האתר לא מופיע בגוגל – מה עושים?

האתר לא מופיע בגוגל
יש לכם אתר חדש, אתם כבר רוצים להעלות אותו לאוויר אבל האתר לא מופיע בגוגל? אין סיבה לדאגה.
תוכן עניינים

אם אתם מתמודדים עם בעיה שהאתר שלכם לא מופיע בגוגל, אתם לא לבד. מדובר בסיטואציה שמשום מה מבלבלת בעלי עסקים רבים ("השקעתי כל כך באתר, איך יכול להיות שהוא לא מופיע בגוגל?!"), אבל רוב הזמן – האמת שהיא ניתנת לפתרון יחסית בקלות. 

האתר לא עולה או לא מופיע בגוגל
מקור: Pexels

לפני הכל חשוב לי להבהיר שיש שני מצבים עיקריים כשאנשים אומרים שהאתר שלהם "לא מופיע בגוגל":

  1. האתר לא מופיע כלל בתוצאות החיפוש – זה קורה בדרך כלל כשמדובר באתר חדש, שגוגל עוד לא הספיקה לסרוק.
  2. האתר מופיע, אבל במיקום נמוך מאוד – במצב הזה, האתר כן נמצא בתוצאות החיפוש, אבל בעמודים רחוקים, מה שגורם לכך שקשה מאוד למצוא אותו. כדי לשפר את זה, תצטרכו להעביר אותו תהליך של קידום אתרים – נרחב מדי מכדי להסביר את כולו במאמר הזה אבל תוכלו לבקר במאמר מדריך קידום אתרים.

במאמר הזה נעבור על הסיבות הנפוצות להיעדר הופעה בגוגל (המצב הראשון) ואיך פותרים את זה.

 

הפיתרון הקל שהרבה אנשים שוכחים/לא מכירים

אם האתר שלכם מבוסס על וורדפרס, אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבדוק הוא ההגדרה המאפשרת למנועי החיפוש לסרוק את האתר. בוורדפרס ישנה אפשרות שנקראת "מנועי חיפוש לא יסרקו את האתר" (Discourage search engines from indexing this site), שמטרתה למנוע מגוגל וממנועי חיפוש אחרים לסרוק את האתר – בדרך כלל משתמשים בה כשבונים אתר חדש ורוצים להימנע מסריקה מוקדמת.

כדי לוודא שהאתר שלכם מופיע בתוצאות החיפוש, יש לוודא שהאפשרות הזו אינה מסומנת. ניתן לגשת להגדרה הזו דרך לוח הבקרה של וורדפרס:

  1. כנסו ל- הגדרות > קריאה.
  2. ודאו שהאפשרות "לבקש ממנועי חיפוש לא לאנדקס את האתר" לא מסומנת.

אם האפשרות הזו מסומנת, גוגל לא תוכל לסרוק את האתר שלכם, וזה עשוי להסביר למה הוא לא מופיע בתוצאות החיפוש​.

שימו לב שברגע שהגדרתם את האפשרות הנכונה, חשוב להגיש את האתר לאינדוקס דרך Google Search Console, כדי לוודא שגוגל תתחיל לסרוק אותו בהקדם.

נראות במנועי חיפוש
ודאו שתיבת הסימון אינה מסומנת

למה האתר שלכם לא מופיע בגוגל?

בין אם מדובר באתר חדש או באתר ותיק שלא מצליח להופיע במקומות הראשונים, יש כמה גורמים עיקריים לכך שגוגל לא מציגה את האתר שלכם בצורה אופטימלית:

  1. בעיות אינדוקס: לא לדאוג, זה לא סינית. אם האתר שלכם חדש, סביר להניח שגוגל פשוט עוד לא סרקה אותו. גוגל לוקחת זמן לגלות אתרים חדשים, ולכן חשוב לוודא שהאתר שלכם מוגדר נכון לאינדוקס. לעיתים קרובות יש בעיות בקובץ ה-robots.txt או תגי "noindex", שיכולים לחסום דפים מהאינדקס של גוגל.
  2. בעיות במפת האתר (Sitemap): מפת האתר היא דרך שבה אתם מוודאים שגוגל יודעת על כל הדפים החשובים באתר שלכם. אם המפה לא מעודכנת או אם חסרים בה דפים חשובים, ייתכן שגוגל לא תוכל לאנדקס אותם כראוי. כדאי להגיש את מפת האתר ל-Google Search Console ולוודא שהיא מעודכנת.
  3. מיקומים נמוכים כתוצאה מחוסר סמכות (Authority): אם האתר מופיע בעמודים האחרונים, זה יכול להעיד על כך שהוא לא נתפס כסמכותי מספיק בעיני גוגל. הסמכות של האתר נקבעת לפי איכות וכמות הקישורים הנכנסים (backlinks) שמפנים אליו. אתר עם מעט קישורים, או קישורים מאתרים בעלי איכות נמוכה, יתקשה להגיע למיקומים גבוהים.
  4. תוכן באיכות נמוכה או משוכפל: תוכן שגוגל תופסת כמשוכפל או באיכות ירודה עלול לפגוע בדירוג של האתר. כדי לשפר את הנראות של האתר בתוצאות החיפוש, יש לוודא שהתוכן באתר שלכם מקורי, רלוונטי ומותאם למשתמשים.

 

פתרון בעיות אינדוקס בעזרת סרץ' קונסול (Search Console)

סרץ' קונסול הוא הכלי העיקרי שבו תוכלו להשתמש כדי להבין למה האתר שלכם לא מופיע בגוגל או למה הוא מופיע במיקום נמוך. הכלי מספק תובנות מדויקות על תהליך הסריקה והאינדוקס של האתר שלכם.

  1. בדקו את קובץ ה-robots.txt: לעיתים הקובץ הזה חוסם את גוגל מלסרוק דפים מסוימים באתר. בדקו בסרץ' קונסול שההגדרות של הקובץ תקינות ושגוגל יכולה לגשת לדפים שחשובים לכם.
  2. בדקו את מפת האתר: מפת האתר צריכה לכלול את כל הדפים החשובים באתר. בכלי, תוכלו לוודא שהיא מעודכנת ושגוגל מצליחה לסרוק את כל הדפים המופיעים בה​.
  3. בדיקת מצב האינדוקס של דפים ספציפיים: באמצעות כלי "בדיקת כתובת URL" גם של הקונסול, תוכלו לראות אם דף מסוים מאונדקס. אם הדף לא נמצא באינדקס, תוכלו לבקש מגוגל לאנדקס אותו ידנית.

 

איך להגיש את האתר לגוגל?

במקרה שהאתר שלכם לא סרוק עדיין או שדפים חדשים לא מופיעים בגוגל, יש לכם אפשרות להגיש אותם לאינדוקס ידנית דרך הקונסול. כך תעשו זאת:

  1. השתמשו בכלי "בדיקת כתובת URL": הדביקו את כתובת ה-URL של הדף שברצונכם לאנדקס ובדקו אם הוא מאונדקס. אם לא, בקשו מגוגל לאנדקס אותו. זהו תהליך מהיר שיכול לקדם את הסריקה​.
  2. הגשת מפת אתר מעודכנת: אם האתר שלכם חדש או שהתכנים התעדכנו, ודאו שמפת האתר כוללת את כל הדפים והגישו אותה מחדש ב-Google Search Console. זה יעזור לגוגל לסרוק את כל הדפים בצורה יעילה.
  3. הגשת בקשה לאינדוקס מחדש: אם גוגל לא מצליחה לאנדקס דפים מסוימים למרות שהכל תקין, תשתמשו בכלי "Request Indexing" כדי להגיש בקשה ידנית לאינדוקס של אותם דפים.

 

לסיכום

אם האתר שלכם לא מופיע בגוגל או מדורג נמוך, הגורמים לכך יכולים לנוע מבעיות אינדוקס טכניות ועד איכות וסמכות האתר. באמצעות שימוש בכלים של Google Search Console, תוכלו להבין את הבעיה ולטפל בה בצורה מהירה ויעילה. חשוב לעקוב אחר מצב האינדוקס והדירוג של האתר באופן קבוע, כדי לוודא שהאתר תמיד נגיש ומופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.

אכפת לנו שתצליחו.

נשמח להעניק דוח פרקטי שיעזור לכם לשפר מיקומים ב-30 יום הקרובים:
עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מאמרים שכתבנו בנושא

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: