האם ידעתם שגוגל מתייחס לחלק מהתחומים באינטרנט כאל תחומים "רגישים" ומחמיר עימם יותר מאשר עם תחומים אחרים? מקצועות כמו עריכת דין, רפואה ויעוץ פיננסי נחשבים ע"י גוגל כ"Your Money or Your Life" (YMYL) – תחומים שבהם למידע השגוי יכולות להיות השלכות משמעותיות על הכסף או הבריאות של אנשים. לכן, גוגל מציב רף גבוה יותר לאתרים העוסקים בתחומים אלו ומצפה מהם לרמת מומחיות, דיוק ואמינות גבוהה במיוחד. עבור אתרים של עורכי דין, התהליך של צבירת סמכות ואמון בעיני גוגל עלול להיות ממושך יותר. במאמר זה נסביר את משמעות ה-YMYL ואת הקריטריונים שגוגל דורש לראות באתרים שכאלה.
מה זה YMYL? ההגדרה של גוגל למידע בתחומים רגישים
בעולם המקוון של ימינו, המידע זורם באופן חופשי ונגיש לכולם. אך חופש זה עלול להיות גם בעייתי מכיוון שחלק גדול מהמידע ברשת אינו מדויק או אמין. גוגל כמנוע החיפוש המוביל נחשף למקרים רבים בהם מידע כוזב או חסר איכות בתחומים מסוימים גרם לנזקים ממשיים לגולשים. דוגמאות קלאסיות הן טיפים מזיקים לאיבוד משקל, עצות השקעה כושלות או פרשנויות משפטיות שגויות. במטרה להילחם בבעיה זו ולהבטיח שמידע חיוני בתחומים שבהם הוא עלול לפגוע באנשים יהיה אמין, החליט גוגל להגדיר תחומים אלו כ"רגישים" תחת הכינוי YMYL – Your Money or Your Life. בתחומי YMYL נכללים רפואה, ייעוץ פיננסי, ביטוח, משפטים וגם אבטחת מידע. באתרים אלו, גוגל שם דגש מיוחד על ודאות באשר למקצועיות הכותבים, דיוק המידע והיותו נכתב על סמך ניסיון אמיתי ולא סתם תיאוריות.
למה עורכי דין נחשבים כתחום YMYL? חשיבות הידע והמומחיות
מקצוע עריכת הדין הוא בראש ובראשונה מקצוע העוסק בהענקת ייעוץ והכוונה לאנשים באשר למצבם המשפטי. לפעמים מדובר בענייני רכוש וכספים, לעיתים אף בחירויות בסיסיות. במקרים רבים, החלטותיו של עורך הדין עשויות להשפיע באופן ישיר על החיים והרכוש של הלקוח ולגרום בקלות לנזקים חמורים במקרה של טעות. לכן, גוגל מחשיב את תחום המשפטים כאחד התחומים הרגישים ביותר בקטגוריית ה-YMYL. אין לקחת בקלות את הסמכות לכתוב מידע משפטי. זהו תחום שדורש מומחיות מקצועית גבוהה ביותר, הבנה מעמיקה של הוראות החוק והתקדימים, שנים של ניסיון מעשי ורמת דיוק ואמינות ללא רבב. כל שגיאה יכולה לא רק לגרום לנזק כלכלי, אלא אף להוביל לפגיעה חמורה בחייו ובחירותו של אדם. מסיבה זו, גוגל רואה חשיבות עליונה בהבטחת אמינות המידע המשפטי המוצג באינטרנט.
התייחסות מחמירה יותר – גוגל בודק עורכי דין בזכוכית מגדלת
נוכח החשיבות העליונה שגוגל מייחס למידע אמין ומדויק בתחומי ה-YMYL, האתרים של עורכי דין נבדקים באופן מחמיר יותר מאשר אתרים רגילים. בעוד שבאתרי מסחר אלקטרוני קלאסיים למשל העיקר הוא תיאורי מוצרים טובים ותמונות איכותיות, באתרי עורכי דין שמים דגש רב יותר על התוכן המילולי, מקורותיו ומשקל המומחיות שעומד מאחוריו. גוגל יבחן לעומק את הידע המשפטי, הניסיון והמקצועיות שעומדים מאחורי הכתיבה. גוגל יצפה לרמת דיוק ומקצועיות גבוהה במיוחד תוך שימוש במונחים משפטיים מדויקים והמצאת מקורות איכותיים להתבססות עליהם.
כל טעות, אי-דיוק או חוסר עדכניות עלולים לגרום להפחתת הציון והדירוג של האתר. במקרים חמורים אף להדרה מוחלטת מתוצאות החיפוש, כפי שקרה במקרים של אתרים משפטיים שדרכם הופץ מידע משפטי מזיק ולא מקצועי. גוגל לא לוקח את סיכון אי-הדיוק באתרים של עורכי דין כדבר של מה בכך. הרי אם מישהו יישען על מידע לא מקצועי באתר כזה, התוצאות עלולות להיות קשות – נזק כספי, הליכים משפטיים או אף מאסר שווא. לכן, התהליך של צבירת סמכות ואמון בעיני גוגל עלול להיות ממושך הרבה יותר לאתרי עורכי דין מאשר לאתרים רגילים.
הקריטריונים של גוגל לאתר איכותי בתחומי YMYL
כדי לעמוד בציפיות הגבוהות שגוגל מציב לאתרים בתחומי ה-YMYL כמו עריכת דין, יש לענות על מספר קריטריונים מרכזיים. ראשית, התוכן באתר חייב להיות ברמת מומחיות גבוהה ביותר ולשקף ידע עמוק בתחום המשפטי. לא די בכתיבה נהירה וטובה, אלא התוכן צריך להראות כי מי שכתב אותו הוא אכן גורם מוסמך ומנוסה בתחום.
זה בא לידי ביטוי גם בצורך לכלול מקורות מוסמכים ואמינים לכל המידע המובא באתר. גוגל יבדוק האם הכותבים מסתמכים על חקיקה עדכנית, תקדימים משפטיים רלוונטיים וספרות מקצועית מהימנה ולא על אתרים לא מבוססים. בנוסף, התוכן צריך להיות עשיר ומקיף, תוך כיסוי מלא של הנושאים השונים בתחום המשפטי הרלוונטי ומתן דוגמאות והמחשות ממקרים אמיתיים. העמקה בפרטים ודיוק במינוח המשפטי הם קריטיים. רק כך ניתן להוכיח לגוגל שמדובר באתר ברמת מומחיות גבוהה הראוי למיקום מכובד בתוצאות החיפוש.
למה דרושים מומחים מיוחדים לקידום אתרים של עורכי דין?
לאחר שהכרנו את הקריטריונים המחמירים שגוגל מציב לאתרי עורכי דין, ברור שהדרך להשיג דירוג גבוה דורשת יותר מקידום אתרים רגיל. נדרשת מומחיות ייחודית שמשלבת שני תחומים – מצד אחד הבנה עמוקה של עולם המשפטים ושליטה בכתיבה מקצועית ברמה גבוהה, ומצד שני יכולת קידום אתרים ברמה גבוהה וידע טכני מקיף. משרדי קידום אתרים רגילים עלולים להתקשות להתמודד עם כל הדרישות המחמירות הללו. נדרשת מומחיות מיוחדת של צוותים שמשלבים כישורים טכניים וידע במגוון תחומים כגון קידוד, שיווק, קידום אורגני ויחסי ציבור לצד מומחיות ממוקדת בכתיבה משפטית מקצועית. רק מי שמבין את הדינמיקה הייחודית של קידום אתרים לעורכי דין, יכול לרכז את הגורמים השונים ולפעול בשיטה ממוקדת ומקצועית להשגת דירוג גבוה לטווח ארוך.
לקריאה נוספת:
מחפשים את המומחים בתחום הקידום האורגני לעורכי דין/רופאים?
לסיום, בלייבזון דיגיטל אנו מתמחים בהתמודדות עם האתגרים הייחודיים של קידום אתרים לעורכי דין ובעלי מקצוע אחרים השייכים לתחומי ה-YMYL. צוות הכתיבה שלנו מורכב ממומחים בתחום המשפטי שעברו הכשרה ייעודית בכתיבה משפטית ברמת מומחיות גבוהה. במקביל, צוות הקידום שלנו כולל מומחים בתחום הקידום האורגני, שיווק דיגיטלי ובניית קישורים. בשילוב המומחיות והניסיון הנרחב שלנו, אנו מסוגלים להתמודד בצורה המקצועית ביותר עם הדרישות המחמירים של גוגל מאתרי עורכי דין ולהשיג תוצאות מרשימות לטווח ארוך.
אכפת לנו שתצליחו.