איך לכתוב בלוג ולגרום לו לקבל תנועה דרך גוגל?

איך לקדם בלוג
ליצור בלוג זה דבר אחד, אבל לגרום לגולשים להיכנס אליו זו כבר אומנות מסוג אחר. אז איך מקדמים בלוג והופכים אותו לכלי שמאפשר לכם לכתוב וגם למשוך קוראים (כן, קוראים אמיתיים!) פנימה?
תוכן עניינים

אין כמעט אף אדם שאני מכיר, שלא היה נרגש מהרעיון החלומי שיהיה בבעלותו בלוג, עם המון תוכן שמייצר קהילת מעריצים אוהדת – בלי להשקיע אלפי שקלים כל חודש על פרסום ממומן ובלי לנסות להמציא את הגלגל כל פעם מחדש. פשוט, במקום לפרסם אפשר לקדם בלוג שמשמש כקהילה נאמנה עם קוראים קבועים בכל חודש, ושהמאמרים יופיעו בכל פעם שהם רק יבצעו חיפוש בגוגל

קהל קוראים נאמן, נשמע כמו חלום – הדרך המושלמת ליצירת נכס דיגיטלי שמושך אליו קוראים כל חודש. אז איפה הבעיה? ואיך בכלל נכון לכתוב בלוג לקידום אורגני?

קידום של אתר בלוג
קרדיט: Pixabay

המטרה בהקמת בלוג באינטרנט

המטרה שלכם היא ברורה: אתם רוצים למשוך את הקהל הרלוונטי – כלומר את סוג הקוראים המסוים שאתם מחפשים בבלוג שלכם. במילים אחרות, אתם לא מסתפקים רק בלפרסם תוכן, אלא חשוב לכם שהתוכן יהיה כזה שמייצר תוצאות. הבעיה שהרבה ממי שמתחיל נתקל בה, היא – איך לכתוב בלוג לקידום ולהצליח כשיש כל כך הרבה בלוגים ותוכן מתחרה לשלכם ברשת?

למזלכם, הפיתרון הוא פשוט אבל גם קצת מורכב: כדי לייצר תוצאות, תצטרכו להשתמש במונח שנקרא "קידום אתרים" או SEO. קידום אתרים הוא כנראה מונח שכבר שמעתם בעבר, והוא למעשה מתכלל תחתיו את כל התורה שתעזור לאתר שלכם להופיע בגוגל. 

נושא הקידום כולל בתוכו מגוון רחב של פרמטרים, שכולם משפיעים על ביצועי האתר שלכם בגוגל, כמו: מבנה אתר מותאם, מהירות טעינה מהירה, פתרון של תקלות טכניות, הוספת קישורים פנימיים באתר, יצירת חווית משתמש טובה, יצירת כתבות עליכם ברשת ועוד. כל הדברים הללו יגרמו לגוגל בסופו של דבר לסמוך עליכם, וכשיש לכם את כל מה שצריך כדי להצליח – האתר שלכם יעלה בתוצאות החיפוש, לא תהיה לו ברירה אחרת 🙂

רוצים לקדם את הבלוג שלכם?

נשמח לתת לכם הצעת מחיר:

איך לכתוב בלוג לקידום שימשוך מסה גדולה של גולשים?

אז הבעיה הראשונה שתיתקלו בה ככל הנראה, היא "איפה בכלל אני משיג רעיונות לתוכן?" ואם זה לא מספיק – אז גם כשתשיגו את הרעיונות לתוכן – עדיין לא תהיו בטוחים שאנשים באמת מחפשים אותם בגוגל. אם לא תכתבו על דברים שאנשים מחפשים בגוגל, פשוט לא ימצאו אתכם (ואת העסק שלכם).

הכלי הכי פשוט שיעזור לכם להבין אילו נושאים מעניינים את קהל היעד שלכם הוא Google Keyword Planner – כלי די בסיסי, אבל עושה את העבודה. הוא משמש למחקר מילות מפתח, ומאפשר לכם לראות כמה אנשים מחפשים ביטוי מסוים בגוגל בכל חודש. כך, תוכלו להפוך את המחשבות שלכם לנתונים אמיתיים ומבוססים, מה שיאפשר לכם לדעת שאתם לא כותבים מאמרים על סתם נושאים אלא שיש להם גם ביקוש בשטח:

Google Keyword Planner
מחקר מילות מפתח ב-Google Keyword Planner

 

מילה אישית

אגיד לכם גם איך אני רואה את הדברים באופן אישי – אני חושב שבסופו של יום, אפשר להשתמש במאות כלים אבל אין תחליף להיגיון הבריא שלכם כשאתם בוחרים נושאים לתוכן. לכן, הדרך הכי טובה היא לבצע שילוב: מצד אחד, אני רוצה שתלכו לאתרים/בלוגים של המתחרים שלכם ותנסו למצוא שם נושאים שלדעתכם יעניינו את קהל היעד שלכם בבלוג.

נסו לזהות תוך כדי הקריאה, אילו מילות מפתח מובילות לתוכן הזה – כלומר, מה הגולש היה יכול לחפש כדי למצוא את המאמר שזה עתה קראתם? לדוגמה, במאמר הספציפי שאתם קוראים, הגולש היה יכול לחפש את המילים "איך לכתוב בלוג לקידום אורגני". על בסיס זה, ארגנו טבלה מסודרת עם כל הנושאים שעליהם אתם הולכים לכתוב בבלוג שלכם. כך זה נראה בפועל:

קישורים פנימיים
טבלת תוכן לאתר עם קישורים פנימיים

כמה מילים צריך לכתוב בבלוג כדי לקדם אותו בגוגל?

השאלה "מה האורך האידיאלי של פוסט בבלוג?" היא אחת מהשאלות הראשונות שעולות לכל מי שנכנס לעולם של כתיבה שיווקית וקידום אתרים. התשובה, כמו ברוב תחומי ה-SEO, אינה חד-משמעית ותלויה בכמה גורמים: סוג הקהל שלכם, רמת התחרות בתחום שלכם, ואפילו הנושא הספציפי שעליו אתם כותבים.

עם זאת, מחקרים מראים שפוסטים ארוכים יחסית – כאלה שנעים בין 1,500 ל-2,500 מילים – נוטים להצליח יותר בתוצאות החיפוש.

למה? כי הם מספקים ערך רב, מאפשרים לכם להעמיק בנושא, ולשלב בתוכן מגוון רחב של מילות מפתח רלוונטיות. פוסטים כאלה גם גורמים לגולשים לבלות יותר זמן בדף, מה שמשפר את דירוג ה-SEO של האתר שלכם.

מצד שני, אם אתם כותבים על נושא מאוד ספציפי, פוסט קצר יותר – של 800 עד 1,200 מילים – יכול להיות מספיק. במקרה הזה, האיכות והבהירות של הטקסט חשובים הרבה יותר מהאורך.

הכלל החשוב ביותר הוא להתאים את האורך למטרות שלכם ולקהל היעד:

  • אם הקהל שלכם אוהב "לזלול" תוכן עמוק ומפורט, השקיעו בכתבות ארוכות ומקיפות.
  • אם הקהל שלכם מחפש פתרונות מהירים, לכו על פוסטים קצרים ומדויקים.

דילמת האיכות אל מול הכמות

אחת הדילמות המרכזיות בעולם הבלוגים היא שאלת האיכות מול הכמות. האם עדיף לפרסם הרבה פוסטים בינוניים, או להשקיע בפחות פוסטים אך כאלה שכתובים בצורה יוצאת דופן?

התשובה כאן ברורה: איכות מנצחת כמות בטווח הארוך.
פוסטים באיכות גבוהה, שמציעים ערך אמיתי לקוראים, יקבלו יותר הקלקות, ייצרו יותר שיתופים ברשתות החברתיות, וישמרו את הגולשים שלכם זמן רב יותר באתר. כל אלה גורמים שמאותתים לגוגל שהתוכן שלכם רלוונטי ומקצועי.

עם זאת, חשוב לזכור שגם הכמות משחקת תפקיד. פרסום עקבי של פוסטים חדשים שומר על הבלוג שלכם "חי" ופעיל. האלגוריתם של גוגל אוהב לראות אתרים שמתעדכנים באופן תדיר. לכן, נסו למצוא את האיזון הנכון: פרסמו תוכן באופן קבוע, אך לא על חשבון האיכות.

טכניקות מרכזיות לכתיבה שמקדמת אתרים

אז איך כותבים תוכן שגם יעניין את הקוראים וגם יגרום לגוגל לדרג אותו גבוה יותר? הנה כמה טכניקות שיעזרו לכם להשיג את המטרה:

  1. שימוש במילות מפתח באופן טבעי
    אל תמלאו את הטקסט במילות מפתח רק כדי "לרצות" את גוגל. במקום זאת, שתלו את מילות המפתח באופן טבעי בכותרות, בפסקאות הראשונות, ובמקומות אסטרטגיים נוספים בתוכן.
  2. הוספת כותרות משנה
    כותרות משנה (H2, H3 וכו') הופכות את התוכן ליותר נגיש לקוראים וגם לגוגל. הן מאפשרות לגולשים "לסרוק" את המאמר במהירות ולמצוא בדיוק את מה שהם מחפשים.
  3. שימוש ברשימות ותבליטים
    תוכן שמחולק לרשימות או תבליטים קל יותר לקריאה – וזה חשוב גם לקוראים וגם לגוגל. למשל, במקום לכתוב פסקה ארוכה, חלקו את המידע לנקודות ברורות.
  4. תמונות וסרטונים
    שילוב של מדיה עשירה כמו תמונות וסרטונים הופך את התוכן שלכם ליותר מושך. בנוסף, גוגל מתעדפת דפים שמכילים תמונות עם תגי ALT ותוכן מגוון.
  5. שימוש בקישורים פנימיים וחיצוניים
    קישורים פנימיים מחברים בין התכנים השונים באתר שלכם, בעוד שקישורים חיצוניים מצביעים על מקורות מידע אמינים. זה לא רק משפר את חוויית המשתמש, אלא גם עוזר לגוגל להבין את ההקשרים בתוך התוכן.
  6. שיפור חוויית המשתמש (UX)
    בלוגים שמוצגים בצורה אסתטית ונטענים במהירות זוכים לדירוגים טובים יותר. ודאו שהבלוג שלכם נראה נהדר גם במובייל ושיש בו ניווט פשוט ונוח.

כתבנו מאמרים לבלוג – ועכשיו, איך מקדמים אותם?

יש כמה דרכים פשוטות, שאם תיישמו אותן, תוכלו להטיס את הבלוג בקידום אורגני. אשתף כמה מניסיוני:

  1. השתמשו במילות מפתח באופן חכם: את מילות המפתח אני ממליץ לכם לשלב בכותרות ובתוכן בצורה טבעית. אם אתם כותבים על נושא כמו "תכנון חוזה עסקי", יהיה טוב אם פשוט תקפידו על כך שמילות המפתח האלו יופיעו גם בכותרות המשנה וגם בתוך הפסקאות, כך שהתוכן ייתפס כרלוונטי הרבה יותר – בכל פעם שהמשתמש מחפש על הנושא הספציפי הזה בגוגל.
  2. כותרות מושכות ומדויקות: כותרות שמדגישות תועלת (למשל "איך לבנות חוזה עסקי מושלם ב-5 צעדים") משיגות יותר הקלקות. חשוב לזכור שלא מדובר כאן רק באלגוריתם חסר רגש, אלא יש כאן גם גורם אנושי. בסוף, שני הדברים משתלבים – אם תשימו דגש על הבאת ערך אמיתי בכותרות ובמאמר עצמו, שורה תחתונה זה יגרום לגולשים שלכם להישאר הרבה יותר זמן בדף, וזה יעזור לכם גם להגיע למיקומים יפים יותר ב-SEO.
  3. קישורים פנימיים וחיצוניים: חשוב מאוד שתפנו את הקוראים שלכם תוך כדי קריאת הטקסט למאמרים אחרים בבלוג שלכם, מה שיעודד אותם להמשיך ולקרוא עוד. לדוגמה, אם אתם כותבים על דיני עבודה, הפנו גם לתכנים אחרים כמו "איך להגן על הזכויות של העובדים". זה לא רק שומר על הקוראים בדף שלכם אלא גם עוזר לגוגל להבין את הקשר בין התכנים באתר שלכם.
  4. התאמה למובייל: רוב הגלישה היום מתבצעת ממכשירים ניידים, ולכן חשוב לוודא שהבלוג שלכם ייראה מצוין ויטען במהירות גם על מסך קטן. אתרים מותאמים למובייל משפרים את חוויית המשתמש ואת דירוגי ה-SEO, נתון שיכול לתרום הרבה מאוד לחשיפת הבלוג שלכם.

בלוגים הם לא רק לגוגל: שתפו את התוכן ברשתות החברתיות

אחד הדברים הטובים ביותר שתוכלו לעשות עם התוכן שלכם, הוא לא להשאיר את פוטנציאל הטראפיק רק לגוגל. אם יש לכם אלפי עוקבים באינסטגרם או קהילה אוהדת בפייסבוק (תלוי באיזו שנה אתם קוראים את המאמר הזה…) אז חבל שתפספסו טראפיק, רק כי לא דאגתם לפרסם את המאמר שלכם פעמיים. בכלל, לפעמים לא תצטרכו להתאמץ יותר מדי, אלא פשוט לכתוב על המאמר שלכם משפט קצר שמתקצר את המאמר – וכבר תקבלו מאמר מושלם. אז איך עושים את זה בצורה המושלמת?

  1. פרסמו בהתאם לסוג הרשת: בפייסבוק, מומלץ שתשתפו פוסטים עם תמונות ותיאורים קלילים, ובלינקדאין השפה היא יותר מקצועית – שימו לב לסוג הפלטפורמה שאתם מפרסמים בה ואל תעשו "העתק-הדבק".
  2. קהילות וקבוצות: בין אם יש לכם קהילה משלכם או לא, הצטרפו לקבוצות רלוונטיות בפייסבוק ולדיונים ברשתות אחרות – זה אחד הכלים הטובים ביותר, שיכולים לסייע לכם להגיע ישירות לקהל היעד שלכם. תגובות מועילות ושיתופים בקבוצות מקצועיות מביאות לקוראים חדשים שמתעניינים באמת בתוכן שאתם מציעים.
  3. שיתופי פעולה עם משפיענים: זה טיפ שלקחתי מהספר Traffic Secrets של המשווק האגדי Russell Brunson – עבודה משותפת עם בלוגרים אחרים או משפיענים בתחום שלכם היא דרך נפלאה שתעזור לכם להשיג חשיפה אורגנית במינימום מאמץ. לדוגמה, תוכלו לכתוב פוסט אורח או להשתתף בפרויקטים של תוכן משותף עם קולגות. זה גם יראה לקהל שלכם שאתם מומחים שמחוברים לתעשייה ולקהילה המקצועית ויסלול את הדרך המקצועית שלכם לפסגה מאוד מהר!

זה לא קל, אבל משתלם

לסיכום – זה לא פוסט בשביל כולם, אבל הוא לחלוטין מיועד לכל בעל עסק שמחשיב את עצמו ל"אצן מרתון" ולא "אצן ספרינט". התוצאות כמובן לא יגיעו מחר בבוקר, אבל יש שיגידו שזאת בדיוק הסיבה שאתם צריכים להתחיל כבר היום. אם יש לכם קצת זמן פנוי, נצלו אותו כדי לכתוב מאמר קצר גם אם זה אומר פעם או פעמיים בשבוע. אל תפסלו את הרעיון עד שלא ניסיתם לעשות את זה במשך שנה, אתם תסתכלו אחורה ולא תאמינו כמה רחוק הגעתם! אני מבטיח לכם.

חשוב להגיד: כל זה יקרה רק בתנאי אחד – שתשחקו גם לפי הכללים של גוגל, או של כל מנוע חיפוש אחר. התוכן הכי טוב בעולם לא שווה אגורה, אם אף אחד לא שם לב אליו. אני ממליץ לכם להתחבר לכלי מדידה כמו Search Console כבר מהיום הראשון, תוך כדי תנועה ולעקוב אחר התקדמות של האתר שלכם. כך, גם תקבלו מוטיבציה להמשיך וגם תקבלו תובנות ממש טובות לגבי תוכן עתידי שתרצו להעלות בבלוג.

רוצים לקדם את הבלוג שלכם?

נשמח לתת לכם הצעת מחיר:
עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מאמרים שכתבנו בנושא

קידום אתרים און פייג

מה זה On-Page SEO?

זה לא סתם באזוורד, זו כל תורת ה-SEO על רגל אחת. אופטימיזציה און-פייג' היא אחד המרכיבים החשובים ביותר מתוך סך אסטרטגיה שתורמת להעלאת אתר במיקומים – בואו נראה מה זה אומר!

קרא עוד »
קידום אתרי אופנה

קידום אתרי אופנה – המדריך המלא

קידום של אתר אופנה יכול להיות דבר מאתגר במיוחד. כל כך הרבה מתחרים דורשים מכם ליצור לא רק אתר עם מוצרים, אלא אתר שמותאם לגוגל בצורה מושלמת. אז איך קידום אורגני מושלם לאתר כזה? במדריך הבא!

קרא עוד »

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: