כמה זמן לוקח לקדם אתר?

כמה זמן לוקח לקדם אתר
קידום אורגני בגוגל - "היהלום שבכתר" או בזבוז זמן? ובכלל, מה יכול להשפיע על רמת הקושי ומשך זמן הקידום? על כך ועוד במאמר הבא.
תוכן עניינים

בעלי עסקים יקרים, בואו נשים את האמת על השולחן – פתחתם את המאמר הזה כי אתם רוצים להתחיל לקדם את האתר שלכם ומתלבטים האם זה הדבר הנכון עבורכם, או שאתם כבר מקדמים את האתר תקופה של מספר חודשים ועדיין לא רואים תוצאות. הנה האמת המקצועית שאותה צריך לומר בריש גלי: קידום אתרים לעסקים בכלל, הוא תהליך ארוך ובמיוחד אם מדובר בשווקים תחרותיים כמו קידום אתרים לעורכי דין. כמה ארוך? התשובה מעט יותר מורכבת משחשבתם, מכיוון שזה תלוי בכל כך הרבה גורמים מכדי שנצליח להעניק את התשובה במאמר וללא ייעוץ פרטני. למרות זאת, ננסה לתת לכם כמה כיווני חשיבה טובים ובואו נראה לאן הרוח תנשוב.

משך קידום אתר עורך דין

לממהרים: כמה זמן לוקח לקדם אתר של עסק?

ניתן הערכות גורפות שנכונות לרוב התחומים, באתרים חדשים:

  • תוך 3 חודשים תתחילו לראות כניסות לאתר שלכם
  • תוך 6-8 חודשים תראו את הליד הראשון
  • תוך 12 חודשים תראו לפחות את ה-10 לידים בחודש
  • תוך שנה וחצי תראו מעל 30 לידים בחודש

חשוב להבין שאלה הערכות בלבד, ולכל תחום יש את משך זמן הקידום שלו – אך עם זאת הערכתי מאוד בחסר (ברוב המקרים תקבלו תוצאות טובות לפני לוחות הזמנים הללו).

מה יכול להשפיע על משך הזמן שלוקח לקדם?

ישנם פרמטרים שונים אשר משפיעים על משך הזמן שלוקח לבצע קידום אתרים, להלן מידע בנוגע לחלק מהפרמטרים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר:

  • היקף ואיכות התוכן: ככל שיש יותר תוכן איכותי ושימושי, קל יותר לקדם – על מנת לבצע בהצלחה קידום אורגני לעסקים, יש בחלק נכבד של המקרים צורך בהשקעה משמעותית ביצירת תוכן מקצועי ואיכותי שיעניין את קהל היעד. ככל שכמות התוכן גדולה יותר, מגוון הנושאים רחב יותר והאיכות גבוהה יותר – כך גדלים הסיכויים לקבל דירוג גבוה בתוצאות החיפוש. זאת משום שמנועי חיפוש כגון גוגל מעריכים אתרים המספקים ערך רב לגולשים ומדרגים אותם בהתאם. ניתן לפרסם כתבות שימושיות, מדריכים מקצועיים ועוד על מנת לספק תוכן איכותי.
  • שיטות קידום מקצועיות: קידום בשיטות הלא נכונות מאט את התהליך – כדי להאיץ את תהליך קידום האתר, יש לוודא כי עבודת הקידום מתבצעת בשיטות מקצועיות ואתיות בלבד. טכניקות קיצורי דרך לא אתיות כגון קישורים מזויפים, תוכן משוכפל או הצפה מאסיבית של אתרים אחרים עלולות להוביל את האתר שלכם לענישה מצד האלגוריתמים. דבר אשר עשוי להאט מאוד את התהליך או לגרום להורדת הדרגה של האתר. לכן, יש להימנע מכך ולבצע רק פעולות קידום לגיטימיות.
  • תקציב ומשאבים: מימון הולם מזרז את התהליך – אחד הגורמים המשפיעים ביותר על משך תהליך קידום האתר הוא תקצוב נכון של הפעילות. ככל שהתקציב לקידום גדול יותר, ניתן ליישם יותר טכניקות ו"לדחוף" את האתר לתוצאות גבוהות יותר במהירות רבה יותר. גם הקצאת משאבים כגון תקציב ייעודי ליצירת תוכן או צוות גדול ומקצועי יותר יכולים לזרז משמעותית את התהליך. עם זאת, גם בתקציב צנוע אפשר להתקדם היטב בעזרת עבודה נכונה.
  • דפוסי חיפוש: התאמה לחיפושים הנפוצים מקדמת – במסגרת קידום אתרים, יש להתחשב בדפוסי החיפוש האופייניים לכל ענף וליישר קו עם צרכי המשתמשים. לדוגמא, אצל עורכי דין יש לבדוק דפוסים אופייניים כגון "עורך דין תאונות דרכים", "משרד עורכי דין בתל אביב" וכדומה. ככל שהאתר מספק מענה טוב יותר לחיפושים אלו, כך גדלים הסיכויים שלו לדירוג גבוה יותר בתוצאות, מה שמאיץ את קצב הקידום.

קידום אתרים – ערוץ שיווק שלא מצריך מכם מעורבות, רק סבלנות

וזה בדיוק היתרון שלו. כאמור, קידום אתרים הוא תהליך מתמשך ורב-שלבי שדורש סבלנות רבה, ועם זאת התועלת שבו לכל עסק אינה ניתנת לערעור, אחרת בעלי עסקים רבים כמו רופאים, רואי חשבון, עורכי דין ובכלל כל בעל עסק בימינו, לא היו משקיעים בו מעל סכומים נכבדים מאוד מדי חודש. כבר יצא לנו לשמוע על בעלי עסקים הטוענים כי קידום האתר שלהם הוא בזבוז של זמן וכסף ללא תועלת ממשית, וזה יכול לקרות ממגוון סיבות כמו:

  • חוסר מקצועיות של מקדם האתר (כמו בכל תחום)
  • חוסר סבלנות (בודקים את התוצאות רק אחרי 3 חודשים באתר חדש…)
  • בעלי עסקים שמקדמים את האתר שלהם באופן עצמאי לגמרי, ולא תמיד מבינים את המשמעות של כל חלק בפאזל. למשל, אחד המקרים הנפוצים הוא בעלי מקצוע מומחים בתחומם, ש"שוחים" מעולה בחומר שעליו הם כותבים באתר, אז הם מתמקדים בהעלאת המון כתבות מעולות, אבל לא בעבודה הטכנית (שגם היא נדרשת לא פחות, והייתי אומר אפילו שהמשקל שלה הרבה יותר גבוה…)

כמה תקציב מינימום אתם צריכים כדי לקדם?

אף על פי שהנישות שונות במהותן וברמת התחרותיות שלהן בגוגל, אתן המלצה גורפת: אל תתחילו לקדם את האתר שלכם בפחות מ-3000 ש"ח לחודש. הסיבה לכך, היא שכמו בכל תחום, לוקח זמן לראות תוצאות אך בכל עסק יש מתחרים בשפע, ומניסיוני תקציב של פחות מזה פשוט לא יאפשר לכם לקבל את הביטחון הדרוש בקבלת תוצאות משמעותיות שיש להן משמעות עסקית עבורכם תוך פרק זמן מספיק (פחות משנה). התקציב שתשלמו לחברת הקידום מיועד לצרכי יצירת תכנים, קישורים, עבודת קידום שוטפת על האתר, פתרון תקלות שצצות מדי פעם (ואנחנו יודעים שגם זה קורה, כי החיים הם דינמיים…) לכן, אם נכנסים לקידום המלצתי היא לא לבצע "קידום אתרים זול" – תשאלו את האנשים שכבר ביצעו אותו, ולא תתקשו להבין שבסופו של דבר תצאו קירחים מכאן ומכאן. זה מעשה מסוכן מדי, ולכן אנחנו בלייבזון דיגיטל אפילו לא מציעים חבילות כאלה וממליצים לכם לא להתקרב לחבילות ב-1000-1500 ש"ח.

רוצה לדעת כמה זמן ייקח לקדם את האתר שלך?

נשמח להעניק דוח פרקטי שיעזור לכם לשפר מיקומים ב-30 יום הקרובים:
עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מאמרים שכתבנו בנושא

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: