קידום אתרים לבד: אפשר לקדם את האתר גם בלי לשבור את הכיס?

קידום אתרים לבד
קידום אתרים - אז האם זה אפשרי לבד וללא חברה מקצועית עם שנות ניסיון רבות? התשובה היא כן, אבל זה כמו בכל דבר - תלוי במה אתם בדיוק מחפשים.
תוכן עניינים

כשהתקציב מוגבל, לא תמיד אפשר לשכור מומחה לקידום אתרים. מעבר לכך, תודו שיש משהו מספק בללמוד את התחום, להבין איך זה עובד ולהיות זה שמוביל את האתר שלכם להצלחה. החדשות הטובות הם שאפשר לעשות את זה – עם קצת רצון וידע, תוכלו לקדם את האתר שלכם בצורה עצמאית, להשתמש בכלים חינמיים, ולעקוב אחרי ההתקדמות בלי להוציא אלפי שקלים בחודש. זה יהיה מעט מאתגר אני לא אשלה אתכם, אבל תלוי מאוד איזה טיפוס אתם…

לקדם אתר לבד אילוסטרציה
מקור: Pexels

איך לקדם אתר לבד?

תראו, קידום אתרים לבד זה לא מדע טילים אם כל שאיפתכם היא להגיע לתוצאות סבירות ולא מעניין אתכם גם להתקדם יותר לאט מהנורמה. כן, זה דורש קצת זמן והשקעה, אבל עם זאת, עם הכלים הנכונים והבנה בסיסית של התחום, אתם תוכלו לראות תוצאות אמיתיות. הנה כמה כלים וטכניקות שיעזרו לכם להתחיל לקדם את האתר שלכם בלי לשבור את הכיס:

 

כלים חינמיים לקידום אתרים

  1. Google Search Console
    זהו כלי שאי אפשר לוותר עליו, וגם אני כמקדם מקצועי משתמש בו בעבודתי השוטפת יום יום. בעזרתו תוכלו לדעת איך גוגל רואה את האתר שלכם. הוא מראה לכם איזה עמודים מקבלים תנועה, באילו מילות מפתח האתר שלכם מדורג, ואפילו עוזר לזהות בעיות טכניות כמו דפים שלא מאונדקסים כמו שצריך. זהו כלי קל לשימוש שמאפשר לכם לפעול בצורה ממוקדת ולשפר ביצועים מיידית.
  2. Google Keyword Planner
    רוצים לדעת מה אנשים מחפשים בגוגל? הכלי הזה עוזר לכם למצוא מילות מפתח רלוונטיות ולראות כמה חיפושים יש לכל ביטוי. אפשר גם לבדוק את התחרות על כל מילה ולהחליט האם כדאי להתמקד בה בתוכן שלכם. הכלי הזה מתאים במיוחד ליצירת אסטרטגיית תוכן שמבוססת על מילות חיפוש מדויקות.
  3. Ubersuggest
    כלי חינמי נוסף שמאפשר לכם לנתח את המתחרים שלכם, לגלות באילו מילות מפתח הם משתמשים, ואיך אתם יכולים להשתפר. מעבר לכך, הוא עוזר לכם לעקוב אחרי ביצועים במנועי חיפוש, לראות אילו עמודים מקבלים את הכי הרבה תנועה ואפילו לנתח קישורים נכנסים לאתר שלכם. לא רע בשביל כלי חינמי!
  4. AnswerThePublic
    צריכים רעיונות לתוכן? AnswerThePublic יציג לכם שאלות שהמשתמשים באמת שואלים במנועי חיפוש. זה כלי נהדר למציאת רעיונות חדשים לבלוגים או מאמרים. אתם מקבלים תובנות ישירות מהקהל שלכם ויודעים על מה כדאי לכתוב.
  5. Google Trends
    כדי להישאר מעודכנים במה שקורה בשוק שלכם, כדאי לבדוק מדי פעם את Google Trends. הכלי הזה מציג את הטרנדים החמים בתחום ומראה לכם על מה אנשים מדברים כרגע. זה עוזר לכם להתאים את התוכן שלכם לנושאים הכי רלוונטיים באותו הרגע.

 

בדקו את התקדמות האתר באופן שוטף

אז התחלתם לקדם את האתר, אבל איך יודעים אם זה באמת עובד? הנה כמה כלים שיעזרו לכם לעקוב אחרי ההתקדמות, שוב – בלי לשלם על כלים יקרים.

  1. Google Analytics
    הכלי הזה מאפשר לכם לעקוב אחרי תנועת הגולשים באתר. אתם יכולים לראות מאיפה הגולשים מגיעים, איזה דפים הם הכי אוהבים, ומה זמן השהייה שלהם באתר. בעזרת Google Analytics, תוכלו לדעת אם השינויים שעשיתם אכן משפרים את הביצועים ולזהות במה עוד כדאי להשקיע.
  2. Google Search Console
    גם כאן Google Search Console נכנס לפעולה. הוא מאפשר לכם לראות את הדירוגים של האתר בגוגל לאורך זמן, באילו מילות מפתח אתם מתקדמים, ואם יש בעיות טכניות שמונעות מהאתר שלכם להתקדם.
  3. Ubersuggest
    מעבר לניתוח מילות מפתח, הכלי הזה מאפשר לכם לעקוב אחרי התקדמות האתר שלכם במנועי החיפוש ולראות האם יש עלייה בדירוגים ובתנועה. הוא שומר את כל המידע שלכם לאורך זמן, כך שאתם יכולים לעקוב אחרי מגמות ולדעת מה עובד ומה פחות.
  4. Cyfe
    רוצים לנהל את כל הנתונים שלכם במקום אחד? אמנם כלי פחות מוכר, אבל Cyfe הוא לוח בקרה שמרכז עבורכם נתונים ממגוון מקורות כמו Google Analytics, רשתות חברתיות ועוד. כך תוכלו לקבל תמונה מלאה של הביצועים שלכם בלי לקפוץ בין כלים שונים.

 

המחיר שאתם משלמים כשאתם עושים את זה לבד: האם זה באמת משתלם?

קידום אתרים לבד ללא ספק יכול לחסוך לכם את העלות של שכירת מקדם מקצועי, אבל חשוב להבין שגם כשעושים את זה לבד, יש מחירים אחרים:

  • המחיר הראשון הוא הזמן שלכם – קידום אתרים דורש הרבה מחקר, כתיבה, שיפורים טכניים ומעקב מתמיד אחר התקדמות האתר. הזמן שתשקיעו בקידום הוא זמן שלא יושקע בניהול העסק או במשימות אחרות. 
  • המחיר השני הוא פוטנציאל לטעויות – כשאתם מתחילים ללמוד לבד, ייתכן שתעשו טעויות שיכולות לגרום נזק לאתר שלכם, כמו אי-שימוש נכון במילות מפתח או בעיות טכניות שפוגעות בדירוג האתר בגוגל.

לסיכום, קידום אתרים לבד יכול להיות משתלם למי שיש לו את הזמן והרצון ללמוד ולעבוד בצורה יסודית, אבל חשוב להיות מודעים לעלויות ה"נסתרות" הללו ולהבין את ההשלכות שלהן.

 

האם אפשר להתקדם בלי קישורים?

הכוונה היא כמובן לקישורים חיצוניים ולא לקישורים פנימיים. קידום אתרים דורש גם תקציב נוסף, עבור יצירת קישורים חיצוניים. הרבה אנשים חושבים שאפשר לקדם את האתר בלי להשקיע בקישורים, וככה לחסוך את התקציב שנדרש לשם כך. זה אמנם רעיון שנשמע מפתה, להתקדם בגוגל ולקבל לידים מבלי להוציא שקל מהכיס! 

עם זאת, אבל חשוב לדעת שקישורים נכנסים הם אחד האלמנטים הקריטיים בקידום אתרים עדיין. כן יש פה ושם אתרים שאפשר לראות שהתקדמו גם בלי לקנות כתבות באתרים חיצוניים, אבל הסיבה שאנחנו שומעים עליהם היא בדיוק זה – כי זה דבר די נדיר. בפועל, גוגל ב-2024 למרות כל המהפכות הטכנולוגיות שהעולם שלנו עובר, עדיין משתמשת בקישורים כאינדיקציה לאיכות וסמכות האתר שלכם. האמת הפשוטה היא שללא קישורים, האתר יתקשה להגיע למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש, במיוחד בנישות תחרותיות.

נכון, אפשר לנסות להשיג קישורים אורגניים דרך יצירת תוכן איכותי שאנשים ירצו לקשר אליו באופן טבעי, וזה יכול לקחת זמן רב. כך שהשאלה אם להשקיע בקישורים תלויה במטרות שלכם – אם אתם רוצים תוצאות מהירות ותחרותיות, כדאי לקחת בחשבון את עלות הקישורים כחלק מאסטרטגיית הקידום שלכם. אם יש לכם יותר סבלנות, אתם יכולים לנסות לבנות את האתר בצורה חינמית, אבל מניסיוני ברוב התחומים זה יכול לשרוף לכם המון זמן והחשק שלכם לעבודה כבר ירד לטימיון. לא הייתי ממליץ, כי גם הזמן שלכם בסופו של דבר שווה כסף – אל תשכחו.

 

האם/מתי כדאי להפסיק לנסות לבד ולפנות למקדם מקצועי?

קידום אתרים לבד עובד מעולה כשיש לכם זמן ורצון ללמוד, אבל לפעמים יש רגעים שבהם כדאי לשקול לפנות למקדם מקצועי. אם אתם מרגישים שהאתר שלכם לא מתקדם למרות המאמצים, או שאתם פשוט לא מצליחים לעקוב אחרי הכל, ייתכן שזו הנקודה להיעזר במומחה. בנוסף, אם אתם פועלים בתחום מאוד תחרותי, או שיש בעיות טכניות מורכבות באתר, מקדם מקצועי יוכל לעזור לכם לקדם את האתר שלכם בצורה טובה יותר ולהתגבר על האתגרים.

 

לסיכום

קידום אתרים לבד הוא דרך מצוינת להתחיל לשפר את הנראות שלכם בגוגל, במיוחד אם יש לכם את הכלים הנכונים. הכלים החינמיים והשיטות שהצגנו כאן מאפשרים לכם לבצע את הפעולות הנדרשות מבלי להיכנס להוצאות מיותרות. רק חשוב לזכור – כמו כל דבר, קידום אתרים דורש סבלנות וזמן, אבל עם ההתמדה, תראו את התוצאות.

זקוקים לעזרה מקצועית בנושא?

נשמח להעניק דוח פרקטי שיעזור לכם לשפר מיקומים ב-30 יום הקרובים:
עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מאמרים שכתבנו בנושא

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: