המנוסים שבינינו כבר יודעים: קידום אתרים הוא אחד מערוצי השיווק הרווחיים ביותר בשוק, עם ROI (החזר השקעה) גבוה להפליא של 20X ומעלה, וכזה שמתנהג בצורה מעט משונה – ככל שמגדילים את התקציב הוא רק הולך ויורד.
עם זאת, לא פעם בעלי עסקים מוצאים את עצמם תוהים – האם באמת ניתן לקדם בהצלחה אתר מסחרי גדול, למרות כל האתגרים? (ותכף נבין בדיוק על אילו אתגרים מדובר…).
אז במאמר המקיף הבא, נספק לכם מענה מפורט לשאלה – נציג טיפים, אסטרטגיות ודוגמאות מעשיות. אם ברצונכם להגדיל משמעותית את תנועת המבקרים והמכירות, המשיכו לקרוא ותגלו כיצד ניתן להפוך כל אתר גדול להצלחה גדולה!
אכפת לנו שתצליחו.
קידום אתרים גדולים – הקושי הכרוך במשימה
האם תהליך קידום אתרים בוורדפרס שונה עבור אתרים גדולים ומורכבים יותר? מניסיוני אנשים לא יודעים את זה אבל התשובה היא חד משמעית – כן. אתרי ענק עם כמויות גדולות של דפים דורשים גישה שונה בתכלית מאשר אתרים קטנים יותר, הן ברמה הטכנית והן ברמת האסטרטגיה.
קידום SEO של אתר גדול כרוך בעבודת אופטימיזציה מקיפה יותר, הן בתוך האתר עצמו והן ביצירת קישורים חיצוניים רלוונטיים אליו. כמו כן, נדרש מאמץ עקבי ורציף ביצירת תוכן הכולל יצירת מאמרים, סרטונים וסוגי תכנים נוספים בהיקפים גדולים. חשוב גם להבין לעומק את מילות המפתח והשאילתות המרכזיות עבורם האתר רלוונטי.
מעבר לכך, כדי להניע אתגר ענק כזה נדרשים משאבים ותקציבים הולמים. סוכנויות המתמחות בתחום יכולות לספק את הכלים והידע המקצועי הנחוץ כדי לקדם בהצלחה אתרים גדולים אלה.
מדוע עסקים גדולים זקוקים לעזרה עם קידום האתר שלהם?
כאשר לעסק יש אתר גדול ומורכב, קידום האתר באופן עצמאי הופך למשימה תובענית מאוד מבחינת זמן ומשאבים. הבעלים והצוות מוצאים עצמם טרודים באופן קבוע באופטימיזציה של התוכן, בנייה ותחזוקה של קישורים, ניתוח נתונים וקביעת סדרי עדיפויות.
אנשי הצוות ובעלי החברה מבזבזים זמן יקר על עבודות הקידום במקום להתמקד בפיתוח מוצרים או שירותים חדשים, שיווק, מכירות ובהרחבת העסק והצוות לצורך להגדלת המכירות והרווחיות. לכן, ההמלצה הרווחת היא להיעזר בשירות מקצועי ואיכותי של חברת קידום אתרים שתיטול על עצמה את המשימה המורכבת הזו בצורה המיטבית, כדי לאפשר לעסק להתרכז בצמיחה ובהתרחבות, תוך כדי העלאת המכירות באמצעות ניצול הפוטנציאל הגלום באתר.
נקודות חשובות בקידום אתרים גדולים
קידום אתרים גדולים ומורכבים הוא משימה לא פשוטה כלל. ככל שמספר העמודים באתר גדל, כך גדלים גם האתגרים בקידום האתר במנועי חיפוש. ישנם מספר היבטים בולטים שחייבים לקחת בחשבון במסגרת עבודת הקידום, להלן חלק מההיבטים המשמעותיים ביותר:
אופטימיזציית תוכן יסודית לכל עמוד ועמוד
באתר גדול המכיל מאות עמודים, חובה לבצע אופטימיזציה יסודית של התוכן לכל עמוד בנפרד. באידיאל, כל עמוד צריך להכיל תוכן איכותי, מקורי וייחודי הרלוונטי לנושא של אותו עמוד, תוך שילוב מילות מפתח רלוונטיות. יש להימנע מתוכן דל, תוכן משוכפל או תוכן זהה בין עמודים שונים. זאת מכיוון שתוכן לא איכותי או משוכפל עלול לגרום לירידה בדירוג האתר.
בנוסף, יש לוודא שהתוכן מותאם באופן מושלם לקריאה ממכשירים ניידים – טלפונים וטאבלטים. זאת מכיוון שאחוז גבוה מהגולשים כיום מגיעים ממכשירים אלה. התאמת התוכן כוללת בין היתר: שימוש בכותרות ותת כותרות ברורות ומובחנות היטב, חלוקה נכונה לפסקאות קצרות, שימוש ברווח בין השורות, הימנעות מטקסט צפוף מדי.
בניית פרופיל קישורים מקיף ואיכותי
נוסף על אופטימיזציית תוכן, חשוב ביותר לבנות פרופיל קישורים פנימי וחיצוני איכותי ומקיף כדי לחזק את מעמד האתר בעיני גוגל.
יש ליצור קישורים פנימיים בין עמודים רלוונטיים באתר עצמו, תוך שימוש בטקסט עוגן (Anchor) מתאים ומבוסס על אסטרטגיה שנבנתה מבעוד מועד. הנה לדוגמה אסטרטגיה שבנינו לאתר לייבזון דיגיטל:
כמו כן, יש ליצור קישורים מעמודי האתר לאתרים חיצוניים סמכותיים ובעלי איכות גבוהה, שרלוונטיים לנושא העמוד. באתר גדול היקף המשימה עצום ומצריך מיפוי ותכנון מוקפד של כלל הקישורים הפנימיים והחיצוניים. יש לבצע מעקב שוטף אחר הקישורים ולתקן בעיות שמתגלות.
קביעת עדיפויות על בסיס נתונים
ניתוח הנתונים בכלי ניתוח הנתונים של גוגל (Google Analytics) הוא קריטי כדי לקבוע נכון את סדר העדיפויות בקידום אתר גדול.
יש לבחון היכן נמצאים מוקדי התעניינות של המבקרים באתר – אילו עמודים זוכים לתנועה רבה יותר, היכן שיעורי ההמרה הגבוהים ביותר, מהם מקורות ההגעה העיקריים לאתר ועוד.
על בסיס ניתוח זה ניתן לזהות פערים ולקבוע אילו עמודים, נושאים ותחומים דורשים טיפול ושיפור בעדיפות גבוהה יותר כדי למקסם את ההצלחה של האתר. מעקב שוטף אחר הנתונים יאפשר לוודא שעיסוקינו העיקרי הוא בעיקר ולא בטפל. זה, חשוב במיוחד כשמדובר באתר גדול!
תגיות Meta – המפתח לאתר נגיש ומדורג בגוגל
תגיות ה-Meta מהוות חלק בלתי נפרד מאופטימיזציית אתרים למנועי חיפוש, ובפרט לגוגל. תגיות אלה כוללות את תגית הכותרת ותגית התיאור, והן מופיעות מתחת לכותרת הקישור בדף תוצאות החיפוש של גוגל.
תגיות Meta איכותיות תורמות לחוויית המשתמש ומסייעות לגוגל להבין את נושא הדף וחשיבותו. כדאי להקפיד על אורך אופטימלי של התגיות, ולשלב בהן מילות מפתח רלוונטיות. שילוב נכון של תגיות Meta ישפר את דירוג האתר במנוע החיפוש, וימשוך גולשים פוטנציאליים רלוונטיים.
סיפור אישי מוסיף ערך ואנושיות גם לאתרי ענק
SEO הוא כבר מזמן לא רק סיפור של "להגיע לדירוגים הגבוהים בגוגל". המטרה הסופית של SEO היא מכירות – ולכן לנו כבר ברור שזה תמיד בא יד ביד עם מיתוג, עיצוב, מבנה נכון וכללי כתיבה נכונה אחרים באתר.
כשהקוראים שלכם מעיינים במאמרים שבאתר, בדרך כלל לפני השארת הפרטים הם ירצו לקרוא קצת על החברה – ופעמים רבות זה מה שיגרום להם גם להשאיר את הפרטים ולהגיע אליכם הרבה יותר חמים. הסיפור האישי מאחורי העסק, גדול ככל שיהיה, היא מהלך אסטרטגי חשוב באתר. כאשר מסבירים כיצד החל הרעיון וכיצד הפכה החברה למובילה בתחומה, זה עוזר לחבר בין המותג לבין הלקוחות ברמה האנושית. זה יוצר אמון וסימפתיה, ותורם לחווית משתמש טובה יותר.
גם אם האתר שייך כיום לתאגיד ענק, כדאי להציג תמונה אישית של הדרך בה הכל התחיל. זה מוסיף נופך אנושי ואותנטי למותג.
זאת בדיוק הסיבה שבלייבזון דיגיטל החלטנו לתת דגש בלתי מתפשר לכל נושא התוכן. אנחנו מבצעים קידום אתרים עם תוכן מקצועי, שמציג את המותג שלכם בכבוד. רוצים שנעיף את האתר שלכם למעלה? השאירו פרטים ונחזור אליכם:
אכפת לנו שתצליחו.