כשאנחנו מדברים על קידום של אתרי נדל"ן, למעשה מתכוונים למנעד רחב מאוד של מקצועות. זה כולל בין היתר: קידום אתרי סוכני נדל"ן, קידום אתרים למתווכים, קידום אורגני לקבלנים ומנהלי בנייה, קידום אתר לחברת יזמות נדל"ן, קידום עורכי דין בתחום הנדל"ן (קידום אתרי עורכי דין מקרקעין) ועוד. עבודת הקידום באתרים כאלה, למעשה דומה מאוד לקידום אתרים בוורדפרס של כל אתר אחר. ההבדל העיקרי הוא רק המטרות השונות עבור כל אחד מהמקצועות. אז איך מקדמים אתרי נדל"ן? בואו תראו איך זה יכול לתרום גם לעסק שלכם.
דגשים כלליים – איך מבצעים קידום אתרי נדל"ן?
כמו בכל פרויקט SEO, קידום של אתר נדל"ן יתחיל במחקר מילות מפתח ובמיפוי התכנים. מחקר מילות המפתח, יתבסס על השירותים שאתם מספקים ללקוחותיכם. לדוגמה, אם אתם עורכי דין בתחום המקרקעין, יכול להיות שהשירותים שאתם נותנים יהיו לדוגמה: עריכת חוזה מכר בקניית דירה מקבלן (או דירת יד שנייה), ייצוג בהליכי תמ"א 38, תביעות נגד קבלנים ועוד.
הברור מאליו, הוא שלכל מקצוע יש את מגוון השירותים שאליהם הוא יכול להסתעף. על סמך השירותים האלה, אנחנו נבצע את מחקר מילות המפתח ובצורה הכי פשוטה נבדוק – מה הקהל שלכם מחפש?
אני נתקל יותר מדי פעמים בבעלי מקצוע, שמנסים להציע לי מילות מפתח לעבוד איתן. זה נשמע משהו כמו: "מה הבעיה, פשוט נתמקד בביטויים 'דירות בנס ציונה' ו-'דירות בראשון לציון' " (אני סתם זורק כן?). אז האמת, שזה נחמד לחשוב ככה, אבל בעייתי: למרות הכוונה הטובה, בחירת מילות מפתח טובות טומנת בחובה הרבה יותר מזה. למעשה, בחירת מילות מפתח – זה מדע.
כדי להבין אילו ביטויים הם הכי טובים בתחומכם, תצטרכו להבין: כמה אנשים מחפשים אותם בחודש, באילו הטיות (כי אנשים יכולים, לצורך העניין לחפש "נס ציונה – דירות", ולא את הצורה השניה. זה כן משנה, כי בסוף אנחנו רוצים לדעת אחרי אילו ביטויים לעקוב). תצטרכו מעבר לכך, להבין מהי רמת התחרות, וגם עוד כמה פרמטרים שאחסוך מכם בשלב הזה. בקיצור, אתם חייבים להיות מדויקים ולעבוד עם כלי מחקר מילות מפתח.
דעו את התשובות, במספרים.
אחר כך, לפי המספרים, החליטו באילו מילות מפתח אתם מעוניינים להתחרות. "בחרו את המלחמות שלכם" כמו שאומרים.
אכפת לנו שתצליחו.
קידום אתרי סוכני נדל"ן
סוכני נדל"ן שמחפשים קונים/מוכרים לדירה, אני מניח שירצו להתמקד בעיקר בקידום מקומי. ביטויים כמו "דירות בתל אביב", כמו שראינו בדוגמה שלפני כן, יכולים להיות אופציה מעולה. לקידום המקומי יש כמה יתרונות, אבל הכי חזק מביניהם, הוא היכולת לצמצם באופן משמעותי את התחרות. חשבו על זה, הרי בקידום ה"רגיל" – מי מתחרה בכם?
למעשה התשובה היא, אם אתם מקדמים בעברית, כל מדינת ישראל. אבל אם אם מקדמים רק בתל אביב או רק בגבעתיים? כאן אתם כבר מתחרים רק באותה העיר, ובזכות זה – רמת הקושי שלכם תרד משמעותית וזמן הקידום, בשורה התחתונה – יתקצר.
קידום אתרים ליזמי נדל"ן
לפני שמדברים על קידום חברת נדל"ן, אני חושב שכדאי לדבר על… בניית אתר נדל"ן. כי בואו נדבר על זה, הרי כל חברת נדל"ן חייבת אתר, על אחת כמה וכמה אם היא מוכרת בנוף העסקי. הסיבה היא, לאו דווקא לצרכי קידום אלא בעיקר לצרכי תדמית – הרי לקוחות פוטנציאליים יחפשו את השם "קבוצת חג'ג' " בגוגל למשל. אתם רוצים שכשהם יחפשו את זה, הם ימצאו מידע שיעזור לכם לקבל סמכות בעיניהם, נכון?
אז אם אתם יזמי נדל"ן ומחפשים קידום לאתר שלכם, לרוב תרצו להתמקד בביטויים שחושפים אתכם לקהל חדש – ביטויים כמו "חברת תמא38 בחולון", "פינוי בינוי בהרצליה" וכדומה.
קידום אתרי עורכי דין בתחום הנדל"ן
בקידום בגוגל לעורכי דין בתחום הנדל"ן (עורכי דין מקרקעין), כדי להסביר את זה נכון יהיה הכי קל שנחלק את עורכי הדין לכמה סוגים. אני הייתי מחלק את זה כך:
עורכי דין לרכישת דירה מקבלן
אם אתם משרד עורכי דין, ועיקר הלקוחות שמגיעים אליכם הם רוכשי דירות חדשות, או קבלנים שמוכרים דירות – עבודת הקידום שלנו, ככל הנראה תתחיל מביטויים כמו "עורך דין מקרקעין" או "עורך דין לרכישת דירה". לאחר מכן, העבודה תעבור לכתיבת מאמרים בתחום שמבוססים על מילות מפתח אחרות, קצת פחות חד משמעיות. דוגמאות למאמרים שאפשר ליצור בתחום הם:
"קניית דירה מקבלן – מה חשוב לדעת וממה להיזהר?"
"פטור מהיטל השבחה – תנאי זכאות"
"הערת אזהרה בטאבו – המדריך המלא"
הרעיון מאחורי המיקוד במאמרים האלו, הוא שגם מי שמחפש את הביטוי "פטור מהיטל השבחה" הוא כנראה אדם שעומד בפני מכירת דירה. מנגד, זהו ביטוי הרבה פחות תחרותי מ"עורך דין קניית דירה" משום שהוא הרבה יותר ספציפי – ולכן, בביטוי הזה סביר שנצליח להשיג יתרון תחרותי, גם אם האתר שלנו עדיין לא ביסס את סמכותו בגוגל.
עורכי דין לרכישת דירה יד שנייה
אז כאן ניתן לבחור ביטויים כמו "חוזה מכר דירה", שנוגע לאנשים שמוכרים דירה ומעוניינים בעריכת חוזה ובביצוע כלל הבדיקות המקדמיות. ביטויים נוספים, יכולים להיות "עורך דין מכירת דירה יד שניה", "מיסוי דירת יד שניה" ו-"הערת אזהרה עסקה נוגדת". הרעיון הוא לבחון עבור כל משרד עורכי דין, אילו ביטויים יהיו הכי רלוונטיים אליו, כך שיביאו את הלידים המדויקים למשרד שלו באופן ישיר. חשוב לבחור בביטויים רלוונטיים מצד אחד, ומצד שני לא לבחור במילים התחרותיות – אלא במקום כלשהו באמצע.
עורכי דין לתביעות קבלנים
כאן, אנחנו עוסקים במגוון של מקרים שבהם דייר עשוי להזדקק לעורך דין, כדי לתבוע את הקבלן. אלו יכולים להיות מקרים כמו: ליקויי בנייה שהתגלו לאחר שנה מיום קבלת המפתח, איחור במסירת דירה, רטיבות בקירות ועוד. כאן, תקפים גם כן אותם עקרונות. חשוב לשים לב, שכמו שציינתי בתחילת המאמר – לא מתחילים לעבוד לפני שיש לכם את כל הנתונים. חשוב לחקור אותם בכלי מחקר מילות מפתח, להסיק מסקנות, ורק אז – להתחיל בעבודה!
בנימה אישית
קידום עורכי דין וחברות נדל"ן, הוא לא דבר שכל חברת קידום יכולה לבצע. זהו תהליך המצריך כתיבה ברמה גבוהה, בקיאות בסיסית בתחום, יצירת תוכן על בסיס מקורות מידע מהימנים ועוד.
אז כדי לנקוט בגישה אחרת, אתם צריכים מקצוענים שגם חושבים אחרת!
חברת לייבזון דיגיטל מחזיקה בצוות של כותבי תוכן מיומנים בתחומים רגישים ובאיסוף מידע לתחומי עריכת דין, רפואה, ראיית חשבון ועוד. יתרה מזאת, אנו נוקטים בשיטות עבודה קפדניות במיוחד לתחומים רגישים, עם מתודולוגיות עבודה שלמדנו מהארגונים הגדולים לניהול פרויקטים ובקרת איכות. או בקיצור: אם אתם צריכים קידום אתרים עם תוכן איכותי, זה אנחנו.
אז קדימה… בואו נייצר מהאתר שלכם יותר כסף, דברו איתנו.
אכפת לנו שתצליחו.