צ'ק ליסט לקידום אתרים: איך לשפר אתר קיים – צעד אחר צעד

צ'ק ליסט לקידום אתרים
חיפשתם לסמן וי על עוד משהו? חוץ מהתענוג הרגעי שזה נותן לכם, אולי זה לא שווה לכם יותר מדי. ובואו תראו למה...

אנשים שמחפשים צ'ק ליסט לקידום אתרים בגוגל בדרך כלל מתכוונים ל"רשימת מכולת" שתהפוך את האתר שלהם לכזה שמדרג במיקום גבוה יותר בגוגל. אנשים מאוד אוהבים את המילה "צ'קליסט" כי זה משהו שנותן סדר, ארגון ומעין רשימה של פעולות שניתן לבצע ובסופה – נגיע לתוצאה שאנחנו מחפשים לקבל. אבל כמו בכל דבר, לפעמים מדובר בהתאהבות והיאחזות וברעיון שלא תמיד מיטיב עמנו. בסוף, קידום אתרים הוא הרבה יותר מורכב ממה שרואים על פני השטח. אז כן, הלוואי שהייתי יכול לחשוף בפניכם רשימה שהייתה גורמת לאתר שלכם לקפוץ בעשרות מיקומים ברגע (אין כזאת), אבל מה כן אפשר לעשות? לעבור על צ'קליסט שיוודא שלפחות מבחינת הדברים הבסיסיים האתר שלכם עומד בסטנדרטים שיאפשרו לו לדרג בקלות בגוגל.

בסוף, אפשר לסכם את כל תהליך קידום האתרים ל-3 אותיות: EAT ולאחרונה אפילו 4 אחרי שאחת התווספה לה -EEAT. זה העדכון שהוציאה גוגל בנושא:

גוגל EAT

אם תעבדו לפי כללי ה-EEAT, הקידום שלכם במוקדם או במאוחר יעבוד – כמעט מובטח! (השאלה רק כמה זמן זה ייקח… כן? ואהמ.. *למעט נישות תחרותיות במיוחד)

בפועל, חשוב לי להדגיש שקידום אורגני זהו תהליך ארוך טווח וכדי לייצר בו תוצאות משמעותיות תצטרכו לפחות כמה חודשים טובים. אם אתם רוצים להיכנס לתהליך קידום אתרים שמצריך השקעה כספית לא קטנה – יש רשימה של פעולות שאני מקפיד לבצע (וגם לכם כדאי מאוד) כדי להתחיל לפחות עם בסיס טוב שיאפשר לכם לקדם את האתר בצורה מצוינת בהמשך הדרך.

צ'ק ליסט לקידום אתרים: הרשימה המלאה

זו הרשימה המלאה שחייבת להתבצע בתחילתו של כל תהליך SEO, מיד נרחיב על כל אחד מהצעדים:

  1. זיהוי מילות מפתח עיקריות.
  2. ביצוע אופטימיזציה של תגיות כותרת.
  3. יצירת תיאורי מטא שמובילים גולשים להקליק על הקישור לאתר שלכם.
  4. יצירת כתובות URL ידידותיות ל-SEO.
  5. שימוש מושכל ונבון במילות מפתח רלוונטיות בתכני האתר.
  6. הקפדה על יצירת תכנים איכותיים.
  7. קישורים פנימיים באתר (נושא חשוב במיוחד שהרבה טועים בו).
  8. הוספת תכנים ויזואליים – לא רק בשביל המשתמשים אלא גם בשביל גוגל.

עכשיו, כשיש לנו רשימה מלאה של צעדים ושלבים שיש להקפיד עליהם כדי להשיג תוצאות של יצירת נוכחות דיגיטלית מרשימה ברשת, בואו נבין איך כל צעד מוביל אתכם להשגת היעדים:

זיהוי מילות מפתח עיקריות

מילות מפתח עיקריות – כלומר, שאילתות חיפוש רלוונטיות שגולשים מקלידים בשורת החיפוש בגוגל כשהם מחפשים מוצרים או שירותים, חשובות ליצירת אופטימיזציה לאתר, במטרה להשיג דירוג למילות המפתח הרלוונטיות האלו, ולהשיג נוכחות בולטת בתוצאות החיפוש.

שלב זה מתבצע עם מחקר מילות מפתח שמאפשר לאתר את המילים והביטויים שהגולשים משתמשים בהם כשהם מחפשים אתרים בתחום שלכם. המחקר מתמקד בשלושה היבטים עיקריים:

  • כוונת החיפוש – כלומר, מה הגולש התכוון למצוא?
  • נפח חיפוש מילות מפתח – המספר הממוצע של חיפושים חודשיים למילת מפתח מסוימת.
  • הקושי של מילות המפתח – כשהמדד למידת הקושי לדירוג הוא עשרת התוצאות המובילות בגוגל, בקידום אורגני (כלומר, בלי שלושת התוצאות הראשונות או האחרונות של קידום ממומן).

כמה דוגמאות לכלים מצוינים שתוכלו להשתמש בהם למחקר מילות מפתח:

  • Ahrefs  – אחת התוכנות המתקדמות (ויש שיגידו המתקדמת ביותר) בעולם נכון להיום, מחירי החבילות נעים בין 99$ ל-999$.
  • Ubersuggest – תוכנה שמציעה את כל הפיצ'רים של המקצוענים במחיר מוזל של כ-20$ בחודש (משתנה בהתאם לחבילה), לא הכי מתאימה לשימוש מקצועי אבל כלי ממש נחמד שיכול לעזור לתת לכם מודיעין רחב ודי מדויק על נפחי חיפוש של מילות מפתח.
  • Google Keyword Planner – כלי חינמי מבית גוגל. מציע את היכולת לראות נפחי חיפוש ורמות תחרות, לא ברמת המספרים אלא בהערכות כלליות.

ביצוע אופטימיזציה של תגיות כותרת (טייטלים)

תגיות הכותרת הן כותרות העמודים שמופיעים בתוצאות החיפוש בגוגל (SERP), והן מיידעות את הסורקים של גוגל על נושאי העמודים באתר שלכם, כך שגולשים ירצו ללחוץ על התוצאות האלו. תגיות הכותרת הן המרכיבים הכי חשובים לתהליכי אופטימיזציה של אתרים, לכן חשוב להקפיד שמילת המפתח העיקרית של כל תוכן תופיע כבר בתחילת הכותרת.

כך, למשל, שימו לב שבמאמר שלנו: צ'ק ליסט לקידום אתרים, הביטוי הראשי הופיע בתחילת הכותרת, ובהמשך יצרנו את התיאור לכותרת.

יצירת תיאורי מטא שמובילים גולשים להקליק על הקישור לאתר שלכם

תיאורי מטא הם תיאורי העמודים שמופיעים בתוצאות החיפוש בגוגל, והם חשובים למשיכת קליקים. השימוש בהם מתבצע על מנת להסביר לגולשים מה מצפה להם בעמוד, ולמה כדאי לבקר בו, כך שחשוב שמילת המפתח העיקרית תופיע בתיאור הזה.

ההמלצה שלי היא להקפיד על כתיבת תיאורים ב-120 תווים מקסימום, כולל רווחים, כדי להפחית את הסיכון שגוגל תקצר את התיאורים בתוצאות שמופיעות במחשבים נייחים ובמכשירים ניידים.

יצירת כתובות URL Slug ידידותיות ל-SEO

יש היום הרבה ויכוחים בקהילות ה-SEO האם ה-Slug באמת נחשב לפרמטר בעל משקל כל כך גבוה בגוגל. אז החשיבות שלו מניסיוני היא לא כזו גבוהה (ויסלחו לי אנשי ה-SEO שחושבים אחרת), אבל חשוב להכיר את הפרמטר כי זה בכל מקרה לוקח בדיוק 2 שניות לשנות. כך זה נראה:
"leibzon.co.il/seo-checklist

ה-URL צריך להיות תמציתי, ברור וללא מילות קישור כמו "to" או "from"  ומומלץ להימנע מאזכור שנים שעשויות להשתנות, כמו למשל "הצ'ק ליסט הכי טוב לשנת 2023").

שימוש מושכל ונבון במילות מפתח בתכני האתר

כדי לקבוע את הרלוונטיות של עמודי אתרים, הסורקים של גוגל משתמשים במילות המפתח, כך שאם התכנים שלכם לא מכילים תמהיל נכון של מילות המפתח (הרבה לא יודעים זאת, אבל לא מספיק רק "לדחוף" את מילת המפתח במאמר 5 פעמים), הסורקים עשויים להסיק שהעמוד שלכם אינו רלוונטי.

לכן חשוב להקפיד על חזרות מתונות של מילת המפתח לאורך המאמר, ולהשתמש בהתאם לצורך גם במילות מפתח משניות, אבל להקפיד להימנע מריבוי השימוש במילים ובביטויים, כדי שלא ליצור תכנים שנראים מאולצים.

אגב, כתבתי מדריך מקיף על כתיבת תוכן לקידום אתרים ששווה זהב ומעניק הרחבה בנושא! מומלץ לקרוא למעוניינים בהרחבה.

הקפדה על יצירת תכנים איכותיים

איכות התכנים באתר שלכם מבוססת בעיקר על כוונת החיפושים. כך, למשל, אם אתם מוכרים מוצרים, אתם יכולים להסתפק בתיאורים קצרים ומדויקים, אבל אם אתם מציעים שירותים, כדאי שתכתבו מדריכים מעמיקים ואיכותיים.

אבל ללא קשר לסוג התוכן, הוא חייב לעמוד בסטנדרטים גבוהים כדי להתחרות במיקומים בתוצאות החיפוש בגוגל ולהוביל למעורבות הגולשים.

קישורים פנימיים 

קישורים פנימיים הם קישורים בין העמודים באתר שלכם, והם מסייעים לסורקים של גוגל ולגולשים למצוא בקלות את הדפים שהם מחפשים.

כך, למשל, אם אתם משווקים מוצרי שינה, חשוב שיהיו לכם קישורים פנימיים באתר במיוחד ב-Header וב-Footer לעמודים כמו "שמיכות פוך ליחיד" ו"מזרנים ליחיד" בקטגוריה ראשית של "מצעים ליחיד". הרבה אנשים מפספסים את זה, וזה חלק שיש לו השפעה משמעותית!

הוספת תכנים ויזואליים מרתקים

חשוב להכניס לאתר תמונות וסרטונים איכותיים שיוסיפו ערך לתכנים שלכם, כולל איורים, סרטוני הדרכה וסרטונים שיווקיים שימחישו לגולשים את תחום העיסוק שלכם, מכיוון שמאמרים עם סרטוני הסברה ותמונות איכותיות נוטים לקבל יותר צפיות, שיתופים וקישורים נכנסים.

בשורה התחתונה, צ'קליסט הוא רק ההתחלה 

כל מי שיפעל לפי הצ'קליסט הזה לקידום אתרים כבר יראה גידול בתוצאות האתר שלו – בין אם מדובר על שיפור דירוג בביטויים, עלייה בכניסות או עלייה של ציון הסמכות. חשוב לזכור שלכל לקוח, יש את התכנית שמתאימה לו. אני מקפיד להתאים את רשימת הצעדים שנכונים לאתר שלו, למטרות וליעדים שהוא מעוניין להשיג מתהליך הקידום.

אבל הנקודה שחשוב לי להבהיר היא שהתנהלות לפי רשימת צעדים מדויקת ומותאמת, היא השיטה הטובה ביותר להשגת התוצאות, ואחרי כל שלב, חשוב לעקוב אחר התוצאות כדי להבין אם יש צורך לשנות את האסטרטגיה או להתאים אותה. 

ועכשיו, כשאתם מבינים למה תוכלו לצפות מהתהליך, בואו נדבר על האסטרטגיה הנכונה לקידום האתר שלכם!

אכפת לנו שתצליחו.

בואו נשוחח 10-15 דקות, ותקבלו דוח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם:

עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מחירון קידום אתרים אורגני

השאירו פרטים
ואנחנו כבר נדאג לשאר:

מאמרים שכתבנו בנושא

קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים לעסקים קטנים – איך לקדם גם בתקציב נמוך?

בתעשייה, המונח קידום אתרים בדרך כלל נזרק לאוויר כשמדובר על עסקים גדולים שעבורם זה ה"אקסטרה" להשלמת תהליכים שיווקיים גדולים. אבל מה שהרבה לא יודעים, הוא שגם לעסקים קטנים יש המון מה לעשות עם קידום אתרים – וכן, זה אפשרי גם בתקציב נמוך!

קרא עוד »

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: