אופטימיזציה למנועי חיפוש: כך תייצרו דפים מושלמים לגוגל!

אופטימיזציה למנועי חיפוש
איך לייצר את הדף המושלם למנועי החיפוש? איך לייצר דפים שגוגל אוהב? בין אם מדובר על גוגל, על ChatGPT או על בינג - המאמר הבא יעזור לכם לשדרג כל דף באתר בכמה רמות.
תוכן עניינים

יש הרבה סיבות שהייתם יכולים להגיע בעקבותיהן למאמר הזה. ייתכן מצב אחד, שבו אתם כבר היום מקבלים תנועה ממנועי החיפוש, אך עם זאת – מרגישים שאינכם מגיעים או מתקרבים בכלל לשיא הפוטנציאל שלכם. המצב השני, הוא מצב שבו יש לכם אתר חדש, האתר לא מופיע בגוגל ואתם רוצים לקבל לידים גם מהאורגני. בכל אחד מהמצבים, קרוב לוודאי שאתם כבר מקבלים את הלידים בעסק שלכם כיום בדרך כלשהי – אולי מדובר בקמפיינים בגוגל, בפייסבוק או אפילו בשיטת ה"פה לאוזן".

אז בואו נדבר ת'כלס – איך גורמים לאתר שלכם להופיע בגוגל ומבצעים SEO, או לעניינינו – את האופטימיזציה למנועי החיפוש ברמה הגבוהה ביותר שיש? אילו פרמטרים משפיעים על כך שהאתר שלכם יופיע בגוגל? זאת ועוד, נגלה במאמר הבא.

אופטימיזציה למנועי חיפוש אילוסטרציה
מקור: Pexels

מגיע לכם לקבל ממני בדיקה של האתר שלכם - בחינם!

לבדיקת האתר וקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית השאירו פרטים:

ההצלחה בקידום אתרים אורגני עוברת בשני מסלולים

אז כמו כל אדם שפוי אחר, אתם רוצים להגיע למקומות הראשונים בגוגל – וכדי להגיע לשם, יש להבין שהדרך להצלחה עוברת דרך שני מסלולים שעובדים במקביל שנקראים: אופטימיזציה טכנית ואופטימיזציה של התוכן. מה יותר חשוב? למעשה, אף אחד מהם. שניהם ישפיעו בצורה ישירה על המיקום שבו אתרכם ידורג בתוצאות החיפוש, וכן – אתם צריכים לבצע את שניהם בצורה הטובה ביותר. תכף נראה בדיוק איך עושים את זה, אבל בינתיים:

מי צריך לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש?

כל מי שיש לו אתר ורוצה להגדיל את החשיפה שלו במנועי חיפוש צריך לבצע אופטימיזציה – או בשפת העם: התאמה של האתר למנועי החיפוש. בדיוק כמו שלא היינו מנסים לדבר עם אדם בסין בעברית אלא בסינית או באנגלית – ככה בדיוק קורה גם במנועי החיפוש. שפת ה-SEO היא מעין שפה אוניברסלית שמאפשרת גם למנועי החיפוש לקרוא את האתר שלכם בקלות, וגם מצד שני – למשתמשים לקבל את הערך שאתם מפרסמים במאמרים או בדפי השירותים באתר.

בין אם מדובר בעסקים קטנים, מותגים גדולים, או אפילו בלוגרים – קידום אורגני במנועי חיפוש משפר את היכולת שלכם למשוך תנועה איכותית לאתר. כשמדובר באופטימיזציה, זהו תהליך שמשלב היבטים טכניים עם יצירת תוכן רלוונטי ומועיל, ולא רק משימה למתכנתים.

שלב #1: אופטימיזציה לתוכן / On-Site Optimization

כל איש SEO יודע שתוכן הוא הלב הפועם של כל אסטרטגיית קידום אתרים. מנועי החיפוש, ובמיוחד גוגל, שמים דגש על תוכן איכותי ומקורי שיספק ערך למשתמשים. תוכן צריך לענות בצורה ברורה ומדויקת על השאלות של הגולשים, להיות עשיר במידע ולשקף את המומחיות שלכם בתחום. כדי ליצור את התוכן האיכותי שגוגל מחפש, תצטרכו להשתמש במילות מפתח בצורה טבעית, תוך שימוש בכותרות (H1, H2 וכו') שמסייעות למנועי החיפוש להבין את מבנה העמוד​.

תוכן רלוונטי מחייב עדכון שוטף – היות לכך שתוכן מיושן יכול לפגוע בדירוג שלכם. יתרה מזאת, כדאי מאוד להוסיף צורות נוספות של העברת תוכן ולא רק טקסט, כמו תמונות וסרטונים שמעשירים את חוויית המשתמש ותורמים לדירוג האתר​.

שלב #2: חווית משתמש

חוויית המשתמש היא לא פחות חשובה לתהליך ה-SEO מאשר תוכן או מבנה האתר. גוגל שואפת להעניק לגולשים תוצאות עם אתרים שמספקים חוויית גלישה חלקה ונעימה. כדי לעמוד בדרישות אלו, יש לוודא שהאתר שלכם מהיר, מתאים לגלישה במכשירים ניידים, וכולל ניווט ברור​ עם תפריט נוח וקל לקריאה, פירורי לחם, קישורים פנימיים לנושאים קשורים בתוך מאמרים ועוד.

הגורמים המרכזיים שיש לשפר כוללים:

  • מהירות טעינה: אתרים איטיים גורמים לנטישת משתמשים ולפגיעה בדירוג. אם ציון האתר שלכם נמוך מ-80 בבדיקה בכלי PageSpeed Insights של גוגל – כדאי לכם להתחיל בשיפורים. אם לא, תוכלו לשפר אבל זה לא הדבר הראשון שהייתי באופן אישי ניגש אליו…

*אה, ואם מה שאמרתי נשמע לכם כמו סינית, זה לא. פשוט הכניסו את כתובת האתר שלכם תוך הכלי PageSpeed Insights והמספר הגדול שיופיע בפניכם הוא ציון המהירות (ולמומחים שמצקצקים, כן! ברור שיש עוד מיליון פרמטרים נוספים שמשפיעים, אני מפשט את הדברים בכוונה).

בדיקת מהירות בגוגל

  • עיצוב רספונסיבי: האתר חייב להיות מותאם לניידים, שכן גוגל מתמקדת יותר ויותר באינדקס מבוסס-נייד​.

שלב #3: מומחיות נישתית (Topical Authority)

אחד מהדברים שאני הכי אוהב בגוגל, הוא שכל אתר יכול להאיץ את התקדמות האתר שלו לקצב שיא אם הוא מוכיח לגוגל דבר אחד פשוט: יש לו מומחיות בנישה. בואו ניתן דוגמה – אם יש לנו אתר יחסית חדש בתחום של רפואת עיניים, אתר שכל כולו מדבר אך ורק על רפואת עיניים לעומת האתר של מכבי שירותי בריאות, זה ברור לכולם שהאתר של מכבי הוא כביכול אתר שגוגל הרבה יותר מרגיש בנוח "לסמוך" עליו. אבל יש כאן אבל גדול! אם מישהו יחפש משהו שקשור לרפואת עיניים, הרי שהאתר שעוסק אך ורק ברפואת עיניים יקבל יתרון מסוים: זו הנישה שלו. זה כל מה שהאתר מדבר עליו. לכן, יש סיכוי שבחלק מהחיפושים האתר שמדבר רק על רפואת עיניים יעקוף גם אתרים חזקים וגדולים כמו האתר של מכבי. לכן, כצעד אסטרטגי בעיקר באתרים חדשים הייתי ממליץ למקד את עצמכם כמה שיותר, לפחות בתור התחלה לנושא אחד שבו האתר שלכם עוסק. כך גוגל יבין שזו הנישה שלכם ותתקדמו פשוט הרבה יותר מהר.

שלב #4: הצד הטכני (זה לא רק למתכנתים)

האופטימיזציה הטכנית כוללת את כל הפעולות שהופכות את האתר שלכם נגיש יותר עבור מנועי החיפוש. אמנם מדובר בחלקים טכניים, כמו מבנה אתר נכון, מהירות טעינה, ושימוש נכון בקובצי XML ו-robots.txt, אך הם לא שמורים רק למתכנתים​. לדוגמה, אתם יכולים לטפל בנושאים כמו תיקון קישורים שבורים, אופטימיזציה לתמונות, והגדרה נכונה של תגיות קנוניקל בעצמכם או באמצעות כלים פשוטים.

לדוגמה, הנה 2 תחומים מרכזיים שתוכלו לשפר:

  • זמני טעינה: הפחתת זמן הטעינה של הדפים ע"י כיווץ קבצים ושימוש במטמון.
  • ניווט באתר: ארגון לוגי וברור של העמודים באתר, כך שכל עמוד חשוב יהיה זמין בתוך כמה קליקים​.

למיטיבי לכת: איך להפוך את התוכן שלכם לרלוונטי?

כדי לוודא שהתוכן שלכם מצליח, יש משפט מפורסם שיישאר כנראה תמיד נכון: "אל תיצרו תוכן בשביל גוגל, תיצרו אותו עבור בני אדם".

במילים אחרות, עליכם לוודא שהוא תואם את מה שהמשתמשים מחפשים. זה אומר שאתם צריכים לבצע מחקר מילות מפתח יסודי ולוודא שהתוכן שלכם עונה על השאלות שהגולשים שואלים. חוץ מזה, חשוב לעדכן את התוכן באופן שוטף ולהוסיף מידע חדש ועדכני שימשיך למשוך את הקוראים והחיפושים​.

קישורים פנימיים

קישורים פנימיים הם חלק חשוב באופטימיזציה של האתר, ובין הדברים הראשונים שמומלץ לבצע. הם עוזרים למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר ולחזק את הקשר בין התכנים השונים. ההמלצה היא: להקפיד על קישורים בין עמודים רלוונטיים באתר ולוודא שאין קישורים שבורים. אפשר לעשות את זה עם תכנת Screaming Frog.

קישורים חיצוניים

 קישורים חיצוניים, או "backlinks", הם כמו "המלצות" מאתרים אחרים, וגוגל רואה בהם סימן לסמכות ולאמינות של האתר שלכם. הרעיון פשוט: ככל שיותר אתרים רלוונטיים ואיכותיים מפנים אליכם, גוגל תתחיל לראות באתר שלכם מקור סמכותי בתחום שבו הוא עוסק. אבל כאן חשוב להדגיש – לא מדובר רק בכמות הקישורים, אלא באיכות שלהם. עדיף לקבל קישור אחד מאתר מוביל בתחום מאשר עשרה קישורים מאתרים שאינם קשורים לנושא.

אז איך עושים את זה? בניית קישורים חיצוניים איכותיים היא תהליך מתמשך שיכול לכלול כתיבת מאמרי אורח באתרים אחרים, יצירת שיתופי פעולה עם בלוגים רלוונטיים, או אפילו הפקת תוכן מיוחד שיזכה לשיתופים טבעיים ברשתות החברתיות. כל אלה לא רק עוזרים לגוגל לראות את האתר שלכם כסמכותי, אלא גם מגדילים את התנועה האורגנית לאתר – מה שעוזר לכם לטווח הארוך לבנות נוכחות חזקה ואיכותית בגוגל.

עוד קצת על החשיבות של קישורים חיצוניים

החשיבות של קישורים חיצוניים, או backlinks, בעולם ה-SEO, היא קריטית בכל הנוגע לשיפור הנראות האורגנית של האתר שלכם במנועי החיפוש. אפשר לחשוב על כל קישור חיצוני כמעין "הצבעת אמון" – ככל שאתרים חזקים יותר "ממליצים" על האתר שלכם, כך מנועי החיפוש מבינים שיש לכם ערך ממשי להציע. קישורים שמגיעים מאתרים רלוונטיים עם סמכות גבוהה לא רק עוזרים לשפר את הדירוג בגוגל, אלא גם מביאים איתם קהל איכותי. כלומר, מעבר לדירוג עצמו, הקישורים הללו מפנים לאתר תנועה של משתמשים שמתעניינים בדיוק בתחום שלכם – מה שיכול להגדיל את כמות הפניות, ההמרות והמכירות.

למה בעצם איכות חשובה יותר מכמות? קישורים מאתרים לא רלוונטיים או מפוקפקים עלולים להזיק לדירוג שלכם, ולעיתים גוגל עשויה אפילו להעניש את האתר על כך. לכן, עדיף להשקיע בקישורים מאתרים מוכרים בתחום, כמו בלוגים ופורטלים בתחום שלכם או אתרים עם רלוונטיות לנישה שבה אתם פועלים. בניית פרופיל קישורים חיצוני איכותי היא משימה שדורשת השקעה וסבלנות, אבל התוצאות שמגיעות בהמשך משתלמות – גוגל תתחיל לזהות את האתר שלכם כסמכותי, מה שיסייע לו לטפס בתוצאות החיפוש ולהיות מקור אמין ובולט בתחום.

מחשבה על העתיד

בואו נסתכל קדימה רגע – העולם הדיגיטלי רץ קדימה, ומשתמשים היום מחפשים מידע בדרך שונה לגמרי ממה שהיה לפני כמה שנים. עם חיפושים קוליים (Voice Search) שהפכו כמעט להרגל, התקדמות של בינה מלאכותית ושיפורים בחוויית המשתמש במובייל, ברור שגוגל ומנועי חיפוש אחרים מתאימים את עצמם לשינוי – ואנחנו? צריכים להתאים את עצמנו כדי לא להישאר מאחור.

כדי להיות שם גם בעתיד, כדאי לחשוב איך האתר שלכם יכול להתאים לחיפושים קוליים ולהשקיע בתוכן שמרגיש רלוונטי ושעונה בול על מה שהגולשים באמת שואלים. תדגישו מומחיות (EEAT – אמינות, סמכות ומומחיות) ותשדרו את התחום שבו אתם מצטיינים בלי להתפשר על חוויית משתמש מדויקת. עסקים שמקדימים להיערך היום, ולא מחכים, הם אלו שיראו תוצאות לאורך זמן, יתחברו לקהל שלהם וימשיכו להוביל גם מחר.

לסיכום

היינו יכולים לדבר כאן על דברים נוספים שקשורים לאופטימיזציה של האתר, כמו החשיבות של פרופילים עסקיים ברשתות החברתיות בהיבטי קידום אתרים, או ההשפעות של עיצוב או מבנה האתר על מנועי החיפוש, אך בסופו של דבר בכל התלבטות תמיד ההמלצה היא ללכת לכלל הבסיסי, שגם גוגל מצהירה עליו באופן עקבי לאורך למעלה מ-15 השנים שהיא קיימת: EEAT – או בקיצור: הראו לגוגל שאתם אמינים, שאפשר לסמוך עליכם, שאתם מומחים בתחומכם ושאנשים אחרים מדברים עליכם.

כל עוד תדאגו להיצמד לכללים האלה, לאורך זמן אתם תמיד תעלו בדירוגים ותקבלו כניסות לאתר באופן חינמי מגוגל.

מגיע לכם לקבל ממני בדיקה של האתר שלכם - בחינם!

לבדיקת האתר וקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית השאירו פרטים:
עומר לייבנזון - מנכ"ל לייבזון דיגיטל

מקדם אתרים אורגני עם למעלה מ- 6 שנות ניסיון בעולמות השיווק והתוכן. אתגרים חדשים הם הדבר שהכי מדליק אותי ביומיום, בזמני הפנוי אוהב לנגן ולטייל בעולם.

מאמרים שכתבנו בנושא

קידום אתרים און פייג

מה זה On-Page SEO?

זה לא סתם באזוורד, זו כל תורת ה-SEO על רגל אחת. אופטימיזציה און-פייג' היא אחד המרכיבים החשובים ביותר מתוך סך אסטרטגיה שתורמת להעלאת אתר במיקומים – בואו נראה מה זה אומר!

קרא עוד »
קידום אתרי אופנה

קידום אתרי אופנה – המדריך המלא

קידום של אתר אופנה יכול להיות דבר מאתגר במיוחד. כל כך הרבה מתחרים דורשים מכם ליצור לא רק אתר עם מוצרים, אלא אתר שמותאם לגוגל בצורה מושלמת. אז איך קידום אורגני מושלם לאתר כזה? במדריך הבא!

קרא עוד »

השאירו פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר: