שיווק דיגיטלי לעורכי דין: איך עורכי דין משווקים את עצמם?

שיווק דיגיטלי לעורכי דין - תמונת נושא
שיווק דיגיטלי הוא כלי בסיסי עבור כל עסק באשר הוא, ובשנים האחרונות אף הפך לחלק אינטגרלי מארסנל הכלים של עורכי דין בפרסום המשרד. אבל... איך מתחילים לשווק למשרד עורכי דין?

 כתוצאה מהתפתחות הטכנולוגיה והאינטרנט, לקוחות פוטנציאלים שנתקלים בבעיה משפטית כמעט תמיד יחפשו בתור התחלה מידע באינטרנט, וכאן לכם יש את ההזדמנות לקחת חלק.

כדי למשוך לקוחות חדשים ולבסס את המוניטין של עורך הדין, יש צורך ביישום של אסטרטגיות שיווק דיגיטלי אפקטיביות. בהמשך המאמר נסביר למה גם לכם כדאי לשקול ברצינות לבצע שיווק דיגיטלי לעורכי דין עבור המשרד שלכם (ובמיוחד אם אתם עצמאים בתחילת הדרך). כמו כן, נדגיש ונבהיר מדוע כדאי לעורכי דין לעבוד עם חברה מקצועית לצורך שיווק האתר. אז איך לשווק עורכי דין? בואו נתחיל.

שיווק לעורכי דין
קרדיט תמונה: Pixabay

חשיבות השיווק הדיגיטלי לעורכי דין

החשיבות של שיווק דיגיטלי לעורכי דין היא גבוהה לאין ערוך, על אחת כמה וכמה ב-2023. שיווק דיגיטלי, למעשה מאפשר לעורכי דין לבנות נוכחות אינטרנטית חזקה ולהנגיש את המידע אותו הם מפרסמים לקהל נרחב. על ידי שימוש באתרי אינטרנט, דפי נחיתה ופרופילים ברשתות חברתיות, עורכי דין יכולים להגדיל את המודעות לשירותים שלהם בקרב קהל יעד רחב, כאשר זמינות המידע 24/7 מאפשרת ללקוחות פוטנציאליים ללמוד על המשרד ועל השירותים אותו הוא מספק בכל זמן ומכל מקום. שיווק דיגיטלי אפקטיבי מסייע למשוך לקוחות חדשים אשר מחפשים אחר עורכי דין באינטרנט, גם אם הם ממוקמים הרחק גיאוגרפית מהמשרד.

יש עוד המון סיבות טובות להתחיל לפרסם בדיגיטל, כמו:

שיפור דימוי ביחס למתחרים שלכם

אין מה להסביר – אתם פשוט תיראו הרבה יותר מקצועיים מכל משרד עורכי דין אחר בסביבה. נוכחות חזקה בעולם הדיגיטלי יכולה לשפר בצורה משמעותית את תדמית המותג והמוניטין המקצועי של משרד עורכי הדין, ולהעלות אתכם כמה רמות למעלה, גם אם אין לכם 20 שנים של ניסיון.

בדיגיטל תוכלו לפרסם באופן קבוע תכנים שיווקיים ומידע על הצלחות והישגים מקצועיים, מה שיציג את המשרד כמומחה ובעל סמכות בתחומו. שיתופי פעולה עם אנשי מקצוע מובילים אחרים והמלצות של לקוחות עשויים לתרום גם הם למיצוב המשרד כמותג איכותי ואמין.

הגעה ממוקדת לקהלי יעד רלוונטיים

שיווק דיגיטלי מקצועי ואיכותי מקנה לעורכי הדין את האפשרות להגיע בצורה ממוקדת לקהלי היעד הרלוונטיים ביותר עבורם. בעזרת פרסום ממומן במנועי חיפוש ורשתות חברתיות, ניתוח של נתונים ושימוש בכלי מעקב, הם יכולים לאתר ולפנות ללקוחות פוטנציאליים על פי מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין, העדפות שונות וכן הלאה. כך הם מגדילים את הסיכוי למשוך לקוחות חדשים אשר זקוקים בדיוק לשירותים שלהם. שיווק דיגיטלי ממוקד מאפשר גם מעקב אחר אפקטיביות הפרסום וביצוע של אופטימיזציה בהתאם לקהל היעד הרווחי ביותר.

עלויות נמוכות יחסית

שיווק דיגיטלי מאפשר לעורכי דין לקדם את השירותים שלהם בעלויות נמוכות יחסית בהשוואה לדרכי פרסום ושיווק אחרות כמו פרסום מודעות בעיתון. פרסום ברשתות חברתיות ואופטימיזציה של אתר האינטרנט למנועי חיפוש מהווים דרכים יעילות וזולות יחסית להגדלת החשיפה. ניתן גם לעקוב אחר אפקטיביות השיווק ולהתאים את ההשקעה לתשואה בפועל. שיווק דיגיטלי חכם מאפשר לקדם את העסק גם בתקציב מוגבל, ובמיוחד קידום אתרים אורגני, מאפשר לייצר את הלידים הכי חמים ובזול.

הבהרה חשובה – אתיקה מקצועית

לפני שניגשים למלאכת הביצוע, חשוב לוודא שכל שיטות השיווק הדיגיטלי שלכם תואמות לאתיקה המשפטית. תיקון שהועבר בשנת 2018 לכללי לשכת עורכי הדין (פרסומת) קבע:

"כל פרסומת, גם כזו העומדת בתנאים החדשים, אסור שתפגע בכבוד המקצוע, תטעה את הציבור או תפגע בו".

לכן, לאורך כל הנאמר במדריך הבא, קחו שבחשבון שחשוב להקפיד על כך שהפרסום שלכם לא יפגע בכבודכם המקצועי, ולא משנה באיזה ערוץ הפרסום שלכם מופיע. זוהי אחריותכם האישית לקרוא את כללי לשכת עורכי הדין בעיון, ולעמוד בהם.

אז איך עושים את זה, הלכה למעשה?

אז יש כמה ערוצים שאתם בתור עורכי דין יכולים לגשת אליהם. נציג אותם, וכבר אציין בפניכם על מה אני אישית ממליץ:

קידום אתרים אורגני (SEO)

בשביל עורכי דין, זהו הערוץ המומלץ והרווחי ביותר מניסיוני. הוא פשוט תפור לעורכי דין, שזקוקים למסרים שעוברים בצורה "חלקה", ולא עם סרטוני טיקטוק או אינסטגרם שלפעמים עשויים להציג אתכם בצורה ילדותית או לא מקצועית (ואני יודע שחלקכם לא תסכימו איתי).

קידום אתרים לעורכי דין הוא למעשה התהליך שמבוסס על פרסום מאמרים באינטרנט כדי להופיע בגוגל עבור לקוחות פוטנציאליים, שמחפשים תשובות לשאלות משפטיות. מעבר לעובדה שפרסום מאמרים באתר יעזור לכם גם לבסס את המשרד שלך כמוביל מחשבה בתחום המומחיות המשפטית שלכם, וגם לקבל לידים באופן שוטף בלי להשקיע תקציב פרסום, יש כאן משמעות נוספת:

הקמה של "נדל"ן עסקי" שמכניס עבורכם 30-100 לידים כל חודש. למה נדל"ן? כי בדיוק כמו בנדל"ן, משלמים עליו פעם אחת, ושאר העלויות הן רק לתחזוקה. זה מה שאני אישית כל כך אוהב בתחום הזה, ולכן גם ממליץ עליו לכולם.

אם מעניין אתכם לשמוע יותר על שירות ה-SEO שלנו – אפשר למצוא מידע נוסף בדף קידום אתרים אורגני, או להשאיר טלפון כאן ונחזור אליכם עם כל הפרטים:

אכפת לנו שתצליחו.

בואו נשוחח 10-15 דקות, ותקבלו דוח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם:

נוכחות פעילה ועקבית ברשתות חברתיות

הערוץ השני הוא פרסום ברשתות החברתיות באופן אורגני. בשנת 2021 התחילה מגמה חזקה של עורכי דין שהתחילו לפרסם את עצמם ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם וטיקטוק. למרות שבאינסטינקט הראשוני היינו מצפים שזה יגרום לזילות המקצוע, דווקא נוכחנו לדעת שהקהל מתחבר ואוהב – וזה גם מתבטא במספר העוקבים.

איך מתחילים?

תוכלו ליצור פרופילים עסקיים איכותיים בפלטפורמות מובילות כמו לינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר ולפרסם בהן תוכן איכותי בתדירות גבוהה. התוכן שלכם יכול לכלול עדכונים שוטפים על פעילות המשרד, טיפים משפטיים שימושיים, סקירת תקדימים, פסיקות רלוונטיות, ותובנות מקצועיות של עורכי דין. 

אבל דגש אחד חשוב: התוכן שלכם צריך להיות בעל ערך ומעניין, לא תוכן מעייף או כבד מדי.

קידום ממומן להגדלת החשיפה

קידום ממומן, בין אם הוא מבוצע בפייסבוק או בגוגל הוא ערוץ מעולה בעיקר בזכות העובדה שהוא מאפשר מינוף (Scale) ברמה גבוהה מאוד. המשוואה בפרסום ממומן בעיקרה מבוססת על כסף – אתם משלמים עבור לידים. אם הקמפיין שלכם מוצלח, אתם פשוט יכולים להעלות את התקציב והפלא ופלא: קיבלתם לידים נוספים. אמנם מדובר כאן על יתרון די גדול, אך הערוץ הוא גם בעל חיסרון מובהק – מה קורה ביום שבו הקמפיין מפסיק לייצר לידים בזול? או מייצר לידים לא איכותיים? במקרה כזה, הכסף שלכם "נשרף" ומצד שני – יצרתם תלות. אין לכם אפשרות לייצר לידים מבלי לשלם כסף לגוגל או לפייסבוק.

הפרסום הממומן מתאים בעיקר למשרדי עורכי דין שמעוניינים לייצר לידים כאן ועכשיו מבלי לחכות, או למשרדים שמגיעים עם תקציבי ענק ומחפשים מקום שיוכלו לנצל בו את יתרת התקציב בחכמה.

פרסום ממומן יכול להיות ערוץ מעולה אם יודעים איך לעבוד איתו, אך הוא טומן בחובו סיכון גבוה ולחלוטין לא מתאים לכולם.

איך יודעים איזה ערוץ שיווק נכון למשרד עורכי הדין שלי?

אם מחפשים את הערוץ הבטוח ביותר, אני אישית הייתי ממליץ על קידום אורגני בגוגל – לא משום שזה שירות שאנחנו מספקים: ההפך הוא הנכון. בחרנו בשירות הזה, כי הוא הבטוח ביותר. התשלום למקדם האתרים מתבצע רק עבור פיתוח האתר שלכם ואין כאן שום משוואה של כסף = לידים. במילים אחרות, אם תחליטו יום אחד שאתם רוצים להפסיק לשלם לחברת הקידום, הלידים עדיין ימשיכו להגיע. כן כן. לכן, זה הכי הוגן והכי נכון, במיוחד לעורכי דין בתחילת הדרך שלא מעוניינים לקחת סיכונים אסטרונומיים, אלא לעבוד בצורה נכונה.

לעומת זאת, אם אתם משרד עורכי דין גדול שכבר משווק את עצמו בכמה ערוצי פרסום, שם כבר מומלץ לשקול את הערוצים האחרים.

עד כמה חברת השיווק שלכם מקצועית?

אם אתם מתכננים לשווק את האתר של העסק שלכם, מומלץ מאוד לעשות זאת עם חברה מקצועית המתמחה בשיווק דיגיטלי, זאת בעקבות מספר סיבות:

  • ידע ומומחיות בשיווק דיגיטלי – חברה מקצועית לשיווק דיגיטלי של אתרי עורכי דין מביאה איתה ידע רב וניסיון מוכח בתחום. להבדיל מעורכי דין שהמומחיות שלהם היא במשפטים, חברת שיווק דיגיטלי בקיאה בטכניקות ואסטרטגיות שיווקיות מתקדמות, ספציפית עבור המגזר המשפטי. אותן חברות יודעות כיצד לאתר ולמשוך לקוחות פוטנציאליים דרך ערוצים דיגיטליים, וכיצד להמיר אותם ללקוחות של ממש. הניסיון הרב של חברות השיווק חוסך לא מעט זמן וכסף לעורכי דין אשר אינם בעלי ניסיון בביצוע שיווק דיגיטלי בכוחות עצמם.
  • תכנון אסטרטגי וביצוע אופטימלי – חברת שיווק דיגיטלי מקצועית תפעל לתכנון אסטרטגיה אופטימלית עבור אתר עורך הדין על בסיס המטרות שלו. החברה תבחן את המתחרים, תחפש אחר קהלי יעד רלוונטיים, ותתאים תוכן, עיצוב, ופעילויות שיווקיות על מנת למקסם תוצאות. בניגוד לגישה הנקודתית, חברות שיווק מסתכלות במבט כוללני על כל ערוצי השיווק הדיגיטלי ומטפלים בהם בצורה מתואמת לצורך קבלת תוצאה מיטבית. ניהול מקצועי של קמפיינים, אופטימיזציה שוטפת ומעקב אחר ביצועים מבטיח תוצאות טובות יותר.
  • חיסכון בזמן ומשאבים של עורכי הדין – שיווק דיגיטלי אפקטיבי דורש השקעה רבה של זמן ומשאבים. העברת העבודה לחברה מקצועית חוסכת מעורכי הדין את הצורך לרכוש כלים ומיומנויות חדשות ולהקדיש זמן יקר לביצוע המשימות השיווקיות בעצמם. הם יכולים להתמקד בעבודתם המשפטית בעוד החברה המקצועית מטפלת בכל ההיבטים של השיווק הדיגיטלי עבורם. חלוקת עבודה זו מביאה לתוצאה טובה יותר מאשר ניסיון של עורכי דין לבצע את כלל בעבודה בכוחות עצמם.
  • תוצאות מהירות ומדידות – בזכות הניסיון והידע של חברות שיווק מקצועיות, הן יודעות כיצד להשיג תוצאות מהירות ומדידות בשיווק דיגיטלי. בעוד שלעורכי דין עשוי לקחת זמן רב ללמוד כיצד לבצע בצורה נכונה קמפיינים ופעולות שיווקיות, חברה מקצועית תדע ליישם במהירות את הפעולות הנכונות על בסיס ניסיונה הרב. שימוש בכלי מעקב וניתוח נתונים מתקדמים יאפשר להם לבחון ולשפר באופן שוטף את הביצועים והתוצאות. 

אכפת לנו שתצליחו.

בואו נשוחח 10-15 דקות, ותקבלו דוח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם:

עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מחירון קידום אתרים אורגני

השאירו פרטים
ואנחנו כבר נדאג לשאר:

מאמרים שכתבנו בנושא

קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים לעסקים קטנים – איך לקדם גם בתקציב נמוך?

בתעשייה, המונח קידום אתרים בדרך כלל נזרק לאוויר כשמדובר על עסקים גדולים שעבורם זה ה"אקסטרה" להשלמת תהליכים שיווקיים גדולים. אבל מה שהרבה לא יודעים, הוא שגם לעסקים קטנים יש המון מה לעשות עם קידום אתרים – וכן, זה אפשרי גם בתקציב נמוך!

קרא עוד »

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: