פתחתם מרפאה פרטית, או שיש לכם אחת כבר לא מעט זמן – ואתם מעוניינים להגדיל את מספר המטופלים בקליניקה שלכם? אתם מבינים שהתעשייה היא גם ככה תחרותית, ושללא שיווק אתם לעולם לא תצליחו למצות את הפוטנציאל שלכם? אז כמו שאומרים… וולקאם, הגעתם למקום הנכון!
הרבה פעמים מה שיוצא לי למצוא בעבודה של קידום אתרים לרופאים, הוא קושי גדול במשיכת מטופלים חדשים ולהרחיב את העסק, בטח בתחילת הדרך. לא זו בלבד, אלא שקשה שלא להבחין בבלבול רב בכל מה שקשור למפה השיווקית ובמיוחד בכל הנוגע לקידום רופאים בגוגל:
- האם קידום אתרים אורגני הוא הדבר הנכון עבורי?
- האם אני, בעלים של קליניקה קטנה, באמת יכול להגיע למקומות הראשונים ב"דלקת חניכיים" או "שיקום הפה"?
- למה הקידום האורגני עדיף על ממומן?
- לאילו אתגרים כדאי לי לצפות בדרך, כאשר מקדמים אתר של רופא?
- מה חברת הקידום בגוגל עושה בכלל כדי להביא את האתר לתוצאות הראשונות?
התחושה הכללית היא שלא מבינים לאיזה ערוץ שיווק כדאי ללכת, מה היתרונות של כל אחד מאלה ואיך תהליך הקידום עובד. במאמר הבא אני אנסה להוציא אתכם עם תחושה כללית אחרת – המטרה שלי היא שתקבלו ודאות ותבינו האם זה באמת הדבר הנכון עבורכם, ובכלל תבינו איך באמת מגיעים למקומות הראשונים בגוגל ומה זה דורש מכם.
רופאים? קבלו דו"ח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם במתנה!
ככה תגיעו למיקומים הראשונים בגוגל בתור רופאים
להגיע למקום הראשון בגוגל בביטויים כמו "שיקום פה", "טיפולי שורש" או "השתלת עצם" זו המטרה מספר #1 של כל רופא. הרי זה ברור, מהמקום הראשון מקבלים את המספר הרב ביותר של המטופלים וגם מקום 2 או 3 זה לא רע – זאת בדיוק הסיבה שכולם רוצים להגיע לשם, ומכך משתמע שזה לא ממש קל אם יש כל כך הרבה מתחרים, בלשון המעטה. יש מעל 200 פרמטרים של גוגל שקובעים באיזה מיקום תופיעו, ולכן לא נוכל להיכנס להכל כאן, אבל הנה כמה כללי אצבע שיעזרו לכם להתחיל להתקרב למטרה הזו:
- כתיבת מאמרים איכותיים – פעם, היה אפשר להגיד על גוגל שהיא רק "רובוט טיפש" שלא יודע להבדיל בין מאמר שרופא כתב על טיפול שורש לבין מאמר שכותב תוכן או ChatGPT כתב על אותו נושא. היום בשנת 2024, תהיו בטוחים שעם מהפכת כלי ה-AI שנוצרה, גם גוגל משתמשים בכלי AI כדי לאתר איזה תוכן הוא איכותי ואיזה לא. לא רק זה, אלא שבחודש מרץ 2024 גוגל יצאה עם אחד העדכונים המשמעותיים שכל התעשייה דיברה עליו – עדכון ה-"Helpful Content". כשמו כן הוא, העדכון נועד לזהות אילו מאמרים עוזרים ומחדשים למשתמש יותר מאחרים. זאת אומרת, שככל שהתכנים שתיצרו יהיו יותר מונגשים לגולש, כך גוגל תצ'פר אתכם בעלייה במיקומים. אם מקדמי אתרים היו פעם "האנשים הטכניים האלה שלא מבינים את המקצועות ההומניים", היום מקדם אתרים הוא בעל מקצוע שחייב להבין את כל התמונה במלואה ולהבדיל בין מהו תוכן איכותי ומה לא.
- שילוב מילות מפתח בתוכן – זהו אולי עניין שנשמע אלמנטרי למדי, אך אני רואה שעדיין הרבה בעלי עסקים מקלים ראש בשילוב מילות מפתח במאמרים ומשבצים את אותה המילה 20 פעמים בלי לשנות בה שום דבר. אחד הדברים החשובים שכדאי לכם מאוד לעשות, הוא לשמור על תוכן שנראה טבעי, על אף זאת ששיבצתם בו מילות מפתח. לדוגמה, בקידום אתרים לרופא שיניים, אם יש לכם מאמר בנושא "שיקום הפה" אל תשבצו את המילה "שיקום הפה" כל כך הרבה פעמים, אלא שחקו איתה טיפה, למשל: "שיקום פה" "איך לשקם את הפה" "שיקום הפה בתל אביב" (או באזורכם) "רופא לשיקום הפה" "מרפאה פרטית לשיקום של כל חלל הפה" ועוד…
השינויים הללו נראים לנו מינוריים, אך בעיניים של מנוע החיפוש, הם משמעותיים מאוד ומראים שהתוכן שיצרתם הוא טבעי יותר. - קישורים חיצוניים – עדיין יש בעלי עסקים שבטוחים שהם יכולים להתקדם בלי קישורים – אני יכול להגיד לכם מניסיוני שקידום אתרים לרופאים ללא קישורים, זה קשה עד בלתי אפשרי לפחות בימי כתיבת שורות אלה. לקבל קישורים חיצוניים לאתר שלכם מאתרים אחרים, זה חשוב במיוחד בתחום ה-SEO, לאור העובדה שהם מהווים את הגישה לבטן הרכה של מנוע החיפוש. צריך להבין, גוגל סורק את האתרים דרך דבר שנקרא "עכבישים" או באנגלית Spiders. הדרך שבה גוגל סורק אתרים, היא להיכנס לאתר מסוים, למצוא את כל הקישורים שבו, לעקוב אחריהם, להגיע לאתר אחר, לסרוק גם את הקישורים שבו וכך הלאה.
המשמעות היא שגוגל גם ככה יגיע לאתר שלכם דרך סריקה של אתר אחר (הרי כאמור, ככה הוא מגיע לכל האתרים ברשת), אז ככל שיהיו יותר הפניות ממקום גבוה בהיררכיית האתר, ובייחוד מאתרים איכותיים – זה הדבר הראשון שהאלגוריתם ישים לב אליו וזה ישתקף במיקום שלכם. כל אתר כזה שמקשר אליכם, מפעיל כמו "המלצה" או "אישור" שהאתר שלכם מכיל תוכן ערכי ואמין. מנועי החיפוש משתמשים בקישורים כדי להבין אילו דפים רלוונטיים יותר עבור תוצאות מסוימות, וכך אתרים עם קישורים רבים ואיכותיים נתפסים כמובילים ומוסמכים בתחומם. לכן, ללא קישורים חיצוניים, קשה יותר להוכיח למנועי החיפוש את הרלוונטיות והאיכות של האתר, ולהשיג דירוג גבוה בתוצאות החיפוש. קישורים הם חובה ולא פחות!
אבל למה שאני אסביר? קבלו הסבר של עובד מטעם גוגל שהסביר את העיקרון הבסיסי שעליו מושתת כל עולם החיפוש, כבר לפני יותר מעשור:
יש עוד כמה פרמטרים שמשפיעים על המיקום שלכם בגוגל ובמיוחד אצל אתרי רופאים, ניסיתי לתמצת לכם אותם בטבלה. חשוב לי לציין שלא בכל הפרמטרים אנחנו יודעים בצורה מובהקת שיש להם השפעה על המיקום, אך חלקם דברים שמתבססים, באופן ישיר או עקיף, על הצהרות שונות של גוגל לאורך השנים:
פרמטר | איך זה משפיע על המיקום? |
פרסמו את הרישיון הרפואי שלכם באתר | גוגל עשויה לתת עדיפות לאתרי רופאים שמפרסמים באתרם רישיון רפואי מוכח |
מידע מקצועי ומבוסס מדעית | אחרי העדכון של מרץ 2024, אפשר לשער שהפרמטר הזה ישחק תפקיד גדול יותר |
המלצות וביקורות | המלצות וביקורות מפציינטים הן אחלה של דרך להעלות את הסמכות והאמינות שלכם בעיני גוגל. אל תתביישו ופרסמו אותם באתר! |
מהירות טעינת האתר | פרמטר שנכון לכל האתרים ולא רק למרפאת שיניים או קליניקה פרטית, אתרים מהירים יוצרים חווית משתמש יותר טובה מה שגורם לגוגל לקבוע את מיקום אתרכם גבוה יותר מהצפוי |
התאמה לנייד (או: רספונסיביות) | רוב הגולשים היום מחפשים בגוגל מהנייד, כדאי לדאוג שחווית המשתמש תהיה טובה |
אופטימיזציה לחיפושים לוקאליים | אחד הדברים הטובים שתוכלו לעשות ויורידו את התחרות שלכם בצורה דרסטית הוא למטב את המאמר שלכם רק לאזור שבו הקליניקה שלכם נמצאת. כך, תוכלו "לנפות" בקלות את כל המתחרים שלא נמצאים באזור שלכם. הרחבתי על כך במאמר קידום אתרים לוקאלי למעוניינים בהרחבה |
עקרון ה-EEAT בקידום אתרים לרופאים
אחד העקרונות שגוגל הולכת איתו כבר מתחילת דרכה לדירוג אתרים ברשת ועל בסיסה נכתב כל צ'קליסט בעולם לקידום אתרים, הוא עקרון ה-EAT. בדצמבר 2022, נוספה לה עוד E אחת עבור Experience, ומעכשיו כולם בתעשייה קוראים לזה עיקרון ה-EEAT שמתפרק כך:
Experience
Expertise
Authoritativeness
Trustworthiness
עקרון זה של גוגל, הוא למעשה חותמת איכות לתוכן: גוגל בודקת בכל פעם שהיא מדרגת אתר, שלאדם או לאתר שכתב את התוכן אכן יש את הניסיון, המומחיות, הסמכותיות ואת האמינות בנושא כדי לכתוב עליו. למשל, לא הייתם רוצים שכל אדם יכתוב על תכנים לגבי איך נכון לצחצח שיניים או על טיפול ביתי לשיניים צהובות, אלא לפחות לדעת שיש שם "חותמת" של רופא שכל המידע אומת ונכון – משום שמדובר בחיי אדם. גם גוגל חותרים לשם, וזאת בדיוק הסיבה שמנוע החיפוש נוקט במשנה זהירות אפילו יותר גבוה מאתרים רגילים כשמדובר באתרי רופאים. עבורכם, זה אומר שבקידום אתר מהסוג שלכם תצטרכו לבצע חלק מהדברים מעט שונה מכל השאר. בהמשך המאמר נדבר גם על זה.
קידום אורגני בגוגל או ממומן?
אז הרבה רופאים ובעלי עסקים בכלל אומרים "יש כל כך הרבה מתחרים, איך אני יכול להגיע למקום הראשון?" ולמרות שזה נשמע נכון, זה לא מדויק בכלל. הדרך להגיע למקום הראשון בגוגל, מצויה בהבנה שאנשים לא מחפשים כמו רובוטים, וטוב שכך. אם ביצעתם מחקר מילות מפתח, וגיליתם למשל שיש 1000 אנשים שמחפשים בחודש את הביטוי "רופא שיניים" (לא בדקתי כמה באמת), כנראה שיש עוד מאות או עשרות אנשים שמחפשים גם ביטויים כמו:
✔️רופא שיניים בנס ציונה
✔️רופא שיניים מומלץ
✔️רופא שיניים לסתימת חורים
✔️רופא שיניים לשיקום הפה
או אפילו –
✔️איך לנקות שיניים צהובות
✔️חור בשן איך להתמודד?
✔️מתי כדאי לעשות כתר
✔️כתר זמני יתרונות וחסרונות
✔️האם יש לי דלקת בחניכיים?
ועוד…
💡הסוד, הוא לפזר את האסטרטגיה שלכם על עשרות מילות מפתח כאלה ולעשות את המקסימום בכל אחת מהן כדי להופיע במקומות הראשונים. נכון, לא בכולם תופיעו תוך כמה חודשים, אבל זה בדיוק היופי – בחלק מהן, כן תופיעו!
על זה בדיוק אתם בונים – זה מה שייצר בטווח הקצר והארוך את התנועה שתייצר לכם כסף. כמובן שאתם חותרים למצוינות בכל אחד מהביטויים, אך כמו בתיק השקעות – כל אסטרטגיה צריכה פיזור סיכונים, וזה חלק מהתהליך.
רופאים? קבלו דו"ח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם במתנה!
איך עובד תהליך הקידום? בואו נדבר על זה
אז החלטתם שאתם רוצים לקדם את האתר, ומה עכשיו? בואו נעשה סקירה קצרה. כדי לקדם אתר של רופא, אלו השלבים שתעברו בדרך:
מחקר מקיף – לפני תחילת העבודה, אתם עומדים לבצע מחקר יסודי עם מילות מפתח על כל המתחרים שלכם כדי שתלמדו את השפה המקצועית בתחום. הכינו רשימה של מילות מפתח רלוונטיות, הבינו לעומק את הצרכים והחששות של קהל היעד וראו מה רופאים אחרים עשו באתר שלהם. זה החלק האפור בתהליך, אבל הוא משתלם וחשוב לבצע אותו בצורה איכותית!
אופטימיזציית קוד – בשלב זה, בצעו פעולות אופטימיזציה טכניות בקוד של האתר עצמו כמו: בניית מבנה נכון של עמודי התוכן השונים באתר, קידוד נכון של תגיות מטא ואלמנטים מבניים נוספים. עבודה זו היא חשובה ביותר לצורך שיפור חווית המשתמש, הנגשה למכשירים ניידים, וטעינה מהירה של העמודים. במערכות כמו וורדפרס, ישנם תוספים שניתן לעשות זאת בעזרתם וממש לא תצטרכו להיות מתכנתים, הסירו דאגה.
יצירת תוכן איכותי ומקצועי – שלב מכריע בקידום האתר הוא כתיבת תוכן עשיר ורלוונטי ברמה מקצועית גבוהה ביותר. התוכן חייב לכלול התייחסות למחלות ומצבים רפואיים, טיפולים ופרוצדורות מפורטים, ועליו להיכתב בשפה רפואית מדויקת. חשוב לשים דגש על דיוק המידע ועל איכות הכתיבה הגבוהה, מאחר ומנועי החיפוש רואים באתרים אלו כבעלי חשיבות עליונה.
אסטרטגיית קישורים – בנו קישורים איכותיים חיצוניים מאתרים אחרים בתחום הרפואה והבריאות, בלוגים ופורומים מקצועיים רלוונטיים. קישורים אלו הם קישורים חיצוניים (אין לבלבל עם קישורים פנימיים) והם תורמים להגברת האמינות והמוניטין של האתר בעיני הגולשים ומנועי החיפוש.
שיווק ברשתות חברתיות – שימוש מושכל ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, לינקדאין ויוטיוב לקידום התוכן באתר, בניית קהילה עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים, וכן הגברת החשיפה וההשפעה של המותג.
ניטור, מעקב ושיפור מתמיד– הקפידו על מעקב שוטף אחר כל הנתונים והביצועים של הקידום באמצעות כלים מקצועיים. בחנו את הטקטיקות המוצלחות וביצוע שינויים במקומות בהם נדרשים כיוונונים והתאמות על בסיס הממצאים.
💡חשוב לזכור: תהליך קידום האתר לרופאים הוא ארוך טווח ודורש התמדה. לכן הוא מצריך התמקדות רבה, יצירתיות, מחויבות לדיוק וגמישות להתאמות תוך כדי תנועה לאורך כל תקופת הקידום.
כמה זמן ייקח לקדם את האתר?
כלל האצבע שאנחנו תמיד נותנים ללקוחותינו הוא שלוקח 6-12 חודשים עד שאפשר להבחין בתוצאות משמעותיות, והכוונה היא ללפחות 30 פניות דרך האתר בחודש. צריך להבין, כשצוללים לסוגיית הזמן שנדרש לקידום אתר של רופא, חשוב להבין שמדובר בתהליך מורכב הדורש סבלנות והתמדה. עבור בעלי מקצוע כמו עורכי דין, רופאים, או יועצים פיננסיים, תוצאות משמעותיות לא יגיעו תוך ימים ספורים מאחר ואלו מקצועות שבהם גוגל מחפש לראות שעקרונות ה-EEAT עליהם עברנו בפסקה הקודמת – באים לידי ביטוי ברמה הרבה יותר גבוהה כאמור.
ברמת תחרות כמו זו, יש לקחת בחשבון את רמת התחרות בענף, איכות האתר והתוכן המותאם לקהל היעד ולמנועי החיפוש. ייתכן שנראה תוצאות ראשוניות לאחר מספר חודשים, אך לעיתים קרובות מדובר בתהליך שלוקח חצי שנה ואף יותר. המפתח להצלחה הוא תהליך עבודה מסודר ומדויק, שבו אנחנו לא רק מתמקדים בקידום האתר, אלא גם מעדכנים אתכם בכל שלב כדי לוודא שאתם מרגישים בטוחים ושותפים להצלחה הזו. עם הזמן וההשקעה הנכונה, האתר שלכם יתחיל לספק את התוצאות המצופות, ותרגישו שאתם לא רק בתחרות – אלא מובילים אותה.🚀
זו לא סיסמה ריקה מתוכן, אלא שצריך להכיר היטב את הכללים הנוגעים למקצועות רגישים אלה, דבר שלא כל חברות הקידום שעובדות עם עשרות סוגים של לקוחות – יודעות לבצע.
לקריאה מורחבת: כמה זמן לוקח לקדם אתר?
השילוש הקדוש – תוכן, אופטימיזציה, קישורים
בקידום אתרים לרופאי שיניים ובכלל לכל סוג אחר של רופא, יש שלושה מרכיבים עיקריים תורמים שלהצלחת האתר ומהם נבנית כל חבילת קידום אתרים: תוכן איכותי, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), וקישורים חיצוניים. כל אחד מהמרכיבים הללו הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך שיביא את האתר למקומות גבוהים בגוגל וימשוך מטופלים חדשים.
👈בואו נעבור על כל אחד מהם ונראה מה הוא אומר:
תוכן – תוכן איכותי, בין אם בצורת מאמרים או בצורת דפים שמסבירים על השירותים שהמרפאה שלכם לשיניים מספקת, הוא אבן היסוד בקידום אתרים עבור רופאי שיניים ועבור כל רופא אחר. התוכן צריך להיות מקצועי, חד, מדויק, ומותאם לקהל היעד. אתם כרופאים נדרשים להציג את המידע בצורה נגישה וברורה, תוך שמירה על דיוק ומקצועיות, כדי לבסס את עצמכם כמומחים בתחומכם. תוכן כזה יראה גם לקהל היעד (ולגוגל) שאתם ברי סמכא, וכמובן שזה יגרום לשיפור של דירוג האתר במנועי החיפוש.
אופטימיזציה – האופטימיזציה (או בעברית: ייעול של דפי האתר כך שיתאימו למנוע החיפוש) היא חשובה ביותר כדי לוודא שהאתר מותאם לדרישות של גוגל. בשלב הזה נבצע שימוש במילות מפתח מתאימות, נשפר את מהירות הטעינה של האתר, ונתאים את האתר למכשירים ניידים. מאחר שמטופלים רבים מחפשים מידע רפואי דרך המכשירים הניידים שלהם, חשוב שהאתר שלכם יהיה נגיש וידידותי למשתמש בכל פלטפורמה.
קישורים חיצוניים – כמו שהזכרנו לפני כן במאמר, קישורים בקידום אתר של רופא ובכלל, גם הם גורם חשוב נוסף בקידום האתר. עד היום אני לא מכיר אתר שהתקדם בצורה משמעותית בלי לקבל אותם בדרך כלשהי. קישורים מאתרים חיצוניים בעלי מוניטין גבוה משמשים כהמלצות בעיני גוגל (מהווה סימן שמדברים עליכם ברשת…), וכפועל יוצא גם מסייעים בהעלאת הדירוג של האתר. קישורים איכותיים מאתרים מקצועיים או אזכורים במדיה מחזקים את המוניטין של הרופא ומביאים לחשיפות נוספות.
השילוב בין תוכן איכותי, אופטימיזציה נכונה, וקישורים חיצוניים יוצר את התשתית הנכונה לקידום אתרי רופאים, ומסייע להוביל אותם למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל, תוך משיכת מטופלים חדשים והרחבת בסיס הלקוחות.
סיפור מהשטח: איך מקדמים אתרים שגוגל סקפטי לגביהם?
לא תמיד קל לשכנע את גוגל שאתר חדש, במיוחד כזה בתחום תחרותי כמו רפואה או משפטים, הוא שווה ערך ומבוסס. זה היה המקרה עם משרד עורכי דין מנוסה, שפעל מעל 35 שנה ללא אתר אינטרנט. גוגל התייחס לאתר החדש בספק, מה שהפך את האתגר לגדול עוד יותר. עם זאת, בזכות אסטרטגיה מדויקת ועקבית, הצלחנו להפוך את הקערה על פיה ולהוביל את האתר מ-0 ל-10,000 כניסות תוך שנה וחצי. המפתח היה בבניית תוכן משפטי איכותי, ביצוע מחקר מילות מפתח מעמיק ויצירתי, ויצירת נוכחות חזקה באתרי חדשות מוכרים שהעניקו למשרד את הסמכות הדיגיטלית שגוגל חיפש. פגישות חודשיות עם המשרד אפשרו לנו לשמור על כיוון נכון, לשפר תהליכים ולהתאים את האסטרטגיה בהתאם לצרכים המשתנים של הלקוחות. היום, המשרד מקבל בין 2-6 פניות איכותיות כל יום, והאתר מהווה נכס יציב שמספק לידים איכותיים בצורה עקבית. רוצים שזה יקרה גם בקליניקה שלכם? השאירו פרטים ונראה לכם איך זה עובד:
רופאים? קבלו דו"ח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם במתנה!
YMYL – למה קידום אתרים לרופאים שונה מכל קידום אחר?
חוץ מעקרון ה-EEAT שכבר עברנו עליו למעלה (מי שלא עבר, גללו למעלה) יש עוד סיבה לכך, יותר ספציפית לעניין הזה, שקידום אתרים עבור רופאים שונה באופן משמעותי מקידום אתרים רגילים לעסקים אחרים. הסיבה העיקרית נובעת מהעובדה שמנועי החיפוש רואים באתרים של גופי בריאות ורפואה, הנוגעים לנושאים של כסף או חיים (YMYL – Your Money or Your Life), כבעלי חשיבות ורגישות גבוהה במיוחד. חיסרון בשבילכם, אבל אולי גם יתרון? (אם אתם היחידים שיהיו קפדניים ויישמעו לחוקים בעוד שהשאר לא, אתם תקבלו יתרון שאין לאחרים – חשבו חיובי 🙋♂️).
מהצד השני, אם תפרסמו מידע לא מדויק, מטעה או לא אתי באתרים אלו זה עלול לגרום נזק רב לבריאות ולכיס של המשתמשים ולכן גוגל גם רואה בעצמה אחראית לכך.
לכן, ענקיות חיפוש כמו גוגל שמות דגש מיוחד על רמת האמינות, המהימנות והמקצועיות של התוכן הרפואי שמוצג באתרים אלו. הם בודקים באופן קפדני סימני אמון כמו תעודות הסמכה, רישיונות, שיוך למוסדות רפואיים מוכרים, וכן מוניטין ארוך שנים של הרופא. בנוסף, מנועי החיפוש בוחנים את איכות התוכן ואת רמת הדיוק המקצועי שלו – הם מצפים שהתוכן יהיה כתוב ברמה גבוהה ביותר, יכלול שפה רפואית מתאימה, ויסתמך על מקורות מהימנים.
אל תדאגו, כמו שראיתם כבר בטבלה שלמעלה, יש עוד המון דרכים מקובלות בתעשייה כדי "להודיע" לגוגל שאתם כאלה 🙂 אבל זה כן אומר שתצטרכו לעבוד נכון ולהכיר את החוקים.
מעבר לכך, תחום הרפואה מורכב מאוד מבחינת השפה הטכנית והטרמינולוגיה הייחודית לו. קידום אתר רופא בצורה נכונה דורש היכרות מלאה עם מונחים אלו, זאת על מנת שהתוכן באתר יראה מקצועי לגולשים ולמנועי החיפוש כאחד. כל אלו הופכים את תהליך קידום אתרים לרופאים למשימה הרבה יותר מאתגרת, הדורשת מומחיות וזהירות רבה יותר.
אסטרטגיית קידום נכונה לרופאים תתמקד ביצירת תוכן עשיר ומפורט ברמה אקדמית שמכסה את כל הנושאים הרלוונטיים לתחום – החל מתיאור מצבים רפואיים ומחלות, דרך הסבר על טיפולים ופרוצדורות, ועד המלצות לשמירה על הבריאות. כל זאת תוך שימוש בטרמינולוגיה מקצועית נכונה שתעזור להגביר את האמינות.
יש עוד כמה הבדלים עיקריים בין קידום רופאים בגוגל לקידום של כל אתר אחר. בואו נבין מה הם:
שוני מספר #1: תוכן מדויק ומתאים לתחום
הבסיס לכל אתר של רופא, הוא דיוק התוכן. כל פיסת מידע שאתם מפרסמים באתר שלכם, חייבת להיחקר ביסודיות, להיות מבוססת ראיות ולעמוד בהנחיות רפואיות. בניגוד לתעשיות אחרות, שבהן מרחב התמרון היצירתי עשוי להיות רחב יותר – אצלכם, ברמת העיקרון רופא חייב לעבור על התוכן לפני שהוא עולה לאתר. בכל אופן, רצוי להוסיף בתחתית העמוד או בתחילתו את הדיסקליימר "אין האמור מהווה תחליף לייעוץ רפואי" כדי להימנע מתביעות לא נעימות ומיותרות.
הרבה רופאים, לעתים מאמינים שהם צריכים לכתוב את התוכן באתר בעצמם, אבל מניסיוני זה לא נכון – וגם לא באמת קורה ברוב המקרים. זאת, מסיבה מאוד פשוטה: זה לא תפקידכם. תפקידכם הוא לעסוק במקצוע שלכם, ולכן הפתרון הטוב ביותר, כדי שתכנים לא יידחו ויעלו בזמן לאתר, פשוט להוציא אותם לכותב/ת תוכן חיצוני/ת ולעבור עליהם לאחר מכן כשהם מגיעים לאישורכם, כדי לתקן אי-דיוקים מקצועיים או טעויות. זו פעולה שלוקחת כמה דקות בחודש, ומאוד קלה, פשוטה ולא גוזלת זמן לעומת כתיבת כל המאמרים שעולים לאתרכם.
שוני מספר #2: מאמרים מעמיקים וארוכים
תוכן ארוך בהיבטי קידום אורגני בגוגל, מאפשר לגולשים להעמיק בנושאים, ולהציג את המומחיות והידע שלהם. מאמרים נרחבים אלה משמשים לא רק כדי לחנך את המטופלים, אלא גם לאותת לגוגל כי האתר הוא מקור אמין של מידע. כמו שכבר הזכרנו במדריך לכתיבת תוכן לקידום אתרים, תוכן ארוך מקבל יתרון משמעותי בגוגל:
תוכן כזה מכסה לעתים קרובות נושאי נישה באופן מקיף, והוא יכול למשוך שאילתות ספציפיות יותר ולשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש.
אז למה צריך תוכן ארוך ומעמיק במיוחד באתרי רופאים?
👈הצגת מומחיות וידע רפואי: בתחום הרפואה, הצגת ידע מעמיק היא קריטית לבניית אמון עם הקהל. מאמרים ארוכים מאפשרים לרופאים לפרט ולהרחיב על תהליכים רפואיים, מחלות, טיפולים ומחקרים חדשים. זה מסייע למטופלים להבין יותר לעומק את הבחירות הרפואיות הקיימות לפניהם.
👈איכות ודיוק המידע: כדי להצליח לשמור על דיוק ולמנוע אי-הבנות, קיים הצורך להסביר נקודות מורכבות באופן מפורט. תוכן ארוך יאפשר לכם לכלול הסברים מעמיקים, מידע מדעי מעודכן ולהתייחס לסטנדרטים רפואיים עכשוויים.
👈שיפור חוויית המשתמש וההגעה לקהל רחב יותר: תוכן ארוך ייצור חוויית קריאה עשירה ומעניינת, שבה מטופלים פוטנציאליים יכולים לקבל תובנות ולהתוודע לתחומים שלא היו מודעים אליהם קודם. זה בדרך כלל יוביל גם להעמקת הקשר בין הרופא למטופל, ולבניית קהל מחויב יותר.
👈אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO): תוכן ארוך ומעמיק נתפס טוב יותר על ידי מנועי החיפוש כמו גוגל, שמעדיפים תוכן המספק ערך רב למשתמשים. זה משפר את הסיכויים שהאתר ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, מה שמוביל לחשיפה גבוהה יותר ומשיכת מטופלים חדשים.
👈התמודדות עם נושאים רגישים ומורכבים: בתחום הרפואה יש לעיתים קרובות צורך לדון בנושאים שיכולים להיות רגישים או מורכבים מבחינה רגשית וכן משפטית. תוכן ארוך מאפשר לטפל באופן זהיר ומושכל בנושאים אלו, להבהיר אותם ולהפחית את הסיכונים של אי-הבנות או את השגיאות הפוטנציאליות.
שוני מספר #3: נתונים מובנים / סכמות (Structured Data)
אמנם יש על זה הרבה חילוקי דעות, אבל אני אגיד לכם את האמת? אין מה להפסיד בשימוש בתכונה הזו. כי סימון נתונים מובנה יכול להועיל במיוחד בקידום אתרים לרופאים בכך שתוצגו ביותר משאילתת חיפוש אחת.
למי שלא מכיר – מהם נתונים מובנים?
נתונים מובנים הם בעצם יכולת מסוימת שגוגל מעניקה לנו, מעין אסטרטגיית SEO נוספת שפותחת בפנינו עוד אפשרויות, כאשר הרעיון המרכזי שלה הוא שאתם מתייגים מידע באתר בצורה מסוימת (בקוד המקור שלו) וכך מנועי החיפוש יכולים להבין אותו טוב יותר. בדרך הזו, תוצגו בצורה משופרת בתוצאות החיפוש בלי לעשות כמעט כלום!
הנה דוגמה לסוג אחד של נתונים מובנים:
עבור אתרי אינטרנט רפואיים, משמעות הדבר עשויה לכלול סימון עבור שאלות נפוצות, ביוגרפיות של צוות, שירותים רפואיים וביקורות משתמשים. קטעי טקסט עשירים יכולים לשפר באופן משמעותי את שיעורי ההקלקות על ידי מתן מידע נוסף למטופלים פוטנציאליים ישירות בתוצאות החיפוש.
אז למה נתונים מובנים חשובים במיוחד בקידום אתרי רופאים?
👈דיוק מוגבר בתוצאות החיפוש – נתונים מובנים מאפשרים למנועי החיפוש להבין בצורה טובה יותר את התוכן שבאתר ולארגן אותו באופן שיהיה קל יותר למשתמשים למצוא מידע רלוונטי. לדוגמא, אם מישהו מחפש רופא מומחה בתחום מסוים, נתונים מובנים יכולים להציג את המידע הרלוונטי כמו שירותים, תחומי התמחות, וביקורות בצורה בולטת וממוקדת.
👈שיפור הנגישות למטופלים פוטנציאליים – באמצעות סימון של נתונים מובנים, תוכלו כרופאים להקל על המטופלים הפוטנציאליים שלכם למצוא מידע על העסק שלכם כגון שעות הפעילות, מיקום המרפאה, ואפשרויות טיפול. זה מקל על המטופלים להתאים את הצרכים האישיים שלהם לשירותים שלכם.
👈הגברת תחרותיות בתוצאות חיפוש – נתונים מובנים יכולים לתרום לשיפור הדירוג של אתר בתוצאות החיפוש על ידי כך שהם מאפשרים הצגה עשירה של המידע. כשמידע כמו ביקורות ודירוגים מוצגים בצורה בולטת, זה יכול לשפר את שיעורי הכניסות (CTR) לאתר שלכם באופן משמעותי ביותר.
👈שאלות נפוצות – רופאים יכולים להשתמש בנתונים מובנים כדי לענות על שאלות הגולשים, שאותן ממילא הם מחפשים בגוגל. לדוגמא, פרסום של מאמרים מקצועיים עם סימון של שאלות נפוצות (FAQs) יכול לשפר את נראות התוכן ולהביא להגדלת המעורבות של משתמשים באתר.
👈חווית משתמש טובה יותר – כאשר מידע מוצג בצורה מסודרת וברורה, זה מקל על המשתמשים למצוא את מה שהם צריכים ומשפר את חוויית השימוש באתר. זה חשוב במיוחד בתחום הרפואה, שבו מטופלים רבים זקוקים למידע מהיר ונגיש.
👈לסיכום – בשילוב עם תוכן איכותי ומדויק, נתונים מובנים יכולים לשפר משמעותית את יעילות הפרסום והשיווק של אתרי רופאים ולסייע לכם להגיע לקהל היעד שלכם בצורה יעילה וממוקדת הרבה יותר.
שוני מספר #4: קידום אתרים מקומי (לוקאלי) בגוגל – האופציה המושלמת לקבלת תנועה לאתר
נוכל להסכים שבדרך כלל מי שמגיע לרופא יגיע לאחד שקרוב לביתו, ולא ייסע עשרות קילומטרים ברחבי הארץ. אנחנו לא נעבור רדיוס מסוים, אלא אם באמת יש צורך ממשי בכך. זה בדיוק מה שהופך את קידום האתרים המקומי למרכיב חשוב ובלתי נפרד מקידום האתר שלהם. זה כולל אופטימיזציה של האתר עבור מילות מפתח מבוססות מיקום, שמירה על רישום עדכני של גוגל "העסק שלי" (Google My Business) ופעילות תקינה בנושא הזה. קידום אתרים מקומי יעיל יעזור לאתר שלכם להופיע בחיפושים, במיוחד כאשר מטופלים פוטנציאליים מחפשים שירותים רפואיים באזור שלהם, ובכך יביא לכם תנועה רלוונטית יותר לאתר שהיא גם מהאזור שלכם – וגם, היי! אין לכם כל כך הרבה תחרות, כי אתם מתחרים רק בעיר שלכם ולא בכל הארץ 🙂
שוני מספר #5: חוות דעת והמלצות של מטופלים
עבור אנשי מקצוע בתחומי הרפואה, ביקורות והמלצות הן לא רק משוב אלא גם מרכיב בלתי נפרד מאסטרטגיית התוכן של האתר. יש לביקורות חיוביות תפקיד מסוים מבחינת האלגוריתם של גוגל, בעיקר בתחום הרפואה – שמסמנות את האתר ואת העסק שלכם כמקום אמין שגוגל יכולה "להמליץ" עליו בראש שקט.
רופאים? קבלו דו"ח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם במתנה!
קידום אתר לרופא עיניים
רפואת העיניים היא תחום מורכב ורגיש במיוחד בעולם הרפואה. מצבים כמו עיוורון, ירידה בראייה, ניוון רשתית, גלאוקומה ומחלות נוספות עלולים לפגוע באיכות חייהם של מטופלים באופן משמעותי. לרוב, מדובר במצבים כרוניים ארוכי טווח אשר דורשים מעקב והתערבות רפואית שוטפת. לכן, לקוחות רבים אשר חווים בעיות מסוג זה יחפשו ברשת אחר רופא עיניים מנוסה ומוכר שיוכל לספק טיפול מקצועי וברמה גבוהה.
קידום אתרים לרופאי עיניים הוא כלי שיווקי חשוב להשגת חשיפה מקסימלית בקרב קהל היעד הזה. אתר שמקודם כראוי יציג בפני הקהל הרחב את הניסיון העשיר, הטכנולוגיות המתקדמות, המוניטין והמומחיות הייחודית של הרופא. כל אלה יעזרו לבנות אמון אצל לקוחות פוטנציאלים וירגיעו את חששותיהם לגבי הטיפול הרפואי.
במסגרת תהליך הקידום, חשוב לשים דגש משמעותי על פיתוח תוכן עשיר, מקצועי ורלוונטי. התוכן צריך לכלול התייחסות מפורטת לכמה שיותר מצבים רפואיים ומחלות שונות בתחום רפואת העיניים – החל מתיאור מלא של מחלות כמו קטרקט, גלאוקומה, ופגמי ראייה שונים. כמו כן, על התוכן לכסות שלל פרוצדורות וטיפולים מתקדמים, כמו ניתוחים להסרת משקפיים וטיפולים בבעיות ראייה באמצעות לייזר ותרופות. בנוסף, חלק מהתוכן באתר צריך לעסוק בהמלצות לשמירה על בריאות העיניים ומניעת ליקויי ראייה דרך אורח חיים נכון.
שילוב של תוכן עשיר ומקצועי בקידום בגוגל לרופאים, יחד עם אופטימיזציה טכנית מדויקת אשר עומדת בפרמטרים של מנועי החיפוש, יאפשר להציג בצורה בולטת את היתרונות והמומחיות הייחודיים של רופא העיניים אל מול קהל היעד הרלוונטי ביותר. גולשים המחפשים אחר רופא עיניים מומחה באזורם יקבלו בתוצאות החיפוש אתר שמפגין באופן ברור את המקצועיות הניסיון והמוניטין הרב של רופא השיניים.
קידום בגוגל לרופאים בתחום המשפחה
רופא משפחה הוא דמות מרכזית בשמירה על בריאותם של כל בני המשפחה. מדובר בקשר מיוחד הדורש אמון מלא. הרופא נדרש להכיר לא רק את המטופל עצמו, אלא גם את הרקע המשפחתי, אורח החיים והמצב הכלכלי-חברתי שעשוי להשפיע על בריאותו. ליצירת קשר מסוג זה נדרש זמן רב.
קידום אתרים יכול להיות הכלי המשמעותי ביותר שיאיץ את תהליך בניית האמון וההיכרות עם הרופא של המטופל שלכם (אהמ… אתם!), עוד לפני קיום המפגש הפיזי הראשון. אתר שמקודם כראוי מסייע ליצור קרבה משמעותית עם קהל היעד עוד בטרם נפגשים איתו. התהליך ישלב יצירת תוכן עשיר, מקצועי ורלוונטי הנוגע במגוון רחב של נושאים הקשורים לרפואת משפחה ביניהם:
התמודדות עם מחלות נפוצות כמו סוכרת, יתר לחץ דם, השמנה וכדומה. כמו כן, המלצות לאורח חיים בריא יותר וטיפים למניעת מחלות. בתחום המשפחה, יש להתייחס לטיפולים ותמיכה נפשית להורים ולילדים, טיפים להורים חדשים וליווי בתהליכים משפחתיים וטראומות שונות.
במקביל חשוב להתמקד גם בטכניקות שיווקיות ממוקדות, כגון קידום תחת מילות חיפוש כמו "רופא משפחה לילדים בעיר X", קידום גיאוגרפי לאזורי פעילות ספציפיים של הרופא, ניהול קמפיינים בפייסבוק לקהלי יעד רלוונטיים ועוד. בדרך זו, האתר המקודם בצורה מקצועית יוכל להציג את רופא המשפחה כדמות מקצועית ואמינה ביותר שמתאימה לטיפול כולל בבני המשפחה באזור מגוריהם.
גולשים יקבלו הצצה מעמיקה למומחיות, לניסיון ולסגנון הטיפול השלם של הרופא כבר מרגע כניסתם לאתר. זוהי יריית פתיחה משמעותית ביותר לבניית האמון והקשר עם לקוחות פוטנציאליים חדשים. בשילוב עם קידום האתר לרופא בצורה שוטפת ויצירת תוכן עשיר לאורך זמן, אתם עשויים להפוך לרופאי המשפחה המובילים באזורכם בזכות החשיפה הדיגיטלית שלכם.
קידום אתרים לרופאי עור
מחלות עור ובעיות עור הן מהנפוצות והמטרידות ביותר בקרב האוכלוסייה. הן כוללות מגוון רחב של מצבים ומחלות – החל מפסוריאזיס ועד מלנומה ומחלות ממאירות אחרות. חלק מהמחלות הן כרוניות ומלוות את החולה לאורך חייו, אחרות קצרות טווח אך מטרידות וגורמות לסבל רב. מעבר לכך, מחלות עור עלולות לפגוע באיכות חייו של המטופל ובמצבו הנפשי.
כתוצאה מכך, לקוחות רבים נוטים לחפש באינטרנט אחר רופא עור מומחה באזורם שיוכל לתת מענה מקצועי לבעיותיהם. קידום אתר לרופאי עור הוא הדרך להשיג חשיפה רחבה בקרב קהל זה.
התהליך כולל יצירת תוכן עשיר הכתוב בשפה רפואית מתאימה ומכסה תיאורים מפורטים של מחלות העור השונות, סימפטומים לזיהוי, שיטות אבחון וטיפול מתקדמות ועוד.
במקביל, חשוב להשתמש בטכניקות שיווק לרופאים יעילות כגון קידום לפי מילות חיפוש פופולריות בהקשר של בעיות עור ("רופא עור לפסוריאזיס" וכדומה), קידום לאזורים גיאוגרפיים ספציפיים, פרסום ממוקד ברשתות החברתיות ועוד. מהלכים אלו יבטיחו שלקוחות שמבצעים חיפושים רלוונטיים יראו את האתר שלכם באחת מהתוצאות הראשונות.
התוכן האיכותי והמעמיק, בשילוב עם אסטרטגיית השיווק הממוקדת, יעזרו להציג את המומחיות הייחודית שלכם ולבסס אמון ראשוני אצל לקוחות פוטנציאלים עוד לפני הפנייה אליכם. הם יפנימו שאכן מדובר בגוף מקצועי ואמין שיכול לספק סיוע מקצועי לבעיות עור שונות.
קידום אתרים לרופא שיניים
השיניים והבריאות הדנטלית הן חלק משמעותי מבריאותנו הכללית. רופאי שיניים מומחים נתפסים לרוב כגורמים מקצועיים ואמינים שמטפלים בהיבט חשוב זה.
עם זאת, בשוק התחרותי של ימינו, גם רופאי שיניים זקוקים לנוכחות דיגיטלית חזקה כדי להבטיח זרם קבוע של לקוחות חדשים. זוהי המטרה של קידום אתרים לרופאי שיניים – להעניק חשיפה מרבית בקרב קהלים רלוונטיים.
תהליך קידום אתרים לרופא שיניים דומה לתחומי רפואה אחרים, אך עם התמקדות בנושאים הספציפיים של רפואת השיניים. התוכן המקודם צריך לכלול מידע מקיף על מגוון מצבים ומחלות דנטליות, החל מעששת ועד סרטן הפה. כמו כן, חשוב להתייחס לטיפולים שונים כמו השתלות שיניים, יישור שיניים, הלבנה וכדומה. חשוב גם לכלול מידע כללי על שמירה על בריאות השיניים והפה.
בלייבזון דיגיטל אנו יוצרים תוכן עשיר ברמה גבוהה המשלב שפה מקצועית, זאת לצורך הגברת האמינות בעיני מנועי החיפוש. במקביל, אנו מיישמים אסטרטגיות שיווקיות מבוססות כמו קידום במילות חיפוש פופולריות, קידום ופרסום באזורי פעילות ספציפיים, ניהול קמפיינים ברשתות חברתיות למטרת גיוס לידים יעילים יותר ועוד.
החשיבות של התמדה בקידום אתרים אורגני לטווח ארוך
הצלחה בקידום אתרים בגוגל בתחום הרפואה אינה מגיעה במהירות ודורשת מכם התמדה ויכולת לראות את התמונה הרחבה ואת ההשפעות ארוכות הטווח. בתחילת הדרך, לא תמיד יתקבלו תוצאות מרשימות – שיפור הדירוג, גידול בתנועת הגולשים, והגדלת כמות הלידים עשוי להימשך חודשים ארוכים. הסיבה לכך היא שמנועי החיפוש צריכים להכיר את האתר, "לאמץ" אותו, ולהבין את הרלוונטיות והמקצועיות שלו בתחום הרפואי הספציפי.
במהלך התקופה זו, חשוב להמשיך ולהשקיע מאמצים רבים ביצירת תוכן עשיר ומקצועי, אופטימיזציה טכנית של האתר, קישורים פנימיים באתר, ובניית מערך קישורים חיצוניים מאתרים בעלי מוניטין. רק לאחר שהאתר יגיע לרמת בשלות מסוימת ויצבור אמינות ומקורות תוכן ראויים, הוא יתחיל להתקדם בצורה ניכרת בתוצאות החיפוש הרלוונטיות. ככל שיצטברו יותר קישורים מבחוץ בעלי איכות והאתר יזכה לדירוג גבוה יותר, כך יגדל גם זרם התנועה מקהלי היעד הרלוונטיים ומכאן גם מספר הלידים שיתקבלו.
המפתח להצלחה בקידום אתרים בתחום הרפואי הוא אורך רוח וראיית התמונה הגדולה. הניסיון שלנו מלמד שדרוש זמן של כחצי שנה לפחות כדי להתחיל לראות תוצאות ראשוניות, ותקופה של שנה ומעלה עד שקידום האתר יגיע לשיא יעילותו. אך אין ספק שהסבלנות והעקביות שוות את ההשקעה – כאשר האתר יתבסס כמקור מוביל ומקצועי בתחומו, הוא יבטיח זרם קבוע של לידים איכותיים לאורך שנים רבות. לכן, חשוב להתאזר בסבלנות ולהכיר בפרויקט כהשקעה לטווח ארוך בחיזוק המוניטין והחשיפה של העסק.
המפתח להתמודדות בתחרות העזה
בכל הקשור לקידום בגוגל לרופאים, בכל קשת תחומי הרפואה השונים קיימת לרוב תחרות עזה בין הרופאים והמומחים המובילים על חשיפה ללקוחות פוטנציאליים ועל צבירת לקוחות חדשים. בזכות הידע הייחודי והמקצועי שלהם בתחום הרפואה, רופאים מצליחים נהנים משם עולמי ומוניטין מכובד. הם הופכים לדמויות מבוקשות ורצויות בקרב ציבור המטופלים באזור פעילותם. מצב זה יוצר תחרות גבוהה בין הרופאים המובילים, כאשר כל אחד מהם שואף להשיג את מרבית החשיפה והנראות במנועי החיפוש הפופולריים.
הרופאים המצליחים מבינים כי במציאות העכשווית, נוכחות דיגיטלית איכותית היא המפתח להגדלת החשיפה והזרם של מטופלים חדשים. לפיכך, הם מתחרים ביניהם על המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש הרלוונטיות לתחום העיסוק שלהם.
רופאים שאינם משקיעים משאבים בקידום אתרים, עלולים במהרה למצוא את עצמם מפגרים אחרי אותם מתחרים שידעו לנצל נכון את הכלים השיווקיים המקוונים. אתרים שמקודמים כראוי יזכו למיקומים הגבוהים בתוצאות החיפוש הרלוונטיות, יחשפו את המומחיות והניסיון של הרופא לקהלי היעד המבוקשים, וכתוצאה מכך יצליחו לצבור את עיקר התנועה והלידים החדשים.
האם כדאי לבחור בחברה לקידום אתרים, או לבצע את התהליך לבד?
קידום אתרים לרופא מקצועי המתבצע על ידי חברה מנוסה ומומחית, עשוי להעניק יתרון משמעותי על פני המתחרים המובילים בתחום. התחקיר המקיף שאנו מבצעים בלייבזון דיגיטל כולל מחקר יסודי של המתחרים הבולטים, אסטרטגיות הקידום שלהם, הפעילויות והמוניטין שצברו. באמצעות כלים מתקדמים, אנו מצליחים לזהות נקודות חוזקה וחולשה של המתחרים וליצור אסטרטגיית קידום אופטימלית שתנצל את נקודות התורפה שלהם.
במקביל, אנו פועלים על פי שיטת עבודה נרחבת וממוקדת הכוללת יצירת תוכן איכותי וממוקד ביותר, אופטימיזציה טכנית מלאה של האתר, בניית מערך קישורים רחב, פרסום ממוקד ברשתות חברתיות, ניהול וקידום במנועי חיפוש נוספים ועוד. באופן הזה אנו מצליחים להעניק ללקוחותינו יתרון בולט ביותר על פני המתחרים – הצגת האתר שלהם כבחירה המומלצת והמקצועית ביותר בתחום עיסוקם, ויצירת זרם קבוע של לידים חדשים ברמה הגבוהה ביותר.
רופאים? קבלו דו"ח קצר ופרקטי לשיפור האתר שלכם במתנה!