מדריך קידום אתרים לוקאלי: מה זה, למי ומתי זה רלוונטי

קידום אתרים לוקאלי
אין ספק, קידום אתרים לוקאלי לא מתאים לכל אחד - אבל עסקים שזה כן מתאים להם, זוכים לירידה דרסטית ברמות התחרות מה שמאפשר להם להתקדם במהירות שיא בגוגל! אז בואו נראה: איך מתחילים לקבל לקוחות דרך קידום מקומי?

קידום אתרים לוקאלי – מה זה המושג הזה? אנחנו שומעים אותו כמעט בכל שיחה על SEO, אבל האם הוא בכלל רלוונטי? המדריך המקיף הבא, אחלוק עמכם את התובנות שהגעתי אליהן בכל הנוגע להתמקדות בתהליכי קידום אתרים בקהלי יעד מקומיים. בין היתר, המאמר ידון בנושאים הבאים:

  • מה זה קידום אתרים לוקאלי בגוגל?
  • מי יכול להפיק תועלת מהתהליך?
  • מתי גישה זו לקידום אתרים באה לידי ביטוי?
  • אציג את הגישה שלי בנושא.

מה זה קידום אתרים לוקאלי?

קידום אתרים מקומי הוא מונח מקצועי שמייצג אופטימיזציה של אתרים לחיפושים מקומיים כדי להשיג נראות גבוהה בתוצאות החיפוש בגוגל. זהו תהליך אסטרטגי שמתמקד בשימת דגש על מאמצי האופטימיזציה של עסקים מקומיים. 

בניגוד לקידום אתרים רגיל, שמתמקד בהגברת הנראות של האתר בקנה מידה לאומי או עולמי, קידום לוקאלי (או: Local SEO) הוא תהליך שמתמקד בהגעה לאנשים שמקלידים בגוגל שאילתות שקשורות לחיפושים פרטניים בעיקר מבחינה גיאוגרפית.

שימו לב איך זה עובד:

התהליך מכוון לתוצאות של חיפושים שיש להם מאפיינים גיאוגרפיים מסוימים, כמו עיר, אזור ואפילו שכונות, עם התמקדות בתוצאות לשאלות מסוג 'קרוב אלי', כשהסורקים של גוגל משתמשים במיקום הגיאוגרפי של הגולש ובקרבתו לעסקים פוטנציאליים שבהם הוא מתעניין. 

בפרק הבא של המדריך, נסביר בדיוק למי התהליך מתאים ואיך הוא עוזר לבעלי עסקים להגיע לקהלים בסביבתם.

 

מי יכול להפיק תועלת מקידום מקומי?

קידום אתרים לוקאלי מתאים במיוחד לבעלי עסקים שמנהלים בית עסק פיזי ושמספקים שירותים או מוכרים מוצרים לאנשים באזורים גיאוגרפיים פרטניים, כמו:

  • חנויות מקומיות
  • מסעדות ובתי קפה
  • מרפאות ושירותי בריאות
  • משרדי עורכי דין, רואי חשבון ויועצים כלכליים
  • אנשי מקצוע שמספקים שירותים 
  • קבלני בניין ושיפוצניקים שמספקים שירותים באזורים מסוימים
  • עסקים קטנים ובינוניים 
  • מארגני אירועים מקומיים
  • משרדי תיווך ונדל"ן
  • מוסכים
  • וכל בעל עסק אחר שמספק פתרונות לצרכים של קהילה מקומית. 

אז אם אתם מנהלים בית עסק ששייך לאחת הקטגוריות האלו, או שיש לכם כל סוג אחר של עסק קטן או בינוני, או כזה שמתנהל באזור מסוים בלבד, בואו נראה איך השיטה הזו יכולה לעזור לכם לבלוט על פני המתחרים:

חנויות מקומיות

כולל בוטיקים, חנויות מכולת, חנויות לחיות מחמד או כל סוג אחר של חנות מיוחדת. לעסקים אלו הכי מתאים תהליך קידום אתרים לוקאלי, מכיוון שקונים פוטנציאליים נוטים לחפש בגוגל חניות שקרובות אליהם, כך שבהתנהלות מקצועית, אפשר למשוך תנועה לבית העסק הפיזי ולהגדיל את המכירות.

מסעדות ובתי קפה

עסקים בתחום המסעדנות והאירוח מסתמכים באופן משמעותי על קהל לקוחות מקומי, ותהליך קידום האתר המקומי מציג תפריטים, שעו פעילות ומידע שגולשים מחפשים, כך שבית העסק יהיה נגיש בקלות לכל מי שמחפש מסעדה או בית קפה בסביבתו.

מרפאות ושירותי בריאות

קידום אתרים מקומי חשוב גם לאנשי מקצוע מתחום הבריאות, כמו רופאים, רופאי שיניים, רפואה אסתטית ומרפאות, מכיוון שמטופלים נוטים לחפש שירותים רפואיים בקרבתם, ונוכחות מקוונת חזקה יכולה לעזור לאנשי מקצוע מתחום הבריאות להתחבר לאנשים שזקוקים לשירותיהם.

משרדי עורכי דין, רואי חשבון ויועצים כלכליים

משרדי עורכי דין שמבצעים קידום אתרים, שנחשבים למקומיים ואנשי מקצוע שמספקים שירותים כלכליים מפיקים תועלת מתהליכי קידום אתרים מקומי, מכיוון שרוב הלקוחות שלהם מחפשים את השירותים האלו בקרבתם.

קידום למשרדי עורכי דין

אנשי מקצוע שמספקים שירותים

אנשי מקצוע כמו שרברבים, חשמלאים, טכנאי מערכות מיזוג אוויר ובעלי עסקים אחרים שמספקים שירותים מקצועיים, תלויים בלקוחות המקומיים. קידום אתרים מהסוג הנ"ל עוזר לבעלי עסקים אלו במונחים של נראות גבוהה בפני לקוחות פוטנציאליים באזורי השירות שלהם.

קבלני בניין ושיפוצניקים שמספקים שירותים באזורים מסוימים

קבלני בניין שעובדים באזורים פרטניים, ובעלי עסקים מתחום השיפוצים מכוונים את השירותים המוצעים ללקוחות באזורים שלהם, כך שבעלי בתים יכולים למצוא שירותים אמינים כשהם צריכים אותם.

עסקים קטנים ובינוניים

בעלי עסקים קטנים ובינוניים רבים מנהלים את בתי העסק שלהם באזורים או בערים ספציפיות, מה שהופך את קידום האתרים המקומי להכרחי. בעלי עסקים אלו משפרים את הנוכחות המקוונת שלהם בפני תושבים באזור, וכך מושכים לקוחות קרובים שמחפשים את המוצרים או השירותים שלהם.

מארגני אירועים מקומיים

בעלי עסקים שמספקים שירותים בתחומי בידור מקומיים, מארגני אירועים ועסקי מכירת כרטיסים למופעים, הצגות או פסטיבלים, משתמשים בשירותי SEO מקומי כדי לקדם אירועים קרובים, למכור כרטיסים וליצור באזז בקרב קהילות מקומיות.

משרדי תיווך ונדל"ן

קידום אתרים מקומי חשוב לבעלי ומנהלי סוכנויות נדל"ן שמעוניינים להציג נכסים זמינים ולמשוך קונים או שוכרים פוטנציאליים בתוך שכונות או ערים ספציפיות.

מוסכים וחנויות לציוד ואביזרי רכב

קידום אתרים מקומי עוזר לבעלי מוסכים או לבעלי חנויות לציוד ואביזרי רכב להגיע לנהגים שזקוקים לשירותי תחזוקה ותיקון רכבים באזורים שלהם.

אכפת לנו שתצליחו.

בואו נשוחח 10-15 דקות, ותקבלו דוח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם:

מתי קידום אתרים לוקאלי הכי רלוונטי?

לקידום אתרים מקומי יש חשיבות מיוחדת אם שני תרחישים עיקריים מתקיימים: כשבית עסק מעוניין לבסס נוכחות בשוק מקומי; וכשיש לו תחרות גבוהה באזור ספציפי. 

עבור עסקים חדשים שהוקמו, הלוקאלי מתמקד במשיכת לקוחות, ולבעלי עסקים שמתנהלים בשווקים תחרותיים, זוהי אסטרטגיה חשובה שמובילה לבידול והשגת נוכחות דומיננטית בתוצאות החיפוש המקומיות בגוגל.

כלומר, תהליך זה מסייע לכם לשפר את הנראות של בית העסק שלכם בתוצאות חיפוש מקומיות בגוגל, כך שאתם בונים נוכחות מקוונת משופרת. בגישה זו, אנשים שמתעניינים במוצרים או בשירותים שלכם באזור שלהם, מוצאים אתכם בקלות ובזמן הנכון, ויוצרים איתכם קשר.

אם, למשל, אתם מנהלים צימר בנס ציונה, יצירת עמוד מרשים של 'גוגל לעסק שלי', בשילוב עם נוכחות ברשתות החברתיות, תוביל אנשים שמחפשים צימרים באזור, לבחור את הצימר שלכם.

 

יצירת בום קניות מקומי

בשנים האחרונות, צרכנים רבים שינו את הרגלי הקנייה שלהם, והם מעדיפים יותר לקנות מעסקים מקומיים, ושינוי זה בהרגלי הצריכה יצר הזדמנות לבעלי עסקים קטנים ועצמאים להגדיל את המכירות שלהם. 

אחד מהיתרונות העיקריים של קידום אתרים מקומי הוא הנוכחות מול צרכנים מקומיים בדיוק כשהם צריכים את המוצרים או השירותים שלכם, כך שכדאי למנף היטב את השינוי הזה בהתנהגות הקונים כדי להשיג צמיחה עסקית.

קידום אתרים מקומי יכול לעזור גם לסנן תנועה לא רלוונטית כך שבית העסק שלכם יתנהל ביעילות ויהיה גלוי רק, או בעיקר, בפני אנשים שמקלידים בגוגל שאילתות חיפוש מקומיות, מה שאומר שאתם יכולים למקד את המשאבים שלכם ללקוחות שסביר להניח שיבצעו רכישה.

 

עכשיו בואו נדבר רגע במונחים של דוגמא יותר מוחשית

נניח שיש לכם בוטיק לכלות בפסגת זאב בירושלים. אישה שמתכננת את החתונה שלה, מחפשת בגוגל "בוטיק כלות פסגת זאב ירושלים " והיא הלקוחה האידיאלי שלכם, אבל בתוצאות החיפוש האורגניות מופיעים מותגים גדולים בתחום, מה שמקשה על התחרות, ומקשה על יצירת המסלול הנכון מבחינת הכלה, שתמצא דווקא את החנות שלכם.

עם תהליך קידום אתרים לוקאלי, תופיעו במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש, באמצעת הצגת מידע שימושי כגון זמני פתיחה, מספר הטלפון והמיקום שלכם, תמונה של בית העסק ודירוג הביקורות שתקבלו עם כוכבים. הכלה לעתיד תראה שבית העסק שלכם קרוב אליה, ותתרשם שאתם מציעים שירות מעולה, כך שהיא תיצור איתכם קשר. מכאן ועד לסגירת המכירה, הדרך קצרה.

 

הגישה שלי לקידום אתרים מקומי

כדי לכוון אתר לנראות בולטת בתוצאות החיפוש בגוגל בפני קהלים שממוקמים באזורים מסוימים, אני מתחיל את התהליך עם ביקורת יסודית של הנוכחות המקוונת של הלקוח שלי, באמצעות בחינת האתר, מהירות טעינת העמודים, איכות התכנים ושימוש נכון במילות מפתח, נוכחות ברשתות החברתיות, והיבטים חשובים רבים אחרים להשגת תוצאות של נוכחות מרשימה בגוגל.

את כל הבדיקות האלו אני מבצע מנקודת מבט של קידום אתרים לוקאלי, עם התמקדות בכמה תחומים עיקריים:

אופטימיזציה לחיפושי חיפוש מקומי של Google My Business (גוגל לעסק שלי)

זה השלב הראשון והכלי הכי חשוב להגדרה ואופטימיזציה של בית העסק כדי שיופיע בחיפושים מקומיים ובמפות גוגל. בשלב זה, אני מוודא שכל המידע שמופיע בתיאור העסק מדויק, מעדכן שעות עבודה ופעילות בית העסק, מוסיף תמונות ומעודד לקוחות להשאיר ביקורות.

שימוש במילות מפתח מקומיות

בשלב זה אני מבצע מחקר מקיף של מילות מפתח כדי למצוא מונחים שגולשים מקומיים מקלידים בגוגל. כך, למשל, במקום לבצע אופטימיזציה ל"מסעדה איטלקית", אתמקד ב"מסעדה איטלקית בראשון לציון" או "המסעדה האיטלקית הכי טובה באזור ראשון לציון".

קידום אתרים בתוך האתר כדי להשיג תוצאות של דירוגים מקומיים בגוגל

שלב זה כרוך בביצוע אופטימיזציה של תוכן האתר מבחינת כותרות, תיאורי מטא ותגיות כותרות, מנקודת המבט של קידום אתרים לוקאלי, עם הצגת פרטי קשר, כמו מספרי טלפון וכתובת.

בניית קישורים מקומיים

חשוב לחתור להשגת קישורים מאתרים רלוונטיים מקומיים, שיש להם ותק, סמכות ואמינות, כדי לשדר לגוגל את המסר שהאתר שלכם אמין ומקצועי, מכיוון שאתרים גדולים אחרים מקשרים (כלומר, ממליצים) עליו.

יצירת תוכן שיווקי בהתמקדות מקומית

בשלב זה, אני ממליץ ללקוח ליצור מערך של תכנים שיתפרסמו באתר, ושעוסקים בנושאים מקומיים, באירועים או בנושאים שרלוונטיים לאנשים שמתעניינים בבית העסק, כדי לחזק את התוצאות של קידום האתר בהיבט המקומי, ולבסס את בית העסק כחלק מהקהילה המקומית.

כך, למשל, השאיפה היא שהתכנים שמתפרסמים באתר יענו על שאלות כמו: "מסעדה איטלקית בראשון לציון ממליצה על מנת הדגל", או "מסעדה איטלקית בראשון לציון מגישה פיצה ממש כמו במילאנו".

אופטימיזציה למכשירים ניידים (רספונסיביות לאתר אינטרנט)

כל אתר חייב להתאים לגלישה ממכשירים ניידים. זה נכון לתהליך של קידום אתרים רגיל, וזה חשוב לא פחות בקידום אתרים מקומי. רוב החיפושים מתבצעים היום ממכשירים ניידים, והאתר שלכם חייב להתאים לגישה זו.

ניהול מוניטין באינטרנט

אני מדגיש את החשיבות של ניהול מוניטין מקוון, מכיוון שמוניטין טוב של בית עסק קריטי להשגת תוצאות ב-SEO מקומי. לכן אני מעודד את בעל העסק להקפיד על מערך שלם של צעדים כמו:

  • תשובות לביקורות מקוונות
  • תשובות מנומסות גם לביקורות שליליות
  • ניהול שיח עם הגולשים בעמודים העסקיים ברשתות החברתיות
  • וביצוע תהליכי SEO ממוקדים לדחיפת תוצאות שליליות בגוגל, שזאת כבר העבודה והמומחיות שלי.

 

כמה מילים לסיום

קידום אתרים מקומי הוא כלי עוצמתי לבעלי עסקים שמעוניינים להתבלט בשוק המקומי שלהם. זהו תהליך שמצריך גישה שמתבצעת בהתאמה אישית לבית העסק, עם התמקדות בהיבטים גיאוגרפיים ובצרכים והאינטרסים של הקהילה המקומית. 

בכל פעם מחדש, יש לי סיפוק עצום כשאני רואה עסקים מקומיים שמצליחים עם יישום האסטרטגיות שהצגתי במדריך הזה, והתאמה אישית של תהליך קידום אתרים בהתאם למטרות ולהעדפות של בעלי העסקים שאני עובד איתם, וכמובן שיפור ושינוי אסטרטגיית קידום האתר בהתאם לתוצאות.

הנקודה שחשוב לי להעביר היא שתהליך של קידום אתרים מקומי קריטי לכל בעל עסק שמתנהל באזור מסוים ומעוניין להשיג הצלחה בביסוס נוכחות חזקה בפני הקהל המקומי.

אכפת לנו שתצליחו.

בואו נשוחח 10-15 דקות, ותקבלו דוח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם:

עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מחירון קידום אתרים אורגני

השאירו פרטים
ואנחנו כבר נדאג לשאר:

מאמרים שכתבנו בנושא

קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים לעסקים קטנים – איך לקדם גם בתקציב נמוך?

בתעשייה, המונח קידום אתרים בדרך כלל נזרק לאוויר כשמדובר על עסקים גדולים שעבורם זה ה"אקסטרה" להשלמת תהליכים שיווקיים גדולים. אבל מה שהרבה לא יודעים, הוא שגם לעסקים קטנים יש המון מה לעשות עם קידום אתרים – וכן, זה אפשרי גם בתקציב נמוך!

קרא עוד »

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: