איך בונים קישורים חיצוניים לעורכי דין?

בניית קישורים לעורכי דין
כמו כל מקצוע אחר שאנחנו רוצים לקדם בגוגל, גם עורכי דין זקוקים לקישורים חיצוניים. אז איך עושים את זה נכון דווקא בתחומים רגישים אלו?
תוכן עניינים

כל מקדם אתרים שמכבד את עצמו, יודע שלקישורים חיצוניים יש תפקיד משמעותי ביותר בקידום אתרים לכל מקצוע, ועורכי דין נכללים כמובן גם הם תחת קטגוריה זו. למרות זאת, קשיים ייחודיים בקידום עם קישורים לעורכי דין מתבטאים באופי התחום ושיקולים אתיים שונים. אז כיצד ניתן לבנות קישורים איכותיים תוך שמירה על כללי האתיקה המשפטית ועל מוניטין מקצועי? במאמר הבא, אני הולך לעבור על כמה אסטרטגיות מומלצות שיש בעולם קידום האתרים, ובפרט על ההמלצות בנושא בניית קישורים לעורכי דין – וגם כמה המלצות יצירתיות עבורכם 🙂

איך בונים קישורים חיצוניים לעורכי דין

האתגרים הייחודיים בבניית קישורים לעורכי דין

כאמור, בניית קישורים חיצוניים בתחום המשפטי מציבה אתגרים שקשה למצוא במקצועות אחרים, בשל מורכבות התוכן המשפטי וההנחיות האתיות המחמירות שעל עורכי הדין לפעול לפיהן:

  • התוכן המשפטי הוא מורכב ומקצועי מאוד. הוא דורש ידע משפטי עמוק וניסוח עדין וזהיר. לכן, קשה הרבה יותר ליצור תוכן ראוי שמשרדי עורכי דין אחרים או פורומים ירצו לקשר אליו (ב-99% מהמקרים זה לא קורה גם אם המאמר שלכם הכי מעניין בעולם – קחו זאת כסטנדרט).
  • בתחום עריכת הדין יש דגש רב על אתיקה, יושרה ושמירה על מוניטין מקצועי טוב. עורכי דין כפופים לכללי אתיקה נוקשים, ולשכת האתיקה קובעת שעליהם לנקוט במשנה זהירות כשמדובר בשיטות שיווקיות שיכולות להיתפס כמטעות או כלא הולמות את הקוד האתי של המקצוע. לכן, שיטות מקובלות לבניית קישורים כמו קניית קישורים מאתרים או הצפת תוכן לא רלוונטי, אינן אפשרויות לגיטימיות בשבילם.
  • השוק המשפטי תחרותי במיוחד, ורווי במשרדי עורכי דין רבים שמנסים להשיג יתרון בקידום. כולם מחפשים את אותם קישורים מאותם גורמים מרכזיים ובעלי השפעה בתחום, מה שהופך את המשימה לקשה אף יותר.

באותו נושא: למה כדאי לעורכי דין לבצע קידום אורגני?

 

טקטיקות מתאימות ובלתי-מתאימות לעורכי דין

בגלל האילוצים הייחודיים שצוינו, לא כל טקטיקת בניית קישורים מתאימה בתהליך הקידום לעורכי דין. רכישת קישורים, למשל מאתרים שלא נראים מקצועיים במיוחד (כמו אתרי עיתונות וכד') היא לא רק אסטרטגיה לא יעילה אלא יכולה להיחשב כלא אתית ואף לפגוע באמינות של המשרד. במקום זאת, עורכי דין יכולים להתמקד באסטרטגיות קישורים כמו בלוגים אורחים באתרים בעלי מוניטין ויצירת תוכן איכותי ורלוונטי. אני יכול להגיד לכם שאני אישית ממליץ על "דרך האמצע" ולאו דווקא על פוסטים אורחים בבלוגים (מכל מיני סיבות שלא ארחיב עליהן כאן) – דרך האמצע, בעיני, היא לקנות קישורים מאתרים שהייתם סומכים עליהם בעצמכם כמו אתרי חדשות, עיתונות ועוד. הצד ההפוך של המטבע בדרך הזו, הוא שהקישורים האלו עולים יותר כסף; ועדיין, הם נותנים לכם תועלת גבוהה הרבה יותר, ולכן אני מוצא את זה דווקא דרך מאוד משתלמת ויעילה כדי להתקדם בגוגל.

 

בנוסף, זה שתציפו את הרשת עם תוכן זול או לא רלוונטי עלול גם לגרום נזק ארוך טווח יותר מאשר תועלת קידומית. לעומת זאת, ישנן דרכים מותאמות במיוחד לעורכי דין שמאפשרות בניית קישורים לגיטימית ואורגנית כמו גסטבלוגינג, שהיא למשל נחשבת לאסטרטגיה יעילה עבור עורכי דין. במסגרת אסטרטגיה זו עורך הדין כותב תוכן איכותי כאורח באתרים בעלי קהל רלוונטי ובתמורה לכך מקבל קישור. זה סוג של ברטר נחמד שניתן לבצע.

השתלבות בפורומים מקצועיים, יצירת שיתופי פעולה עם גופים מוערכים, וניהול נכון של רשתות חברתיות כמו לינקדאין הן גם דוגמאות לדרכים יעילות באמצעותן עורכי דין יכולים לצבור קישורים רלוונטיים ואיכותיים.

 

חשוב להבין:

בסוף, המפתח הוא לאזן בין חשיפה מקסימלית לקישורים לבין שמירה על סטנדרטים אתיים ומקצועיים מחמירים. זה מה שיבטיח שהקישורים לא רק ישפרו את ה-SEO אלא גם ישמרו על המוניטין של המשרד שלכם. טקטיקות שיכולות להיחשב ככאלה שמנסות לייצר תוכן זול או תוכן ב-AI העיקר לקבל את הקישור, הן מסוכנות בטווח הארוך ועלולות לפגוע במוניטין של המשרד. 

הדוגמה הכי טובה היא למשל, דמיינו שכאשר יחפשו את שם המשרד שלכם בגוגל מיד יעלו לפחות 10 כתבות בתוצאות הראשונות שלא נראות מקצועיות. איך זה ישפיע על הלקוחות הפוטנציאליים שמגיעים לסגור איתכם? האם רמת האמון שלהם תושפע מכך? נראה לי שהתשובה ברורה. לכן, אני מאמין בחשיבה לטווח הארוך גם אם יש תועלת בהיבט ה-SEO.

אכפת לנו שתצליחו.

נשמח להעניק דוח פרקטי שיעזור לכם לשפר מיקומים ב-30 יום הקרובים:

דרכים להשגת קישורים חיצוניים רלוונטיים

כדי להבטיח קישורים חיצוניים איכותיים, אני מאמין שעורכי דין צריכים לתת עדיפות ליצירת תוכן מקורי ומעניין. למשל, אתם יכולים לכתוב מאמרים מעמיקים על ההתפתחויות המשפטיות האחרונות או מתן ניתוחים מפורטים של פסיקות חדשות. בכנות, אין לנושאים מסוימים עדיפות מבחינת גוגל (לא שאני מכיר), אבל כשאתם מפרסמים כתבות באתרים גדולים, הכתבות הללו באמת יקבלו חשיפה – ולכן אם כבר אתם מקבלים חשיפה, אז כדאי שזה יהיה מעניין ויוציא אתכם מקצועיים.

מחקרים מראים שתוכן בעל מומחיות גבוהה וערך אמיתי צפוי לקבל קישורים טבעיים מגופים סמכותיים ואמינים. לדוגמה, ניתוח של בלוגים משפטיים בעלי ביצועים גבוהים גילה עלייה של 20% בקישורים נכנסים כאשר מאמרים סיקרו תובנות משפטיות חדשות (Respona)​.

שיתופי פעולה עם עורכי דין אחרים בתחום, עיסוק בפורומים מקצועיים כגון LAWGUIDE ויצירת שותפויות עם ארגונים יוקרתיים כמו DUNS100 או עם אוניברסיטה ידועה הן אסטרטגיות מעולות להשגת קישורים מעולים שיזניקו את האתר שלכם למעלה. גם ראיונות וכנסים וירטואליים הם דרכים נוספות ליצירת תוכן שווה ואיכותי, רק אל תשכחו לבקש את הקישור! 

 

יתרונות הבלוג לבניית קישורים לאתרי עו"ד

אחת הדרכים היעילות ביותר לבניית קישורים חיצוניים עבור עורכי דין היא באמצעות בלוג תוכן איכותי. בלוג מתוחזק היטב המפרסם באופן קבוע תוכן מקורי, רלוונטי ובעל ערך, יכול להיות כלי מצוין לבניית קישורים חיצוניים איכותיים. למשל, פרסום עקבי של מקרי מקרים, ניתוחים משפטיים ותובנות בענף.

מדוע בלוג הוא כלי כה יעיל לבניית קישורים עבור עורכי דין? קודם כל, הבלוג מאפשר למשרד לחשוף בצורה קבועה את המומחיות והידע המקצועי שלו. כתבות בלוג איכותיות, עשירות בתוכן ייחודי ובעלות ערך אמיתי, יכולות למשוך קהלים רלוונטיים וגופים מוערכים בתחום המשפט.

 

כאשר המשרד מוכיח באופן שוטף את יכולותיו המקצועיות דרך התוכן שהוא מפרסם, הוא יוצר לעצמו במה מרשימה לצבירת קשרים חשובים וקישורים רלוונטיים. גופים שיכירו בערך התוכן ינטו לצטט ממנו יותר, לקשר אליו או להזמין את אנשיו לתרום תוכן איכותי משל עצמם.

הבלוג משמש במה מרכזית לחשיפת הידע הייחודי של המשרד ולהוכחת המקצוענות שלו, דבר שבסופו של דבר מוביל לצבירת אמון בקהילה המקצועית. כך, על ידי מיצובו כמוקד סמכות רלוונטי, המשרד יוכל לזכות בקישורים טבעיים ואיכותיים מגופים מוערכים לאורך זמן.

 

מה משרדי עו"ד המובילים עושים כדי לצבור קישורים איכותיים?

משרדי עורכי דין מובילים יודעים שאבן היסוד של בניית קישורים איכותיים היא יצירת תוכן בעל ערך באופן עקבי. הם משקיעים בכתיבת מאמרים מקיפים, עריכת סקירות חקיקה וניתוח פסיקה. הם משקיעים משאבים רבים ביצירת תוכן מקורי, רלוונטי ומעמיק בתחומי המשפט השונים – תוכן שמייצר חוויה מקצועית ואיכותית למבקרים באתר.

כמו כן, הם מקפידים לתת במה לכישרונות המקצועיים במשרד באמצעות כתיבת מאמרים מפורטים, סקירות חקיקה, ניתוחי פסיקה ועוד. הם גם מארחים באופן קבוע מומחים אורחים מהתחום המשפטי לצורך כתיבת תכנים ומתן ראיונות וסקירות מקצועיות.

חשוב מכך, הם פועלים בצורה פרואקטיבית ליצירת קשרים עם ארגונים משפטיים מוערכים, אתרי תוכן בכירים, פורומים מקצועיים, מכללות משפט וגופים נוספים בקהילה המשפטית. הם משתפים איתם פעולה בפרויקטים משותפים, מקיימים אירועים וכנסים וירטואליים, וחשוב מכל – מפיצים את התוכן האיכותי שלהם בערוצים הרלוונטיים ביותר.

אכפת לנו שתצליחו.

נשמח להעניק דוח פרקטי שיעזור לכם לשפר מיקומים ב-30 יום הקרובים:

עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מאמרים שכתבנו בנושא

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: