מחקר מילות מפתח – המדריך המלא

מחקר מילות מפתח המדריך המלא
מה זה מחקר מילות מפתח ולמה כולם מדברים עליו? למה אי אפשר להתחיל תהליך של קידום אתר בלי מחקר מילות מפתח? ואיך מבצעים אותו? על כך ועוד נענה במאמר הבא.

מחקר מילות מפתח הוא אחד השלבים הראשונים שיש לבצע בתהליך קידום אתרים (SEO) והוא מבוסס על איתור וניתוח מילות מפתח שהמבקרים האידיאליים שמגיעים לאתר שלכם, מקלידים כשאילתות בשורת החיפוש בגוגל. מחקר מקיף של המילים והביטויים הרלוונטיים לתחום העיסוק שלכם מאפשר לכם להשתמש בהן באופן ממוקד באסטרטגיית התוכן באתר.

במדריך מקיף זה, אסביר איך אני משתמש בכלים המתקדמים ביותר לביצוע מחקר מילות המפתח שהכי מתאימות לנישה שלכם, ואיך השימוש הנכון ברשימת המילים מוביל לנראות אופטימלית של האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל. בין היתר, אלו הנושאים שהמדריך עוסק בהם:

  • מה זה מחקר מילות מפתח?
  • איתור מילות מפתח: איך למצוא מילות מפתח רלוונטיות בעזרת כלי מחקר מילות מפתח
  • מהו נפח חיפוש טוב של מילות מפתח?
  • שיקולים שכדאי לקחת בחשבון בבחירת מילות מפתח
  • מהי רמת קושי טובה של מילות מפתח ולמה זה משנה?

 

מה זה מחקר מילות מפתח?

בואו נפשט רגע את המושג הגדול הזה. מילות מפתח הן מילים או ביטויים שאנשים משתמשים בהם כדי למצוא מידע או מוצרים בגוגל. כך, לדוגמה, אם אתם מחפשים אוכל לגור הכלב שלכם, סביר להניח שתקלידו בשורת החיפוש בגוגל את מילת המפתח: 'אוכל לגורים' או 'אוכל לגורי כלבים'.

מחקר מילות מפתח שמבוצע באופן מקצועי מסייע לכם להבין היטב את קהל היעד שלכם; להתאים את אסטרטגיית התוכן באתר לצרכי הקהל; ולהשיג יותר תנועה אורגנית רלוונטית שמגיעה לאתר.

 המחקר חשוב, מכיוון שבלעדיו אתם עלולים לכתוב תכנים עם מילות מפתח שאף אחד אינו מחפש, או גרוע מכך, לא תשתמשו בכלל במילות מפתח רלוונטית, ושתי הבעיות האלו, לצערי, נפוצות באתרים רבים.

מתעניינים בביצוע מחקר מילות מפתח מקצועי בתשלום? (ברוב המקרים נצליח להוציא 50-150 ביטויים איכותיים)

השאירו פרטים, ובואו נעזור גם לאתר שלכם להמריא:

איך בוחרים מילות מפתח לקידום? הנה כמה כלים…

השיטה הטובה ביותר לאתר את מילות המפתח הרלוונטיות לנישה שלכם היא להשתמש בכלי מתקדם של מחקר מילות מפתח, שיסייע לכם למצוא שפע רעיונות חדשים למילות מפתח, ויספק לכם גם מדדים חשובים לתהליך ניתוח מילות המפתח. אז בואו נבחן מה מציעים ששת הכלים הכי יעילים לאיתור מילות מפתח:

SEMRUSH: הכלי המתקדם ביותר לביצוע מחקר מילות מפתח

Semrush-logo

Semrush הוא כלי שמייעל את תהליך מחקר מילות המפתח, האשכול והבחירה, והופך את מה שהיה פעם משימה ידנית שגוזלת זמן, לתהליך מהיר וקל, עם כי שמתמקד בעיקר בניתוח תוכן, גורם חשוב באופן שבו הסורקים של גוגל מדרגים אתרים. 

כלי זה מאפשר הפקת רשימות נרחבות של מילות מפתח ומספק גם השראה ליצירת תכנים איכותיים על מנת למשוך גולשים לאתר שלכם, גם גמישות במתודולוגיית המחקר: ניתן לבנות רשימת מילות מפתח ראשונית או לנתח ולהבין את אסטרטגיית התוכן של המתחרים העיקריים שלכם.

מתכנן מילות המפתח של גוגל (Google Keyword Planner)

Google Keyword Planner - דוגמה איך זה עובד

הכלי הנגיש והנפוץ של גוגל מאפשר ביצוע מחקר מילות מפתח בסיסי אבל כזה שיש לו השפעה. ניתן להקליד את כתובת האתר, את הקטגוריה שלו ואת מילות המפתח שנבחרו בהתבסס על מוצר, שירות וידע. 

התכונות כוללות חיפוש מילות מפתח לפי מיקום ושפה, ובחירת מילות מפתח שליליות כדי לא לכלול ביטויים לא רצויים. הפלט של גוגל כולל הצעות למילות מפתח, נפחי החיפוש ורמות תחרותיות.

Google Trends

כלי חשוב שאני מרבה להשתמש בו, מכיוון שהוא מסייע לזהות מגמות עכשוויות, כך שניתן לבצע בהתאם את תהליך האופטימיזציה לאתר. גוגל טרנד מאפשר להקליד ביטויים כדי לקבל מחקר ביצועים קשורים של מילות מפתח, רעיונות לשימוש במילות מפתח, וזיהוי ביטויים פופולריים חדשים. 

הוא שימושי במיוחד לחיפושים ספציפיים למיקומים פרטניים, לצד הצגת סטטיסטיקות מפורטות על תדירות החיפוש של ביטויים בגוגל לאורך זמן. 

תובנה – איך משתמשים בגוגל טרנדס בפועל?

לדוגמה, במהלך מלחמת "חרבות ברזל" הייתה ירידה חדה בטראפיק ללקוח שלנו, משרד עורכי דין בינוני של 30-40%. היה לנו די ברור שהמקור לירידה היה המלחמה, אבל לא ידענו את זה בצורה ברורה. מה שאיפשר לנו לאשש את הטענה הזו הוא חיפוש בגוגל טרנדס של כמות האנשים שמחפשים "עורך דין" בגוגל:

עורך דין - חיפוש בגוגל טרנדס

בעמודות אפשר לראות שאכן הייתה ירידה של 30% בטראפיק מאז ה-7/10, שהובילה לאותה ירידה פחות או יותר אצלנו. נרגענו, והבנו שזה רק עניין של זמן עד שנעלה שוב.

UberSuggest

ubersuggest logo

כלי זה מאפשר לבצע מחקר מקיף של מילות מפתח עם התבססות על ביטוי ספציפי, ומציע שפע רעיונות למילות מפתח דומות, כך שניתן לחדד את התוצאות ולהשיג תוצאות שהן ממש רלוונטיות, עם אפשרות לבצע מחקר מתמשך ומשתלב עם Google Trends לניתוח נתונים זמניים וגיאוגרפיים. 

כלי זה מציג גם מילות מפתח שמופיעות בתדירות גבוהה בתוצאות החיפוש ומאפשר לייצא את כל התובנות לקובץ CSV, לשימוש נוסף ומתמשך.

כלי מילות מפתח SEOStack

תוסף לגוגל כרום, שמתמחה בחשיפת מילות מפתח עם זנב ארוך, ושואב נתונים ממנועי חיפוש מרובים כולל גוגל, יוטיוב, יאהו, בינג, אמזון ו-Ebay. ניתן לייצא את הממצאים המועילים במיוחד למשיכת משתמשים מעורבים בשל האופי הספציפי שלהם, לקבצי CSV. 

מילות מפתח עם זנב ארוך פחות תחרותיות, מה שמאפשר לבצע קידום אורגני ייחודי ולהתאים את התוכן במדויק לשאילתות שהגולשים מקלידים בשורת החיפוש בגוגל, ובכך לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש, בזכות ההתאמה מושלמת להעדפות הגולשים.

והכלי האחרון – Keywordtool.io

keywordtool io logo

כלי זה מתמחה במציאת מילות מפתח עם זנב ארוך באמצעות פונקציות ההשלמה האוטומטית וההצעות של גוגל, ומציע גרסה בסיסית בחינם ואפשרות משודרגת בתשלום. הוא מציג ביטויים ארוכים ורלוונטיים, בניגוד לביטויים קצרים, נפוצים ותחרותיים. 

הכלי כולל אפשרויות מיון שונות, מסננים ויכולות מחקר מילות מפתח של מתחרים, וזהו כלי נוסף שאני מעדיף, מכיוון שהוא מציג נתונים עדכניים שמסייעים לי להבין ביטויים מגמתיים נוכחיים.

 

מהו נפח חיפוש טוב של מילות מפתח?

אם אתם מחפשים תשובה חד משמעית, סביר להניח שנפח חיפוש טוב של מילות מפתח הוא 100 – 1000 חיפושים בחודש, מכיוון שנפח כזה מספק רמות טובות של תנועה אורגנית. עם זאת, נפח מילות מפתח טוב תלוי במגוון גורמים, כולל בעיקר אך לא רק:

  • כוונת חיפוש
  • תחום עיסוק
  • עונתיות
  • תחרות

חיפוש טוב של מילת מפתח ישתנה גם בהתאם למיקום. מה שנחשב לנפח חיפוש גבוה או נמוך בתל אביב, למשל, ישתנה באופן משמעותי בהשוואה לעכו. 

שיקולים שכדאי לקחת בחשבון בבחירת מילות מפתח

בחירת מילות מפתח רלוונטיות שחשוב להתמקד בהן צריכה להתבצע בגישה מציאותית שמבוססת על הבנת מאפייני תחום העיסוק כדי לייצר את התכנים המתאימים ולהשיג את התוצאה של טיפוס בדירוג תוצאות החיפוש בגוגל. עכשיו בואו נפרק קצת את המושגים "הגדולים" האלה כדי להבין את מערך השיקולים:

הבנת כוונת החיפוש

כשאני בוחר מילת מפתח, השיקול הראשון שלי הוא כוונת המחפשים, מכיוון שכך אני יכול למצוא מילות מפתח פרטניות שמסייעות לי להשיג דירוגים טובים ולשפר את ההמרות של לידים מתעניינים ללקוחות משלמים. סוגי החיפושים השונים כוללים:

  • המידע שהמחפשים מבקשים לקבל, למשל: "אוכל לכלבים".
  • הפרטים הספציפיים שהמחפשים מבקשים לקבל, כמו למשל פרטי יצירת קשר עם החברה: "טלפון של אוכל לכלבים של חברת דוגי".
  • חיפוש אחר קניית מוצר או שירות ספציפיים: "אוכל לגורי כלבי לברדור", או "מאלף כלבי לברדור".
  • חיפוש שמתבצע במטרה להשוות ולמצוא את המוצר או השירות הטובים ביותר. בגישת חיפוש זו, הגולשים יבדקו כמה תוצאות וישוו ביניהן.
  • מחפשים שמחפשים מוצרים או שירותים בקרבתם, למשל: "אוכל לכלבים בפתח תקווה".

הכי קל לחשוב על כוונות החיפוש של הגולש ככאלה שמחולקות ל-4 חלקים (כמו שהגדירו את זה מצוין לדעתי בכלי של Semrush – אגב, ממליץ לקרוא את המאמר בחום). יש 4 סוגים של כוונות גולש:

  • ניווט – המשתמש מחפש למצוא משהו ספציפי באתר, לדוגמה: "כניסה לאזור האישי הוצאה לפועל"
  • אינפורמטיבית – הגולש מחפש לקרוא מידע על נושא מסוים, לדוגמה: "איך בוחרים את הרכב שמתאים לי?"
  • התעניינות ברכישה – הגולש שוקל רכישה של מוצר מסוים, לדוגמה: "קפה שחור בזול" או "גיטרה לילדים עד 400 ש"ח"
  • כוונת רכישה ברורה – מילת מפתח שמכילה שם של מוצר שרוצים לקנות, לדוגמה: "אייפון 14"

אז כן. חשוב להיות ספציפיים

למרות שזה יכול להיות מפתה להשתמש במילת מפתח שהיא בעלת נפח חיפוש גבוה, זוהי משימה מורכבת שעלולה להוביל למשיכת קהל יעד שאינו מתאים לאתר שלכם. לשם המחשה, בואו נמשיך את הדוגמא שהתחלנו איתה:

אם יש לכם חנות לציוד ואוכל לחיות מחמד, דירוג גבוה למילת המפתח הרחבה 'אוכל לחיות מחמד' עשוי להתגלות כאתגר בלתי אפשרי שיניב עשרות אלפי תוצאות. אבל שימוש במילים וביטויים ספציפיים כמו סוגי חיות מחמד, מותגים של מזון איכותי לכלבים וחתולים, והתאמה למיקום ספציפי, יניב תוצאות הרבה יותר מציאותיות, עם נפח חיפוש הולם.

 

מהי רמת קושי טובה של מילות מפתח ולמה זה משנה?

רמת הקושי של מילות מפתח (KDS) היא המדד שחשוב לבדוק כדי להעריך את הקושי מילות המפתח. זהו אחוז שבין אחד למאה, וככל שהניקוד גבוה יותר, ניתן להבין שמילת המפתח תחרותית יותר. מבולבלים? בואו נבין קצת יותר לעמוק את הנושא הזה:

איך מחושבת רמת הקושי מילות המפתח?

הנוסחה המדויקת שבה משתמשים כלי מחקר מילות מפתח כדי לחשב את רמות הקושי של מילות מפתח משתנה בין הכלים השונים, אבל הגורמים הבסיסיים שתורמים לציון הקושי של מילות המפתח זהים. הנה שלושה היבטים עיקריים שנלקחים בחשבון לחישוב רמת הקושי של מילת מפתח:

איכות התוכן

זהו אחד הגורמים החשובים ביותר לדירוג במנועי החיפוש, מכיוון שבלי תוכן איכותי, הסיכוי להשיג דירוג למילת המפתח יהיה קטן. יחד עם זאת, גם אם התוכן כתוב היטב ומספק שפע מידע, לא תמיד זה יספיק לדירוג. 

לכן יש לוודא שהתוכן מתאים לכוונת החיפוש של הגולשים, מכיוון ששיקול זה משפיע באופן משמעותי על הדירוג, וזה המקום שבו לרלוונטיות של התכנים יש את המשמעות הגדולה. עמודי אתר שיש בהם תכנים איכותיים ורלוונטיים, מדורגים היטב מכיוון שהמטרה הסופית של הסורקים של גוגל היא להציג בפני הגולשים את התוצאות השימושיות והרלוונטיות ביותר.

איכות קישורים נכנסים

מספר ואיכות הקישורים הנכנסים הוא שיקול חשוב נוסף שתורם לרמת הקושי של מילת מפתח, מכיוון שפרופיל חזק של קישורים נכנסים מסמן לסורקים של גוגל שהתכנים באתר שלכם אמינים וסמכותיים, כך שהם ראויים לדירוג גבוה. קישורים חיצוניים הם נושא גדול, אבל הדבר הכי חשוב שצריך לזכור לגביהם הוא שלרוב: איכות > כמות. מה זה אומר? עדיף לקנות מעט קישורים אבל קישורים מאתרים סופר-איכותיים (לדוגמה: קישור מאתר חדשות גלובס) מאשר המון קישורים מאתרים חלשים, או אפילו ספאמיים.

סמכות הדומיין

סמכות הדומיין היא כמו המוניטין של אתר אינטרנט מבחינת מידת הרלוונטיות והשימושיות של התוכן שלו לנושא מסוים או לתעשייה מסוימת. ככל שסמכות הדומיין גבוהה יותר, האתר נחשב לספק תוכן מומחה בתעשייה.

בעלי עסקים רבים אינם מבינים שלוקח זמן עד שדומיינים חדשים מבססים סמכות, אבל חשוב להפנים את הנקודה הזו, מכיוון שכאתר חדש עם סמכות נמוכה, יכול להיות קשה יותר להראות לסורקים של גוגל שהתכנים שלכם איכותיים ואמינים יותר מהמתחרים.

ומכיוון שאתרים שיש להם סמכות דומיין גבוהה מדורגים גבוה יותר למילות המפתח שאליהן הם מכוונים, למילות המפתח האלו תהיה רמת קושי גבוהה, כך שבחישוב רמת הקושי של מילת המפתח, נלקחת בחשבון גם סמכות הדומיין של האתר שמשתמש במילת המפתח הזו.

בשורה התחתונה, עם מחקר מילות מפתח מקיף – יש לכם את הבסיס לקידום האתר

עם יצירת רשימה מקיפה של מילות מפתח שיסייעו לכם להתמקד בנושאים הנכונים לבית העסק שלכם, תוכלו להשיג את התוצאות של קידום האתר, במונחים של הובלת הלידים המתאימים לאתר, והמרתם ללקוחות משלמים.

אבל כדי להשיג את המטרה הזו, חשוב להקפיד לבדוק אחת לחודש או חודשיים לפחות את הרלוונטיות של מחקר מילות מפתח, מכיוון שככל שתשיגו יותר סמכות בתוצאות החיפוש, תגלו שאתם יכולים להוסיף עוד מילות מפתח למחקר הראשון שהכנתם, על מנת להתמודד היטב עם המתחרים ולשמור על הנוכחות שלכם בתוצאות החיפוש. 

וכשכל התהליך הזה מתבצע נכון ובמקצועיות, מגיע השלב של הרחבת בית העסק שלכם לאפיקים חדשים. אבל זה כבר נושא למדריך שלם אחר.

מתעניינים בביצוע מחקר מילות מפתח מקצועי בתשלום? (ברוב המקרים נצליח להוציא 50-150 ביטויים איכותיים)

השאירו פרטים, ובואו נעזור גם לאתר שלכם להמריא:

עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מחירון קידום אתרים אורגני

השאירו פרטים
ואנחנו כבר נדאג לשאר:

מאמרים שכתבנו בנושא

קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים לעסקים קטנים – איך לקדם גם בתקציב נמוך?

בתעשייה, המונח קידום אתרים בדרך כלל נזרק לאוויר כשמדובר על עסקים גדולים שעבורם זה ה"אקסטרה" להשלמת תהליכים שיווקיים גדולים. אבל מה שהרבה לא יודעים, הוא שגם לעסקים קטנים יש המון מה לעשות עם קידום אתרים – וכן, זה אפשרי גם בתקציב נמוך!

קרא עוד »

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: