קידום אתרים לצלמים בדרך הנכונה

קידום אתרים לצלמים
קידום אתרים לצלמים נשמע כמו קידום של כל אתר אחר, אך האם מדובר באותה עבודה - או שמא לקדם אתר של צלמים מכיל אתגרים ייחודיים? בואו נראה!

צלמים רבים מקימים אתר אינטרנט משלהם כדי להציג את עבודותיהם, אך מתקשים למשוך לקוחות חדשים. האם גם אתם מרגישים שהאתר שלכם לא מביא מספיק תנועה ולקוחות פוטנציאליים? האם אתם משקיעים זמן רב בעדכון האתר אך לא רואים תוצאות? במאמר זה נלמד כיצד לקדם בהצלחה אתר לצילום כדי למקסם את החשיפה ללקוחות פוטנציאלים. נציג בפניכם טיפים מקצועיים שיעזרו לכם להתבלט בתוצאות החיפוש, למשוך תנועה איכותית יותר ולהגדיל משמעותית את מספר הלידים וההזמנות. אז למה אתם מחכים? התחילו לקרוא!

צלמים? אכפת לנו שתצליחו.

בואו נשוחח 10-15 דקות, ותקבלו דוח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם:

איך לקדם אתר של צלמים

קידום אתרים לצלמים – האתגרים הנפוצים

קידום אתרי אינטרנט לצלמים טומן בחובו אתגרים ייחודיים בהשוואה לאתרים אחרים. סיבה מרכזית לכך, היא העובדה שבאתרי צלמים יש דגש רב יותר על תמונות בהשוואה לטקסט. דפי גלריה ופורטפוליו של תמונות מכילים בדרך כלל מעט מאוד טקסט ויותר תמונות באיכות גבוהה. אמנם מבחינת הגולש, התמונות הן חלק העיקרי של האתר, אך מנוע החיפוש של גוגל עדיין מעדיף טקסט ותוכן איכותי. למילים יש משקל רב יותר בקביעת מיקום בתוצאות החיפוש מאשר לתמונות.

בנוסף, עומס רב של תמונות גורם לכך שהאתר נטען לאט יותר, מה שפוגם בחוויית המשתמש של גולשים ומקשה עליהם לנווט באתר באופן חלק. כתוצאה מכך, אחוז ניכר מהמבקרים עלול לנטוש את האתר לפני שצפה בכל תוכן העמוד. מנועי חיפוש כמו גוגל מזהים בעיה זו, ויורידו את דירוג האתר (ללא קשר לשיעור הנטישה בפועל). המדד שגוגל בוחן בפועל הוא 4 הפרמטרים המרכזיים של ה-Core Web Vitals אשר מצביעים על חווית המשתמש באתר:

CORE WEB VITALS

האתגר אם כך, הוא לקדם את האתר מבלי לשנות באופן מהותי את ההתמקדות בתמונות, אך עדיין לספק מספיק טקסט ותוכן המתאים למנועי החיפוש וגם לא ליצור עומס יתר על מהירות האתר. לא משימה פשוטה, אך בואו נראה כיצד ניתן להתגבר על האתגרים הללו.

 

כיצד מקדמים אתר לצלמים?

ישנן פעולות שונות ומגוונות אותן ניתן לבצע לצורך קידום אתרים בוורדפרס לצלמים. ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לחלק מן הפעולות העיקריות והחשובות ביותר במסגרת קידום אתרי צלמים:

  • ביצוע אופטימיזציה לתמונות – אתרים של צלמים בדרך כלל מכילים כמות עצומה של תמונות באיכות גבוהה, שהן כמובן החלק המרכזי והחשוב ביותר באתר. הבעיה היא שקבצי תמונות גדולים נוטים להאט מאוד את מהירות האתר ואת חוויית הגלישה של המשתמשים. כאשר עמוד נטען לאט מדי, אחוז גבוה מהגולשים פשוט ינטשו את האתר ויעברו הלאה.

כדי למנוע בעיות ביצועים, חשוב לבצע אופטימיזציה לתמונות לפני העלאתן לאתר. אפשר להשתמש בתוכנות עריכה כדי לכווץ את הקובץ למימדים קטנים יותר תוך שמירה על איכות גבוהה, או להמיר אותן לפורמט אחר יותר ידידותי ל-SEO כמו WebP. כמו כן, קיימים תוספים ופלאגינים המאפשרים כיווץ אוטומטי של תמונות רק עבור משתמשי האתר, בעוד שבשרת נשמרת הגרסה המקורית באיכות מלאה.

  • תגיות ALT – הכרחיות לקידום בגוגל תמונות – גוגל תמונות היא הזדמנות ענקית עבור צלמים לקבל חשיפה לעבודות שלהם, שהרי משתמשים רבים מחפשים תמונות ישירות בגוגל. אולם כדי שגוגל יוכל "להבין" מה מופיע בכל אחת מהתמונות באתר שלכם, יש להוסיף תגיות ALT איכותיות לצד כל תמונה ותמונה.

תגית ALT היא שדה טקסט המוסתר מהמשתמשים אך נקרא על ידי מנועי חיפוש, המאפשר לתאר במילים את תוכן התמונה. לדוגמא, עבור תמונת נוף מרהיב שצילמתם במדבר יהודה, תגית ALT יכולה להיות "נוף מדבר יהודה בשקיעה עם הרים ומדרגות סלע אדומות". כך גוגל יוכל לקשר בין התמונה לבין מילות חיפוש רלוונטיות בקלות.

שילוב של תגיות ALT איכותיות וייחודיות, לצד אופטימיזציה נכונה של התמונות עצמן יסייע מאוד בקידום האתר בגוגל תמונות ויעלה את האתר שלכם במיקומים.

  • הוסיפו תוכן איכותי לצד התמונות – למרות שתמונות מהוות את המוקד המרכזי באתר של צלם, לטקסט חשיבות עליונה בעיני מנועי חיפוש כמו גוגל. כדי לדרג גבוה יותר, גוגל מחפש דפי אינטרנט בעלי תוכן כתוב רלוונטי ואיכותי.

לכן, חשוב לא להסתפק רק בתמונות יפות באתר הצילום שלכם. שלבו תוכן טקסט איכותי המתאר את התמונות, מספק רקע וסיפור מאחורי הצילומים, אפשר להציג גם טיפים רלוונטיים לצילום.

כך תוכלו לשמור על מיקוד בצילום מצד אחד, אך גם לספק לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים מספיק תוכן כתוב כדי להבין טוב יותר את האתר שלכם ולדרג אותו גבוה יותר בתוצאות הרלוונטיות.

  • חקר מילות מפתח – הצעד הראשון בכל קמפיין קידום אורגני הוא מחקר מעמיק של מילות מפתח רלוונטיות. עליכם לאתר מילות חיפוש ספציפיות בעלות ביקוש גבוה שאנשים משתמשים בהן כדי למצוא שירותים כמו שלכם. ככל שתזהו טוב יותר את המילים הנכונות, כך תוכלו למקד ולשפר את הקידום עבורן.
  • שימוש בקישורים איכותיים – קישורים שמפנים לאתר שלכם מאתרים אחרים יכולים לסייע באופן משמעותי במלאכת הקידום האורגני. אולם, חשוב לזכור שלא כמות הקישורים קובעת, אלא איכותם – כלומר, עד כמה האתר שמקשר אליכם הוא רלוונטי ואמין בתחום שלכם. מספיק קישור אחד ממקור סמכותי בענף, כדי לתת דחיפה משמעותית לאתר של צלם.

איך מעלים תמונות בצורה נכונה לקידום?

כדי לקדם בהצלחה אתר צילום באמצעות תמונות, חשוב לא רק להעלות תמונות איכותיות מבחינה ויזואלית, אלא גם ליישם מספר טכניקות חשובות מבחינת אופטימיזציה טכנית.

ראשית, יש לוודא כי שם הקובץ מכיל מילות מפתח רלוונטיות שיסייעו למנועי החיפוש להבין את תוכן התמונה. כמו כן, נדרש להוסיף תיאור ALT שנכתב בצורה אסטרטגית לכל תמונה. בנוסף לכך, יש לבצע אופטימיזציה טכנית של הקבצים עצמם על ידי כיווץ התמונה למימדים ומשקל קטנים יותר, תוך שמירה על איכות גבוהה. מומלץ גם לעשות שימוש בכלים לאופטימיזציית תמונות כדי להתאים את התמונות לקריטריונים הטכניים של גוגל.

ביצוע נכון של הטכניקות הללו יסייע לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים "להבין" טוב יותר כל תמונה, ולדרג את התמונות ואת האתר עצמו גבוה יותר בתוצאות חיפוש רלוונטיות.

צלמים? אכפת לנו שתצליחו.

בואו נשוחח 10-15 דקות, ותקבלו דוח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם:

עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מחירון קידום אתרים אורגני

השאירו פרטים
ואנחנו כבר נדאג לשאר:

מאמרים שכתבנו בנושא

כתיבת תוכן בראשון לציון

כתיבת תוכן בראשון לציון

רוצים לקדם את העסק שלכם בגוגל? לקדם את עמוד הפייסבוק או האינסטגרם שלכם? כתיבת תוכן באזור ראשל"צ והסביבה עשויה להיות הפיתרון שיתאים לכם כמו כפפה ליד.

קרא עוד »

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: