיות, סרץ' קונסול יראה לכם בדיוק כמה כניסות אתם מקבלים מכל חיפוש/מילת מפתח ותוכלו לבצע חיתוכים שונים לפי דף באתר, לפי מדינה, מכשירים וכו'.
אתם יכולים להפיק בצורה מאוד קלה תובנות לגבי אילו מונחי חיפוש מובילים תנועה לאתר שלכם, ואפילו לבדוק כמה אנשים לחצו על התוצאה שלכם מתוך כלל ההופעות בדף תוצאות החיפוש (CTR). זה נותן לכם תמונת מצב מלאה שמאפשרת לכם לדעת בדיוק מה קורה בחיפוש גוגל בנוגע לאתר שלכם וכמה מותאמים הדפים שלכם למה שמנוע החיפוש מחפש, בכל רגע ורגע בחודש.
הכלי השני לבדיקת טראפיק לאתר: גוגל אנליטיקס
גוגל אנליטיקס הוא לאו דווקא כלי שאני פחות אוהב, אבל הוא בדרך כלל משמש למטרות מעט שונות. יש לו את היתרונות שלו, הוא מפרט לא רק על מספר כניסות לאתר אלא גם למשל על התנהגות הגולשים בתוך האתר, ומאפשר לכם לראות נתונים יותר מפורטים על מה קורה עם המשתמש אחרי שנכנס לאתר שלכם. יש לזה גם יתרונות, אבל אם אתם רוצים להבין רק כמה נכנסו אליכם לאתר, הכלי הראשון יספק לכם את התשובה בדרך קלה יותר.
הוא הכלי המרכזי למעקב אחר התנהגות הגולשים באתר שלכם. הכלי הזה לא רק מראה לכם כמה אנשים נכנסים לאתר, אלא גם מאיפה הגיעו הכניסות לאתר שלכם, כמה זמן הם נשארו בפנים, האם הם לחצו על קישורים בתוך האתר ואילו עמודים עניינו אותם הכי הרבה.
אז ככה תראו כמה כניסות יש לאתר:
- נכנסים ל-Google Analytics.
- אם לא שיניתם כלום בהגדרות, בצד ימין למעלה תוכלו לראות כמה "משתמשים פעילים" ביקרו אצלכם באתר ב-28 הימים האחרונים (כמות הכניסות לאתר כאשר כל משתמש נספר רק פעם אחת).
חשוב להדגיש שכאן מדובר על מדד שסופר את כל המשתמשים שביקרו אצלכם באתר, ולא רק את אלה שהגיעו דרך חיפוש גוגל. אם תרצו, תוכלו להיכנס לתפריט 'דוחות' ובתוך לוח הבקרה לראות פילוח של מקורות התנועה – כניסות לאתר דרך גוגל יופיעו תחת המדד 'Organic Search'.
מה ההבדל בין בדיקת כניסות לאתר בסרץ' קונסול לגוגל אנליטיקס?
לא מעט שואלים: "מה ההבדל בין Google Analytics ל-Search Console?" בהיבט מספרם של הכניסות לאתר שלכם והתשובה היא פשוטה:
- Search Console מודד את נתוני הכניסות לאתר דרך דף תוצאות החיפוש (כלומר ה-SERP) הוא מתמקד בעיקר בנתוני חיפוש אורגניים ואיך האתר שלכם מופיע במנוע החיפוש של גוגל. הוא ייתן לכם מידע על מילות המפתח שהאתר שלכם מדרג בהן, כמות הקליקים וההופעות, וגם התראות על בעיות טכניות באתר שעלולות לפגוע במיקומים שלכם.
- Google Analytics לעומת זאת, מודד את נתוני הכניסות לאתר מתוך האתר באמצעות תג שאתם מטמיעים – מה שאומר שהוא כלי שמשמש יותר לניטור התנהגות הגולשים. זאת גם הסיבה, שבין היתר הוא לא יכול להציג לנו מיקומים, כי הוא לא "רואה" מה קורה בשלב תוצאות החיפוש.
הוא מראה לכם לא רק את כמות הכניסות, אלא גם מה הם עשו באתר, מאיפה הם הגיעו, ואיך הם התנהלו. בשורה התחתונה, Search Console הוא כלי ספציפי וייחודי לעולם ה-SEO, בעוד שאנליטיקס מתאים למעקב כללי אחרי כל סוגי התנועה לאתר.
יתרונות נוספים של גוגל אנליטיקס
מעבר למעקב פשוט אחרי כמות הכניסות לאתר, גוגל אנליטיקס גם מספק כלים מתקדמים יותר שיכולים באמת לעזור לכם לשפר את האתר:
- מעקב אחרי המרות: רוצים לדעת כמה אנשים השאירו פרטים? נרשמו לניוזלטר? גוגל אנליטיקס יכול לתת לכם את המטריקה הזו.
- פילוח לפי מכשיר או מיקום: תבינו מאיפה מגיעים הגולשים שלכם, מאיזו מדינה, ואפילו איזה מכשיר הם משתמשים (מובייל או דסקטופ). זה יכול לעזור לכם לבצע אופטימיזציה טובה יותר של האתר למובייל, אם תגלו למשל שרוב המשתמשים מגיעים מטלפונים ניידים. זה יעזור לכם להבין טוב יותר במה כדאי להתמקד.
מה אם אני רוצה לבדוק כמה כניסות יש לאתר שהוא לא שלי?
כדי להבין לעומק איך בודקים כניסות לאתר של מתחרים, תצטרכו להיעזר בכלים יותר מורכבים (בתשלום) כמו SimilarWeb או SEMrush. כלים אלו מאפשרים לכם לקבל מידע על כמות תנועה של אתרים אחרים, כולל מקורות התנועה שלהם.
SimilarWeb, למשל, יכול לספק לכם אומדן על כמות הכניסות לאתר מתחרה ואפילו להראות לכם מאיפה התנועה מגיעה – אורגנית, ממומנת או מרשתות חברתיות. הרבה אנשים משתמשים בו כדי להבין את המתחרים בשוק שלהם.
לסיכום, אם אתם מחפשים כלי לניטור תנועה עבור האתר שלכם או אתרים מתחרים, יש לכם הרבה אפשרויות טובות, וכל אחד מהם מציע יתרונות ייחודיים. בסוף, אם אתם זקוקים למדדים פשוטים הנוגעים רק לכניסות אורגניות מגוגל – סרץ' קונסול ייתן לכם את המענה.
אשמח לבדוק את האתר שלך - בחינם!