קידום אתרים לעורכי דין: למה זה כל כך קשה ב-2023 ואיך מבצעים את זה?

ב-2023, כמות השינויים שהביאה איתה מהפכת ה-AI היא אדירה. השינויים האלו נוגעים כמעט בכל רשת חברתית, אבל גם (ואולי יש לומר, במיוחד) בתחום של קידום אתרים בגוגל. עורכי דין, לאורך כל ההיסטוריה של עשרות השנים האחרונות היוו נתח משמעותי במדינת ישראל

ב-2023, כמות השינויים שהביאה איתה מהפכת ה-AI היא אדירה. השינויים האלו נוגעים כמעט בכל רשת חברתית, אבל גם (ואולי יש לומר, במיוחד) בתחום של קידום אתרים בגוגל. עורכי דין, לאורך כל ההיסטוריה של עשרות השנים האחרונות היוו נתח משמעותי במדינת ישראל, מה שאומר שהתחרות עבורם מאז ומעולם הייתה קשה יותר, בוודאי בגוגל. מה זה אומר עבורכם, עורכי הדין? האם קידום לעורכי דין הפך ל"לבלתי אפשרי"? ספוילר: לא. ספוילר טוב יותר: ממש לא!

אבל לפני כן, בואו נבין – מה לעזאזל רוצים מנועי החיפוש?!

מה צריך לעשות כדי לרצות את גוגל סוף סוף?

בתחום של עורכי דין, כפי שכבר אמרנו, התחרות הינה לא פשוטה בכלל – וזה אומר שצריך לעבוד עם אסטרטגיות קצת יותר מתוחכמות כדי להצליח. בת'כלס, האלגוריתם מחפש באתר שלנו כמה דברים בסיסיים, כמו תוכן איכותי ורלוונטי, חווית משתמש נוחה, מהירות טעינה ומידע אמין ומקצועי. על כן, עורכי דין שרוצים לקדם את האתר שלהם חייבים להקפיד על תוכן מקצועי ומעודכן, עיצוב נקי ופשוט ותשתית טכנולוגית איתנה. רק שילוב של אסטרטגיית תוכן, עיצוב וקידום מקצועי יכול להוביל לדירוגים גבוהים ולחשיפה איכותית באופן עקבי.

מדוע קידום אתרים לעורכי דין מהווה אתגר?

אין ספק כי קידום אתרים לעורכי דין נחשב לקשה יותר מקידום אתרים לבעלי מקצוע העוסקים בתחומים אחרים. הנה רק חלק מהסיבות שמסבירות מדוע קידום אתרים לעורכי דין נחשב למאתגר יותר:

  • תחרות עזה – התחום המשפטי מאופיין בתחרות גבוהה ביותר בין אתרים. כמעט כל עורך דין מחזיק אתר ומנסה לקדמו במנועי חיפוש כדי למשוך לקוחות חדשים. התוצאה היא: צפיפות ודוחק רב מאוד בדירוגים הגבוהים של גוגל, שם כל האתרים נאבקים על אותן מילות מפתח ואותם לקוחות פוטנציאליים. קשה מאוד לבלוט ולתפוס מקום יציב בעמוד הראשון.
  • תוכן מקצועי – התוכן באתר משפטי חייב לעמוד בסטנדרטים מקצועיים גבוהים ביותר. הוא צריך להיות מדויק מבחינה משפטית, מבוסס היטב בפסיקה ובחוק ומנוסח בצורה ברורה ומקצועית. זה דורש ידע משפטי נרחב וניסיון רב. טעויות ואי דיוקים עלולים לפגוע קשות באמינות האתר, הן מול הגולשים והן מול גוגל.
  • עדכון תדיר – החוק והפסיקה בישראל משתנים ללא הרף. פסק דין חדש יכול להפוך הלכה ישנה. חוק חדש יכול לשנות את המצב המשפטי בתחום מסוים. בעקבות כך, עורך דין חייב לעדכן את האתר שלו באופן שוטף כדי שהמידע הקיים בו יהיה רלוונטי ומעודכן. זה דורש השקעת זמן רבה והשקעה של משאבים בכתיבה ועריכה.
  • תוכן רגיש – התוכן המשפטי הוא לעיתים רגיש ושנוי במחלוקת. גוגל נוקטת מדיניות זהירה ומחמירה בנושא תוכן בעייתי ולכן קידום עורכי דין או כל אתר משפטי אחר דורש תשומת לב מיוחדת לניסוח ולתוכן.
  • עלויות גבוהות – קידום אתר משפטי באופן מקצועי ואפקטיבי דורש השקעה כספית גדולה במומחי תוכן, עורכים, מתכנתים ומומחי קידום אתרים. זה לפעמים מהווה חסם כניסה לחלק מהמשרדים.

אכפת לנו שתצליחו.

בואו נשוחח 10-15 דקות, ותקבלו דוח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם:

מה חשוב לדעת לפני שמקדמים אתר לעו"ד?

קידום אתרים הוא כידוע לכם, תהליך שנועד לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש במנועים כמו גוגל, ובכך להגדיל את החשיפה שלו ולמשוך עוד גולשים פוטנציאליים. בעולם תחרותי כמו עריכת הדין, נוכחות איכותית במנועי חיפוש נועדה, בסופו של דבר על מנת לספק ללקוחות קיימים וחדשים מידע זמין ועדכני על שירותים משפטיים.
קידום אתרים כולל אופטימיזציה של האתר כך שיהיה ידידותי למנועי חיפוש, כתיבת תוכן איכותי וייחודי בשפה גבוהה ורהוטה, רכישת קישורים מאתרים אחרים, הגדלת כמות הגולשים וזמן השהייה באתר ועוד. למעשה, עושים את כל מה שצריך כדי להגדיל את השורה התחתונה – "כמה גולשים נכנסו לי לאתר?"

מטרה נוספת של הקידום היא מיתוג – למעשה, במסגרת קידום האתר אנו שואפים לשקף את המומחיות של אותו עורך דין בתחום המשפטי ולהציג את היתרונות אותם הוא יכול לספק ללקוחות, באופן כזה שיעודד אותם לפנות אליו.
לעורכי דין מומלץ להיעזר במומחה לקידום אתרים משפטיים, אשר מכיר היטב את התחום ויודע לזהות מילות חיפוש נפוצות ונושאים רלוונטיים. עם גישה מקצועית ואסטרטגיה נכונה, ניתן להפוך אתר לכתובת מובילה עבור לקוחות פוטנציאליים המחפשים ייעוץ וייצוג משפטיים.

למה חשוב להתייחס בקידום אתרים לעורכי דין?

כאשר עוסקים בקידום אתרים לעורכי דין, ישנם מספר נושאים מרכזיים עליהם חשוב לשים דגש, בואו נעבור עליהם:

  • תוכן מקצועי ואיכותי – אז נראה לי שברור לכולם שתוכן איכותי הוא המפתח להצלחה במסגרת קידום אתר משפטי. יש להקפיד על כתיבה מקצועית המציגה ידע מעמיק בתחום, מבוססת היטב בפסיקה ובחקיקה ומנוסחת בשפה בהירה. מומלץ לכתוב על נושאים ספציפיים ולא כלליים מדי, ולהביא דוגמאות והמחשות פרקטיות (טוב גם למשתמש וגם לגוגל). בנוסף, חשוב לעדכן את התוכן באופן שוטף בהתאם להתפתחויות האחרונות בדין. עדכון תדיר יסייע לגוגל להבין שאנחנו לא רק מעלים מאמרים אלא גם נשארים תמיד מעודכנים, מה שמעלה משמעותית את האופן שבו אנחנו נתפסים כלפיו.
  • קישורים חיצוניים – קישורים לאתר מאתרים אחרים הם עדיין, בשנת 2023, סמל לאמון רב בקרב מנועי החיפוש. איך מקבלים קישורים חיצוניים? אז יש כמה דרכים, אבל את כולם אפשר לסכם במשפט: פונים לאתרים איכותיים ורלוונטיים בתחום המשפטי ומבקשים קישור לאתר. ניתן גם לכתוב מאמרי אורח בבלוגים משפטיים ולקשר לתוכן באתר. ככל שיהיו יותר קישורים איכותיים לאתר, כך הדירוג שלו ישתפר. מומלץ לבצע מיפוי של אתרים רלוונטיים, וליצור איתם קשר לצורך קידום הקישורים.
  • אופטימיזציה טכנית של האתר – אופטימיזציה טכנית של האתר היא הבסיס לכל תהליך קידום אתרים מוצלח. יש לוודא כי קוד האתר תקין ועומד בסטנדרטים העדכניים, מהירות הטעינה של הדפים מהירה, האתר ידידותי למכשירים ניידים ומאפשר חוויית משתמש טובה. יתר על כן, כדאי להוסיף תגיות מטא תיאוריות וכותרות מתאימות שיסייעו למנועי החיפוש להבין את תוכן הדפים. אופטימיזציה טכנית היא עבודה ששמורה למקצוענים בלבד, ודורשת מעקב אחר שינויים באלגוריתמים ועדכון האתר בהתאם. מומלץ לערוך בדיקה טכנית מקיפה של האתר לפחות שלוש פעמים בשנה כדי לוודא שהוא עדיין אופטימלי למנועי חיפוש.
  • ניטור ומדידה – חלק חשוב בקידום אתר הוא מעקב אחר התקדמות ותוצאות. יש לעקוב אחר דירוגי מילות מפתח רלוונטיות, תנועת גולשים לאתר ומקורותיה, זמן שהייה באתר ודפי יציאה. כך ניתן לבחון אילו פעולות משפרות את הדירוג ואילו פחות אפקטיביות, ולהתאים את האסטרטגיה בהתאם. שימוש בכלי מעקב וניתוח כמו Google Analytics הכרחי לקידום אתרים מוצלח.
  • התמקדות במילות מפתח – בחירת מילות מפתח רלוונטיות ואופטימיזציה של האתר סביבן הן משימות מרכזיות בקידום. יש לאתר מילות חיפוש ספציפיות, בהן משתמשים לקוחות פוטנציאליים כשהם מחפשים שירות משפטי מסוג מסוים או בתחום מסוים. מילות מפתח צריכות להופיע בכותרות, בתוכן ובתגיות מטא. כך מנועי החיפוש יבינו טוב יותר במה עוסק האתר. מומלץ להתמקד גם במילות זנב ארוכות וספציפיות יותר.
  • ניהול קמפיינים ממומנים – שילוב של קידום אורגני עם קמפיינים ממומנים בפלטפורמות כמו גוגל אדס (Google Ads) יכול להאיץ את התוצאות. קמפיינים ממומנים מאפשרים להגיע ביעילות רבה יותר לקהל יעד רלוונטי על בסיס מילות מפתח נבחרות. ניתן לקדם דפי נחיתה ספציפיים, למשל דף המציג שירות בתחום מסוים. שילוב נכון יחד עם קידום אורגני יכול לתת דחיפה משמעותית לאתר.

מהם היתרונות בקידום עורכי דין?

ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לחלק מן היתרונות הבולטים ביותר אשר נובעים מקידום אתרים איכותי ומקצועי לעורכי דין:

  • הגדלת כמות לקוחות – קידום אתרים יעיל מסייע לעורכי דין להגדיל את כמות הלקוחות הפוטנציאליים שנחשפים לשירותים שלהם. דירוג גבוה בתוצאות החיפוש גורם לכך שיותר אנשים ימצאו את המידע על המשרד באתר ויפנו אליו. נוכחות בעמוד הראשון של גוגל קריטית, שכן רוב הגולשים לא ממשיכים מעבר לכך. קידום אתרים איכותי מביא גם לחשיפה בפני קהלי יעד רלוונטיים המחפשים שירותים משפטיים ספציפיים. גידול בתנועת הגולשים מוביל ישירות ליותר הזדמנויות עסקיות.
  • זמינות מידע ללקוחות – אתר איכותי מספק ללקוחות קיימים וחדשים גישה נוחה למידע על השירותים השונים – תחומי מומחיות, מאמרים, טפסים ועוד. במקום לחפש במיילים ישנים, הלקוח יכול פשוט להיכנס לאתר ולמצוא את התשובות בקלות. זה חוסך זמן יקר הן ללקוח והן לצוות המשרד.
  • חיזוק המוניטין והמומחיות – אתר איכותי ומקצועי תורם לחיזוק המוניטין של עורך הדין או המשרד כמומחים בתחומם. תוכן מעמיק ומגוון הכתוב בצורה בהירה מציג את הידע והניסיון של עורך הדין באור חיובי בפני לקוחות פוטנציאליים. דירוג גבוה יותר בחיפוש, מעיד גם הוא על אמינות. לקוח שמגיע מחיפוש אורגני כבר מגיע עם רושם חיובי יותר. כמו כן, אתר איכותי ומקודם היטב תורם ליצירת תדמית מקצועית ואמינה. כאשר לקוח פוטנציאלי מגיע לאתר שנראה מעודכן ומתקדם, כתוב היטב ומדורג בצמרת התוצאות בגוגל, הרושם הראשוני שלו הוא חיובי ביותר. אתר כזה משדר מומחיות, אמינות והצלחה. לעומת זאת, אתר לקוי או לא מקודם עלול להרתיע לקוחות ולפגוע בתדמית. קידום מקצועי הוא השקעה הכרחית למיתוג העסק ולאמון הציבור בשירותים המשפטיים.
  • בניית מותג – נוכחות דיגיטלית איכותית באמצעות אתר היא חלק חשוב בבניית מותג עורך דין או משרד. אתר מקצועי ואמין תורם לתדמית חיובית ומסייע ליצירת בידול במסגרת התחרות הקיימת בתחום. קידום האתר מרחיב את החשיפה של המותג לקהלי יעד רלוונטיים. בניית מותג היא תהליך ארוך טווח, ואתר איכותי הוא נדבך מרכזי בה.

מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים חברה לקידום אתרי עורכי דין?

כעת נציג בפניכם מספר נושאים חשובים אותם חשוב מאוד לבדוק לפני שבוחרים חברה לקידום אתרי עורכי דין:

  • ניסיון ספציפי בתחום המשפטי – חשוב לבדוק כי לחברת קידום האתרים יש ניסיון עשיר ומוכח בקידום אתרים משפטיים. קידום יעיל מחייב הבנה מעמיקה של תחום המשפטים, הנושאים ומילות החיפוש הרלוונטיות. חברה עם ניסיון רב יותר תוכל לזהות הזדמנויות שחברות פחות מנוסות יפספסו ותדע להתמודד עם האתגרים הייחודיים לתחום.
  • אסטרטגיית קידום ברורה ומותאמת – על החברה להציג אסטרטגיית קידום ברורה המותאמת לצרכים הייחודיים של עורכי דין. היא נדרשת להראות כיצד היא מתכוונת לקדם את האתר באופן שונה מאשר עסקים אחרים ומהן תוכניות העבודה להשגת המטרות. חברה טובה תתאים עבור עורך הדין תוכנית אישית ולא תציע פתרון גורף.
  • תיק לקוחות איכותי – מומלץ מאוד לבקש מהחברה לראות תיק לקוחות עם דוגמאות והמלצות מעורכי דין שאיתם עבדה בעבר. זו אינדיקציה טובה ליכולות שלה. כדאי לבדוק גם האם יש לחברה ניסיון עם משרדים מובילים בארץ בתחום הרלוונטי. אסור להסכים לעבוד עם חברת קידום אתרים כזו או אחרת מבלי לראות הוכחות המעידות על כך שהיא אכן מצליחה להביא תוצאות במסגרת קידום לעורכי דין.
  • שקיפות ודיווח אפקטיביים – חברה טובה צריכה להציג מדיניות ברורה של שקיפות ודיווח על תהליך הקידום ותוצאותיו. יש לבקש לראות דוגמאות לדוחות הניתוח שהיא מספקת ללקוחות באופן שוטף. מומלץ לדרוש דיווח מפורט על מדדים כמו דירוגים במילות מפתח, תנועת גולשים ומקורות הפנייה כדי לעקוב אחר התקדמות.
  • אמצעי קידום מגוונים – חשוב לבדוק שלחברת קידום האתרים יש בארסנל שלה מגוון רחב של אמצעי קידום, הן אורגניים והן ממומנים. קידום יעיל משלב טקטיקות שונות כמו אופטימיזציה טכנית, יצירת תוכן איכותי, קישורים לאתר, פרסום ממומן ועוד. חברה מקצועית אמורה להתאים לכל לקוח את השילוב האופטימלי של אמצעים בהתאם למטרות ולתקציב.
  • מערכת ניהול מתקדמת – חברת קידום טובה משתמשת במערכת טכנולוגית מתקדמת לניהול תהליכי קידום האתרים שלה. מערכת כזו מאפשרת מעקב אחר אלפי מילות מפתח, דירוגים, תוכן וקישורים וחוסכת זמן יקר. היא גם מנטרת ומזהה בעיות והזדמנויות בזמן אמת. מומלץ לשאול חברות בנוגע לטכנולוגיות בהן הן משתמשות כדי להבטיח קידום יעיל ומדויק.

אכפת לנו שתצליחו.

בואו נשוחח 10-15 דקות, ותקבלו דוח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם:

עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מחירון קידום אתרים אורגני

השאירו פרטים
ואנחנו כבר נדאג לשאר:

מאמרים שכתבנו בנושא

כתיבת תוכן בראשון לציון

כתיבת תוכן בראשון לציון

רוצים לקדם את העסק שלכם בגוגל? לקדם את עמוד הפייסבוק או האינסטגרם שלכם? כתיבת תוכן באזור ראשל"צ והסביבה עשויה להיות הפיתרון שיתאים לכם כמו כפפה ליד.

קרא עוד »

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: